avajeh

ساخت وبلاگ

اختلال شخصیت وابسته (dependent personality disorder) نوعی پیچیدگی روانی است که در بلند مدت شکل گرفته و برای تغییر آن باید ریشه آن را در آشفتگی‌های خانوادگی، روش تربیتی، ضربه های روحی در سنین مختلف، سیستم خانواده و… جستجو کرد. شخصیت وابسته در بخش‌های مختلف زندگی‌اش دچار مشکل شده و علت اصلی به وجود آمدن مشکلات‌اش را به عوامل بیرونی نسبت می‌دهد. او از ناتوانی در تصمیم گیری، احساس بی ارزشی، ناسپاسی اطرافیان، ترس از دست دادن عزیزان، مورد سوءاستفاده واقع شدن و… رنج می‌برد. بنابراین به کمک رواندرمانی می‌توانید نشانه ها و علائم این اختلال را بشناسید و آن‌ها را برطرف نمایید.

منبع: اختلال شخصیت وابسته

اختلال شخصیت وابسته

همانطور که نام اختلال شخصیت وابسته (dpd) پیداست، فرد وابستگی جسمی، روانی، عاطفی و احساسی شدیدی به دیگران دارد. آن­‌ها نمی­‌توانند به تنهایی جهتی برای زندگی خود مشخص کنند و یا تصمیم بگیرند. حتی اداره زندگی برای‌شان به تنهایی دشوار و نشدنی می‌گردد.

اختلال شخصیت وابسته وابستگی‌‌اش به قدری زیاد است که گاهی حتی برای مدل لباس بپوشید، به دیگران نیاز دارد. پس شخصیت وابسته برای آنکه دیگران را در کنار خود نگه دارد، حاضر به انجام هر کاری هست و مدام در جهت خوشحال کردن و کسب توجه اطرافیان‌اش در تلاش می‌باشد و به همین سبب ممکن است به راحتی مورد سوءاستفاده قرار بگیرد.

شخصیت وابسته در تنهایی احساس ناخوشایندی داشته و پریشان­ است؛ اغلب روابط اجتماعی محدودی دارد، معمولاً هدف مهمی ندارند، به تصمیمات خود پایبند نیست و مدام دچار شک و تردید می‌شود.

علائم و نشانه های اختلال شخصیت وابسته

نیاز افراطی به مراقبت شدن و حضور دیگران که منجر به رفتارهای سلطه­‌پذیری، وابستگی، ترس از جدایی می­‌شود از معیارهای اصلی تشخیص اختلال شخصیت وابسته است.

  • ناتوانایی در تصمیم­‌گیری حتی برای مسائل روزمره زندگی بدون نظرخواهی از دیگران
  • مسئولیت‌های زندگی خود را نپذیرفته و اکثر ‌مسئولیت‌ها را بر دوش دیگران می‌اندازد.
  • احساس ناراحتی شدید و آشفتگی در تنهایی
  • عدم اطمینان به توانایی­‌های فردی خود، عدم برخورداری از اعتماد به نفس کافی و بی‌انگیزگی
  • ترس از جدایی و رها شدن به دلیل از دست دادن حمایت­‌هایشان
  • پس از اتمام یک رابطه به سرعت در پی برقراری رابطه­‌ای جدید هستند
  • اولویت قرار دادن نیازهای دیگران به نسبت نیازهای خود، اهمیت بیش از حد دادن به دیگران و عدم مخالفت با آن­‌ها به خاطر از دست ندادن توجه و حمایت­‌های‌شان
  • اغلب در شروع کارها مشکل دارند
  • تعاملات اجتماعی کمی دارند. اغلب تنها با افرادی که به آن‌ها وابسته‌اند ارتباط دارند. مرتب درگیر این اشتغال ذهنی هستند که مبادا این افراد نزدیک، وی را برای مراقبت از خودش تنها بگذارند.

علل پیدایش اختلال شخصیت وابسته

  • ژنتیک و عوامل زیستی
  • سابقه خانوادگی: در صورتی که یکی از اعضای خانواده فرد دچار این اختلال باشد، احتمال بروز آن بیشتر است. همینطور اگر در خانواده سابقه اختلالات اضطرابی، اختلالات افسردگی، و سایر اختلالات شخصیتی وجود داشته باشد، احتمال ابتلا به این اختلال بالا می­‌رود.
  • آسیب­‌های دوران کودکی: اگر فرد در دوران کودکی­‌اش مورد آزار و سوء استفاده قرار بگیرد یا اتفاقات تهدیدکننده‌ای را تجربه کند، ممکن است دچار این اختلال شود.
  • والدین: والدینی که رفتاری مستبدانه با فرزند خود دارند، به آن‌­ها بی توجهی می­‌کنند و یا از فرزند خود به شکلی افراطی مراقبت می‌­کنند، در بروز این اختلال موثرند. همینطور والدین نقش به سزایی در پیدایش دلبستگی ایمن در کودک خود دارند.

لازم به ذکر است که این اختلال معمولا در اوایل بزرگسالی و حدودا 18 سالگی آغاز می­‌شود. بر طبق مطالعات انجام شده شیوع این اختلال در زنان بیشتر از مردان و در فرزندان آخر خانواده بیشتر است.

انواع dpd

  • شخصیت وابسته موافق و راضی: در مقایسه با سایر انواع سلطه پذیرترند و بی‌چون و چرا خواسته­‌های دیگران را می­‌پذیرند. از تعارض و مخالفت با دیگران اجتناب می­‌کنند. به صورت درونی خود را قبول ندارند اما می­‌خواهد همیشه از جانب اطرافیان مورد تایید قرار گیرند. آن­ها فداکار، مهربان، خوش‌­نیت، همیار و همدل‌اند. معمولا دچار بیماری­‌های بدنی، اضطراب و احساس گناه می‌­شوند.
  • شخصیت وابسته نابالغ: اکثر افراد معمولا در زمینه‌­های مختلفی دارای مهارت هستند و با تلاش و گذر زمان این توانایی­‌ها رشد می‌یابد.اما برخی در هیچ زمینه‌ای پیشرفت نکرده و یا به عبارت دیگردر همه زمینه­‌های کودکی باقی می­‌مانند. آن­‌ها بزرگسالانی­‌اند که به بازی علاقه بیشتری داشته و از ارتباط با کودکان و نوجوانان احساس رضایت بیشتری دارند.
  • شخصیت وابسته بی­‌ثمر: در ابراز وجود و استقلال بسیار ضعیف­‌اند و به نوعی فاقد انرژی زندگی هستند. خوشحالی و لذت در زندگی را عمیقا تجربه نمی­‌کنند. به تقدیر و شانس اعتقاد دارند. زندگی اینگونه افراد معمولا بدون تغییر باقی خواهد ماند، چون نه انگیزه­‌ای برای تغییر دارند، نه می­‌خواهند در زندگی عملکرد موثری داشته باشند.
  • شخصیت وابسته فارغ از خود: به صورت افراطی مطیع بوده و به عبارتی خود را در اطرافیان‌شان گم می­‌کنند. ارزش و اعتقادات خود را رها می­‌کنند و از ارزش­‌های دیگری پیروی کرده و مانند او رفتار می­‌کنند. یعنی فردیت برای‌شان معنی ندارد.
  • شخصیت وابسته ناآرام: بسیار نگران و آشفته­‌اند و با کوچک‌ترین جدایی دچار اضطراب و نگرانی می­‌شوند. اغلب خشمگین‌­اند و این خشم را نسبت به کسانی که نمی­‌توانند حمایت و مراقبت کافی را از آنان داشته باشند؛ نشان می­‌دهند.

رابطه با افراد دارای اختلال شخصیت وابسته

این افراد اغلب ظاهری گرم و صمیمی دارند، مطیع و فروتن به نظر می‌رسند، اما در واقع علت این رفتارها این است که اطرافیان‌شان آن­‌ها را ترک نکنند و اضطراب ناشی از احساس رها شدن را به حداقل برسانند. این گونه رفتارهای چسبنده پس از مدتی ممکن است احساس خفگی و ناراحتی، در کسانی که در ارتباط نزدیک با مبتلایان این اختلال هستند به وجود آورد.

همسر فرد وابسته نمی‌تواند فضای کافی برای خود و استقلال خود داشته باشد؛ زیرا مبتلایان این اختلال از بلوغ عاطفی کافی برخوردار نیستند. مبتلایان مسئولیت زیادی را در زندگی بر عهده نگرفته و بار سنگین بر دوش اطرافیان و به خصوص همسر خود می‌اندازند. اگر از آن­‌ها بخواهید کارهای خود را بدون کمک و نظر دیگران انجام دهد و حد و مرز برای‌شان تعیین کنید، احساس ناامنی بیشتری خواهند کرد؛ و حتی ممکن است واکنش­‌های قهرآمیز یا برانگیزاننده ترحم نشان دهد.

کمک به اختلال شخصیت وابسته

  • کمک به تغییر نگرش و اطلاع از خطاهای شناختی: ابتدا باید سعی کنیم، او را از افکار شناختی که به وی احساس ناتوانی می‌دهد، آگاه کنیم. اختلال شخصیت وابسته به علت افکار بی کفایتی و این تفکر که “اگر کاری را شروع کنم، از پس آن بر نمی آیم و شکست می­خورم”؛ هیچ کاری را شروع نمی­‌کند. پس باید با آگاهی دادن و کمک به فرد برای تعیین اهداف شخصی نه اهدافی که سبب جلب توجه و حمایت دیگران می­‌شود، روند وی را تغییر دهیم. همینطور گاهی با راهنمایی­‌هایی برای کسب موفقیت­‌هایی هرچند کوچک سبب افزایش اعتماد به نفس او بشویم.
  • مبتلایان به اختلال شخصیت وابسته به علت ترس از دست دادن حمایت دیگران نمی‌تواند خواسته‌های خود را بیان کنند و به خواسته های دیگران نه بگوید. همین مسئله می‌تواند سبب سوء استفاده دیگران شود، در نتیجه باید به فرد کمک کرد مهارت نه گفتن را یاد بگیرد. همینطور باید به وی کمک کرد، سعی کند احساسات و هیجانات خود را به شیوه صحیح بروز دهد.
  • شخصیت وابسته خود را ناتوان در تصمیم گیری می‌بیند. پس کمک کنید تا مهارت‌های حل مسئله را یاد بگیرد.
  • اما مهم‌ترین اقدام و کمک در برخورد با این افراد این است که آن‌ها را به یک متخصص معرفی کنیم تا بتوانند از تشخیص مناسب و تکنیک‌های درمانی مناسب بهره گیرند.
  • برای ادامه ارتباط با اختلال شخصیت وابسته و حفظ تعادل و هدایت رابطه، نیاز به راهنمایی متخصص است.

آیا درمانی دارد؟

روند بهبودی مبتلا به اختلال شخصیت وابسته معمولاً طولانی است. در این نوع بیماران معمولا روان­درمانی به عنوان درمان اصلی در نظر گرفته می­‌شود. تکنیک‌های شناختی رفتاری که بر بینش بیمار، تفکر و الگوهای شناختی نادرست متمرکز است، موثرترین روش درمانی هستند. نکته مهم در درمان این بیماران، که درمانگر باید حتما در نظر داشته باشد این است که درمانجو نباید بیش از حد به درمانگر وابسته شود و درمان باید به سمت افزایش اعتماد به نفس و توانایی تصمیم گیری به صورت مستقل بیانجامد.

خانواده درمانی برای تعدیل و بازسازی روابط اعضای خانواده بسیار اهمیت دارد.

به دلیل طولانی بودن روند درمان و همینطور علائمی مانند اضطراب و افسردگی که در اکثر مبتلایان این اختلال دیده می­‌شود؛ می­‌توان از داروهای ضد اضطراب و ضد افسردگی نیز بهره برد.

شروع درمان برای این افراد امری بسیار ضروری است، چرا که آن‌ها بیشتر در معرض سایر اختلالات مانند اختلال اضطراب، افسردگی، فوبیا و … قرار دارند. شیوه و روند درمان باید توسط یک فرد متخصص پیش گرفته شود؛ در غیر این صورت ممکن است اختلال شخصیت وابسته نه تنها درمان نشود، بلکه نتیجه عکس بگیرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلال شخصیت وابسته می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: اختلال شخصیت وابسته

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : اختلال شخصیت وابسته, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 107 تاريخ : پنجشنبه 31 شهريور 1401 ساعت: 22:53

برخورد با شخصیت پارانوئید با وجود شک و بدبینی به همه چیز و همه کس، بسیار دشوار است. این افراد غالبا حس خود بزرگ‌بینی در برخی عرصه‌ها را هم دارند. از این رو برقراری ارتباط اجتماعی با این افراد سخت است. مشکل بسیاری از افرادی که در خانواده و اطرافیان، اختلال شخصیت پارانوئید دارند، نحوه برخورد با اوست. به خصوص نزدیکان درجه یک شخصیت پارانوئید بیشتر دچار مشکل هستند و حتی ممکن است خود در معرض آسیب قرار گیرند. مشکلاتی از قبیل انواع اختلالات روانی مانند افسردگی و اضطراب و حتی تقویت حس بدبینی، اطرافیان شخصیت پارانوئید را تهدید می‌کند. پس حتما به متخصصین روانشناسی مراجعه کنید. مطمئنا با دانستن راهکارهای درست برخورد با آن‌ها، هم به بهبودی خود او کمک کرده‌اید.

منبع: برخورد با شخصیت پارانوئید

مشکلات اطرافیان شخصیت پارانوئید

طبیعی است که همه دوست دارند ارتباطی مثبت و رضایتمندانه با اطرافیان خود داشته باشند. و چه بهتر که این ویژگی‌ها در ارتباط دوجانبه باشد. اگر ما در یک رابطه نسبت به طرف مقابلمان حس اعتماد داریم و از او حمایت می‌کنیم، دوست داریم او نیز به ما اعتماد داشته باشد و در سختی‌ها حمایت‌مان کند.

در ارتباط با شخصیت‌های پارانوئید، این حمایت و اعتماد یکطرفه است. فرد پارانوئید به کسی اعتماد ندارد و همیشه بدبین است. در نتیجه مشکلات زیادی در برخورد با اینگونه افراد به وجود خواهد آمد. مسلما در چنین موقعیت‌هایی شما برای حفظ سلامت روانی خود نیاز دارید که او بهبود‌هایی در رفتار خود ایجاد کند. برای این منظور باید بدانید چطور با او رفتار کنید. برای آشنایی بیشتر با ویژگی های اختلال شخصیت پارانوئید کلیک کنید.

نحوه برخورد با شخصیت پارانوئید

برای راحت‌تر شدن ارتباط با شخصیت پارانوئید، بهتر است ویژگی‌های اخلاقی و طرز فکر آن‌ها را بشناسیم. برای همین می‌توان گفت مهم‌ترین نکته‌ای که برای برخورد و ارتباط با شخصیت پارانوئید باید به آن توجه کنید، بالا بردن اطلاعات‌تان در مورد این اختلال است. در این قسمت مطالبی را بیان می‌کنیم که تا حدودی بدانید چگونه با شخصیت پارانوئید رفتار کنید. این نکات بر اساس ویژگی‌های ذهنی و رفتاری آن‌ها جمع‌آوری شده است.

1- انتقاد نکنید

از ویژگی‌های اصلی فرد اختلال شخصیت پارانوئید این می‌باشد که به هیچ وجه انتقادپذیر نیستند. اصلا خوششان نمی‌آید کسی اشتباه آن‌ها را یادآوری کند؛ زیرا مطمئنا خود را برتر و بهتر از دیگران می‌دانند. پس اگر نمی‌خواهید ارتباط‌تان با این افراد دچار تنش شود، تا جای ممکن از رفتار و کارهایش انتقاد نکنید. جوری رفتار کنید که خودش متوجه اشتباه‌اش شود.

2- حفظ استقلال و آزادی آن‌ها

خودمختاری و استقلال برای شخصیت‌های پارانوئید بسیار حیاتی است. برای همین سعی کنید تا حد امکان طوری رفتار کنید که استقلال آن‌ها حفظ شود. مثلا هیچوقت به جای آن‌ها تصمیم نگیرید، یا کاری را به آن‌ها تحمیل نکنید. زیرا گفتیم که شخصیت‌های پارانوئید نسبت به دیگران و نیز حوادث اطرافشان بدبینی و سوء‌ظن دارند. از این جهت اگر حس کنند بر امور و مسائل مختلف کنترل و تسلط ندارند بیشتر نگران و ناآرام خواهند شد.

3- آمادگی داشته باشید

نکته مهم دیگری که در برخورد با شخصیت پارانوئید باید بدانید این است که همیشه انتظار مورد بدبینی و سوءظن قرار گرفتن آنها را داشته باشید. توجه کنید که این خصلت آن‌ها عمدی و در اختیار خودشان نیست. اگر دیدید او شما را مورد اتهام قرار می‌دهد خویشتن‌داری خود را حفظ کنید و مواظب باشید شما هم تحت تاثیر او، به او بدبین نشوید. در نهایت اگر دیدید واقعا نمی‌توانید این وضعیت را تحمل کنید، بهتر است در موقعیت بهتری با او صحبت کنید.

4- هوشیاری نسبت به رفتارهای خشونتی او

چون کیفیت روابط اجتماعی در این افراد پایین است و حس سوءظن به دیگران و محیط اطراف را دارند، احتمال خودکشی یا اقدام به رفتار خشونت‌بار نسبت به خود و اطرافیان، در شخصیت پارانوئید بالاست. بنابراین همیشه مواظب و هوشیار باشید و هر موقع احساس کردید خطر جدی، خود او یا نزدیکانش را تهدید می‌کند فورا با متخصص و افراد باتجربه تماس بگیرید.

شما به عنوان عضو خانواده او و کسی که با او زندگی می‌کند بهتر از هر کس دیگری قادر به کنترل خشم او هستید. برای این کار از خودتان شروع کنید. سعی کنید الگوی خوبی در رفتار برایش باشید؛ با رفتارهای مثبت و مفید به او نشان دهید که مهار خشم و خوش‌بینی به اطرافیان و بخشش اشتباهات آن‌ها چقدر لذت‌بخش است. بطور کلی غیر مستقیم ولی کاملا روشن به او بفهمانید خشونت و بداخلاقی صفت بسیار زشتی است و مناسب یک شخصیت متشخص و ایده‌ال نیست.

5- حفظ امنیت شخصیت پارانوئید

فرد پارانوئید از لحاظ روحی بسیار احساسی، ضعیف و شکننده می‌باشد. آستانه تحمل‌شان پایین است و ممکن است با کوچکترین مساله‌ای به هم بریزند و دچار فشارهای روحی شوند. برای همین لازم است شما رفتار حمایتی از او داشته باشید و امنیت روحی او را حفظ کنید. سعی کنید تا جای ممکن محیط خانه را از هر تنش و ناآرامی دور نگه دارید. همیشه همدم و همراه او باشید و در مشکلات رهایش نکنید. ولی برای اینکه فکر نکند همیشه حق با اوست و کارهایش درست است، گاهی نشان دهید از او ناراحت هستید و او را از خود محروم کنید.

6- تشویق به حضور در جمع و کارهای گروهی

از دیگر روش‌های مفید در برخورد با شخصیت پارانوئید ، تشویق او به بودن در جمع خانواده و شرکت در فعالیت های گروهی است. کاری کنیم که بیشتر از گذشته با اطرافیان فعالیت گروهی داشته باشد. شاید به راحتی نتواند با بزرگترها در جمع باشد و فعالیت اجتماعی شرکت کند. به همین خاطر بهتر است با بچه‌ها شروع کنید، ارتباط و مشارکت با بچه‌ها برایش آسانتر خواهد بود.

7- مراجعه به متخصص و روانشناس

تمام تلاش خود را بکنید تا شخص پارانوئید راضی شود که اختلال شخصیتی دارد و باید برای درمان به مراکز روانشناسی مرجعه کند. هرچند با خصوصیت رفتاری شکاک و بدبین او مشکل خواهید توانست او را قانع کنید، ولی با دلایل مناسب او را تشویق به کمک از یک متخصص حرفه‌ای کنید. مثلا به جای گفتن رفتارهای منفی او، دلایل دیگری برای رفتن پیش روان‌پزشک بیاورید. زیرا آن‌ها اتفاقا بدبینی خود نسبت به اطرافیا و حوادث را کاملاً درست می دانند و اگر مخالفت کنید حتی شما را محکوم به سادگی خواهند کرد.

سخن آخر

بیماری شخصیت پارانویا را باید جدی بگیریم زیرا امکان دارد در ادامه، اختلالات دیگیر چون افسردگی، استرس، روان‌پریشی و یا اختلالات اسکیزوفرنی را به دنبال داشته باشد. یادتان باشد در برخورد با آنها روی نقاط منفی رفتارشان زیاد تمرکز نکنید و به رویش نیاورید. در مقابل کوچک‌ترین رفتار مثبتش را تحسین کنید. البته هیچوقت در تعریف و تحسین اغراق نکنید، زیرا شخصیت پارانوئید بسیار هوشیار و باهوش است و رفتار نمایشی و دروغی را از واقعی تشخیص می‌دهد. برای همین شاید تعریف شما را منفی برداشت کند و بیشتر به شک و بدبینی‌اش برگردد.

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه برخورد با شخصیت پارانوئید می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: برخورد با شخصیت پارانوئید

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : برخورد با شخصیت پارانوئید, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 84 تاريخ : چهارشنبه 30 شهريور 1401 ساعت: 18:43

مشاوره ازدواج در کرمانشاه به صورت حضوری و تلفنی در مرکز تخصصی روانشناسی آواژه انجام می‌شود. شما می‌توانید برای انتخاب همسر و تصمیم گیری درباره زندگی مشترک خود در کوتاه ترین زمان از متخصصین این مجموعه خدمات لازم را دریافت کنید. متخصصین با ارائه مشاوره، انجام تست های مختلف روانی و شخصیتی، مصاحبه مشترک با هر دو طرف، بررسی فرهنگ خانوادگی و …. بی طرفانه شما را در مورد ازدواج تان راهنمایی می‌‌کنند. در ادامه به اهمیت و چگونگی مشاوره ازدواج کرمانشاه پرداخته ایم. برای آشنایی بیشتر با خدمات مشاوره ازدواج کلیک کنید.

منبع: مشاوره ازدواج کرمانشاه

مشاوره ازدواج کرمانشاه

اولین سؤالی که باید به آن جواب بدهیم این است که مشاوره ازدواج چه اهمیتی دارد؟ بسیاری از ما فکر می‌کنیم مشکلات زندگی مشترک را می‌توانیم به‌تنهایی و یا با کمک گرفتن از خانواده‌مان برطرف کنیم. به همین خاطر نیازی به استفاده از مشاوره نمی‌بینیم. اما شاید برای‌تان جالب باشد اگر بگوییم بسیاری از مشکلاتی که این روزها باعث طلاق، خیانت زوجین و یا مسائل ریز و درشت دیگر می‌شود با کمک گرفتن از مشاور قابل‌حل بوده‌اند. همچنین درصد بالایی از زوج های موفق یکی از دلایل اصلی این مسئله را کمک‌گرفتن از مشاورین می‌دانند. به همین خاطر قبل از هر چیز بهتر است راجع به مزایای مشاوره ازدواج صحبت کنیم. برای آشنایی با ویژگی های ازدواج موفق کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: معیار انتخاب همسر

قضاوت نشدن در رابطه

خیلی از ما مشکلات زندگی مشترکمان را به دلیل ترس از قضاوت شدن مطرح نمی‌کنیم. هیچ‌کدام از ما دوست نداریم از دیگران بشنویم که اشتباهاتی داشته‌ایم. اما مشاورین خانواده صحبت‌های شما را بدون قضاوت می‌شنوند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاور همدلی است؛ به این معنا که آن‌ها شما را درک می‌کنند و هرگز از کلماتی مثل بد یا اشتباه راجع به شما استفاده نمی‌کنند.

مشاوره ازدواج کرمانشاه | پرهیز از پیش‌داوری

یکی از مشکلات جدی در زمینه ازدواج و رابطه با همسر پیش‌داوری خانواده‌ها است. خیلی از مواقع خانواده به دلیل علاقه‌ای که به شما یا همسرتان دارند راجع به مشکلات احساسی برخورد می‌کنند. این برخوردهای احساسی بسیاری از مواقع می‌تواند مشکلات شما را از آنچه هست بیشتر کند. اما وقتی از مشاوره ازدواج کمک می‌گیرید این پیش‌داوری‌ها و قضاوت‌های احساسی از بین می‌رود. به همین خاطر شما می‌توانید به‌راحتی به دنبال راه‌حل مشکلات باشید.

پیداکردن دلیل و راه‌حل اختلافات

بسیاری از مواقع در زندگی مشترک ما نمی‌دانیم که باید چه کاری انجام بدهیم. در حقیقت مشکلاتی در زندگی پیش می‌آید که شما نمی‌توانید دلیل آن را پیدا کنید و یا ممکن است حتی با دانستن دلیل نتوانید راهکاری پیدا کنید. در این شرایط بهترین کار کمک‌گرفتن از مشاورین خانواده است. مشاور با توجه به تخصصی که دارد به شما کمک خواهد کرد تا دلیل مشکلات و همین‌طور راه‌حل آن را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته

شناخت بهتر یکدیگر

مهم‌ترین نکته در مراحل آشنایی پیش از ازدواج شناخت طرف مقابل است. وقتی شما شناخت کاملی از طرف مقابل داشته باشید راحت‌تر می‌توانید راجع به ادامه رابطه تصمیم بگیرید. به‌علاوه شناخت بهتر به شما کمک می‌کند بدانید که چطور می‌بایست با شریک زندگی‌تان ارتباط برقرار کنید و در هر موقعیتی چه رفتاری داشته باشید. رسیدن به این نقطه یکی از بزرگ‌ترین فایده‌های استفاده از مشاوره خانواده است. مشاورین با استفاده از مصاحبه و همین‌طور تست‌های شخصیت به شما کمک می‌کنند تا شناخت بهتری از طرف مقابل به دست بیاورید. برای آشنایی با راه های شناخت قبل از ازدواج کلیک کنید.

آگاهی از مسائل زندگی مشترک

یکی از مشکلاتی که بسیاری از جوانان در سال‌های اول زندگی با آن مواجه می‌شوند نداشتن آگاهی از زندگی مشترک است. بسیاری از اختلافاتی که بین زوجین پیش می‌آید به این خاطر است که آن‌ها تجربه و درکی از زندگی مشترک ندارند. یکی از اقدامات مهم در مشاوره‌های پیش از ازدواج این است که مشاورین به شما برای پیداکردن آگاهی از مسائل کمک می‌کنند. در حقیقت مشاور به شما کمک خواهد کرد تا دید واضح‌تری راجع به زندگی مشترک و مسائل و مشکلات آن داشته باشید. به‌علاوه آن‌ها راهکارهایی برای روبه‌رو شدن با این مشکلات نیز به شما ارائه می‌کنند. برای آشنایی با روانشناسی ازدواج کلیک کنید.

خدمات مشاوره ازدواج کرمانشاه

مشاوره پیش از ازدواج کرمانشاه

یکی از شناخته‌شده‌ترین اقدامات مشاوره ازدواج مربوط به دوران پیش از ازدواج است. آمارها نشان می‌دهد زوج‌هایی که در این زمان از مشاوره استفاده می‌کنند معمولاً زندگی موفق‌تری نیز خواهند داشت. متخصصین در این مشاوره‌ها با استفاده از تست‌های شخصیت و مصاحبه با هر دو طرف، به شما کمک می‌کنند تا شناخت بهتری از یکدیگر پیدا کنید. برای دریافت مشاوره آنلاین ازدواج کلیک کنید.

زوج‌درمانی

هنگامی که آسیب یا مشکلی در زندگی مشترک شما پیش می‌آید استفاده از زوج‌درمانی می‌تواند بسیار مفید باشد. همان‌طور که گفتیم زوج درمانگر بدون قضاوت و پیش‌داوری به شما کمک می‌کند تا مشکل را پیدا کرده و برای حل کردن آن اقدام کنید.

مشاوره ازدواج و جنسی ازدواج کرمانشاه

آمارها نشان می‌دهد که مشکلات جنسی یکی از جدی‌ترین دلایل اختلافاتی است که در زندگی مشترک زوجین پیش می‌آید. بااین‌حال بسیاری از ما به‌خاطر احساس شرم و خجالت راجع به این موضوع صحبت نمی‌کنیم. اما همان‌طور که می‌دانید سکوت کردن نمی‌تواند مشکلات شما را حل کند. این کار تنها باعث بدتر شدن شرایط می‌شود. به همین خاطر بهتر است راجع به مشکلات جنسی رابطه‌تان با یک نفر صحبت کنید. متخصصین روان‌شناسی مسائل جنسی می‌توانند در این شرایط به شما کمک کنند مشکلات‌تان را برطرف کنید و زندگی بهتری در کنار یکدیگر داشته باشید.

برای آشنایی با معایب و مزایای رابطه قبل ازدواج کلیک کنید.

مشاوره ازدواج کرمانشاه و درمان آسیب‌های خانواده

گاهی اوقات مشکلاتی مانند خیانت در یک رابطه پیش می‌آید. بسیاری از ما در این موقعیت‌ها تصور می‌کنیم که دیگر عمر زندگی مشترک‌مان به پایان رسیده است. اما مشاورین معتقدند درصورتی‌که هر دو نفر تمایل داشته باشند می‌توان این روابط را درمان کرد. هنگامی که درگیر مسائلی مثل خیانت، ضرب و شتم، اعتیاد و سایر مشکلات جدی می‌شوید که زندگی شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد می‌توانید برای درمان از یک مشاور خانواده کمک بگیرید. برای پر کردن پرسشنامه قبل ازدواج کلیک کنید.

پیشگیری از بروز مشکلات

کمک‌گرفتن از مشاوره ازدواج همیشه هم برای برطرف‌کردن مشکلات نیست. شما می‌توانید حتی قبل از اینکه مشکلی در زندگی‌تان پیش بیاید از این مشاوره‌ها استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا از بروز اختلاف‌ها جلوگیری کنید و بتوانید زندگی بهتری در کنار یکدیگر داشته باشید. شما در هر مرحله ای می‌توانید برای دریافت مشاوره تلفنی روانشناسی خانواده خود اقدام کنید.

جلسات و نحوه مشاوره ازدواج کرمانشاه

تعداد جلسات و زمان هر جلسه از مشاوره با توجه به موضوع جلسه و همین‌طور روشی که برای درمان انتخاب شده است متفاوت خواهد بود. اما ساختار کلی این‌گونه است که شما بعضی از جلسات مشاوره را به‌تنهایی و برخی دیگر را همراه با همسرتان شرکت خواهید کرد. به‌علاوه جلساتی نیز به انجام تست‌ها و همین‌طور تفسیر کردن آنها اختصاص خواهد داشت. این کار باعث می‌شود که شما بتوانید به‌راحتی و بدون احساس خجالت از طرف مقابل نیز با مشاور صحبت کنید. به‌علاوه در جلسات مشترک شما با دیدگاه‌های طرف مقابل نیز آشنا می‌شوید و در کنار هم می‌توانید مشکلاتتان را برطرف کنید.

پیشنهاد می شود مقاله های انواع ازدواج ، انگیزه ازدواج ، مراحل ازدواج را هم بخوانید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: مشاوره ازدواج کرمانشاه

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : مشاوره ازدواج کرمانشاه, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 83 تاريخ : سه شنبه 29 شهريور 1401 ساعت: 23:52

آیا تا به حال راجب مشاوره جنسی و زناشویی شنیده‌اید؟ می‌دانید چه کاربردی دارد؟ در جامعه ما اکثر افراد مشاوره جنسی حتی بصورت تلفنی را به علت عدم آگاهی از عواقب مشکلات جنسی، یک موضوع پیچیده و خجالت‌آور می‌دانند. شاید فکر کنید مشاوره جنسی معمولا به زندگی زناشویی و روابط زن و شوهر بعد از ازدواج مربوط است، اما اینطور نیست. مشاوره راجب مشکلات جنسی تنها به زندگی زناشویی محدود نیست. هر دختر و پسری در سن بلوغ، به ویژه بلوغ جنسی، با شرایط جدید و ناآشنایی رو به رو می‌شود که ممکن است برایش بسیار عجیب باشد. او در این شرایط نیاز به آموزش دارد تا با مسائل جدیدش آشنا شود و نحوه مدیریت آن را بداند. آموزش‌های جنسی باید با رعایت عفت انجام شود. مشاوره جنسی می‌تواند موجب رفع مشکلات زیادی در زوج‌های نوجوانان شود. در ادامه آشنایی بیشتری با این خدمات خواهید داشت.

منبع: مشاوره جنسی

مشاوره جنسی

انجام مشاوره جنسی نوعی گفتگوی درمانی است و به افراد و زوج‌ها در شناسایی و درمان عوامل جسمی، روانشناختی، شخصی یا بین فردی موثر بر رضایت روابط جنسی‌شان کمک می‌کند. هدف از مشاوره جنسی کمک به افراد در عبور از چالش‌های جسمی و عاطفی است، تا بتوانند زندگی رضایت‌بخش و رابطه جنسی لذت‌بخشی تجربه کنند.

مشاور جنسی برای افراد در هر سن، جنس و گرایش جنسی می‌تواند انجام گیرد. به طور کلی مسائل جنسی، بسیار پیچیده به نظر می‌رسند. زیرا عوامل مختلفی چون مسائل فرهنگی، مذهبی، سنتی و مسائل اقتصادی و اجتماعی بر آن اثر گذارند. گذشته از این موارد عوامل تربیتی و خصوصیات فردی هر شخص هم در این مورد نقش مهمی دارد. شما نیز اگر مشکل و نگرانی در رابطه جنسی خود دارید، با مشاوره جنسی می‌توانید راهکارهای حل مشکلات جنسی و مهارت‌های غلبه بر آن‌ها را بیاموزید.

به چه کسی مشاور جنسی می‌گویند؟

مشاوران جنسی در گروه‌های تخصصی روانپزشکان با تجربه، روانشناسان و درمانگران ازدواج و خانواده یا مددکاران اجتماعی بالینی جای دارند. شرط ورود هر کدام از این افراد به حوزه درمان‌های جنسی، گذراندن دوره‌های آموزشی تکمیلی گسترده در مورد مسائل جنسی زنان و مردان است. تا به عنوان یک مشاور و درمانگر جنسی صلاحیت فعالیت در این حوزه را داشته باشند.

حیطه فعالیت آن‌ها کمک به افرادی است که مشکلات جنسی دارند. مشاور جنسی مشکل شما را بررسی می‌کند و بعد از یافتن علت، مشکل را تشخیص می‌دهد. او با ارزیابی علل در می‌یابد که ریشه مشکلات جنسی شما روانی، جسمی و یا ترکیبی از هر دو است.

بنابراین مشاوره جنسی به شما کمک می‌کند دلیل مساله را پیدا کنید و راه‌حل آن را بیابید. اگر علت مشکل شناسایی شود، مساله جنسی قابل درک‌تر می‌شود و در نتیجه راحت‌تر با موضوع و عواقب روانی احتمالی آن کنار می‌آیید. از این رو به دنبال درمان و مشاوره می روید تا تمرینات و آموزش لازم را از مشاور دریافت کنید.

اهمیت مشاوره جنسی برای نوجوانان

مشاوره جنسی از بهترین و مطمئن‌ترین روش‌ها در کنترل و جلوگیری از آسیب‌های جنسی می‌باشد. در سن بلوغ که غالبا همراه با بلوغ جنسی نیز هست، هر فردی درگیر شرایط جدیدی می‌شود که نیاز به شناخت و آموزش دارد. عدم آگاهی نسبت به مسائل جنسی مشکلات زیادی برای فرد به وجود می‌آورد و گذر از سن بلوغ را سخت می‌کند.

نوجوانان در این سن با تغییرات جسمی و جنسی، هورمونی و رشد اندام‌های بدن مواجه می‌شوند که دغدغه‌های فکری زیادی برای‎شان ایجاد می‌کند. برای همین آگاه کردن آن‎‌ها نسبت به این شرایط جدید ضروری است. ولی متاسفانه به دلیل باورهای غلط و نگاه سنتی به این قضیه، خانواده‌ها این مسائل را به نوجوانان نمی‌گویند و موجب مشکلاتی در آینده نوجوانان‌شان می‌شوند. بیان این مسائل باید در فضایی باشد که حرمت ارتباط بین فرزندان و والدین از بین نرود. برای حل این مشکل می‌توان به متخصصین روابط جنسی و مشاورین مراجعه کرد.

اهمیت مشاوره جنسی برای والدین و زوج‌های جوان

مشاوره جنسی و زناشویی در مشاوره‌های قبل از ازدواج و میان زوج‌های جوان نیز بسیار مساله پراهمیتی است. زوجین نیز نیاز دارند از نیازهای یکدیگر درک بهتری کسب کنند و با شناخت بهتر روابط زناشویی، زندگی مشترک را با آگاهی، علاقه و سازش بیشتری آغاز نمایند. گزارشات نشان می‌دهد علت بیش از 60 درصد طلاق‌ها، مشکلات در مسائل جنسی بوده است. با آگاهی از این مسائل می‌توان دلسردی و دلزدگی را از روابط عاطفی دور کرد. والدین نیز می‌توانند با دریافت مشاوره جنسی، نحوه انتقال مسائل جنسی را به فرزندانشان یاد بگیرند. اگر مراکز مشاوره به آسانی در دسترس‌تان نیست، می‌توانید آموزش‌های لازم را از روانشناسان متخصص ذهن نو به صورت مشاوره تلفنی دریافت کنید.

در چه مواردی به مشاوره جنسی مراجعه کنیم؟

شاید فکر کنید تنها زمانی که مشکلی مشخصی در رابطه با مسائل جنسی داشتید، آن‌ موقع باید به مشاوره جنسی مراجعه کرد. اما مراجعه به مشاورین زناشویی قبل از ایجاد مشکل هم می‌تواند به صمیمت و رابطه بهتر بین زوجین منجر شود. اما اگر در زندگی شخصی خود در مورد مسائل زیر مشکل دارید، باید به مشاور جنسی مراجعه کنید.

اگر حس می‌کنید رابطه شما گرما و صمیمیت قبل را ندارد و مانند گذشته از روابط خود لذت نمی‌برید – داشتن مشکل در ارگاسم – مشکلات کنترل انزال – احساس گناه درباره رابطه جنسی – داشتن افکار وسواسی در مسائل جنسی و فانتزی های ناسالم و انحرافات جنسی.

مشکلات رایج در مسائل جنسی

غالبا مشکلات مطرح در زمینه مسائل جنسی با وجود تفاوت‌های تربیتی و فرهنگی در جوامع مختلف تریبا مشابه و رایج است. هستند کسانی که با وجود گذشت سالها از زندگی مشترکشان هنوز در مورد مسائل زناشویی مشکل دارند و رابطه‌شان تحت تاثیر عدم آگاهی کافی نسبت به این مسائل، قرار گرفته است. نمونه‌ای از مشکلات رایج در این زمینه عبارتند از:

خود ارضایی

بسیاری از افراد در مراحلی از رشد جنسی خود دست به خودارضایی می‌زنند. اگر این عمل را مکررا تکرار کند و در ارضای جنسی خود به آن وابسته شود، در آینده موقع رابطه جنسی با همسرش دچار مشکل خواهد شد. گذشته از این، دچار مشکلات جانبی چون افسردگی و اضطراب خواهد شد و همچنین با توجه به فرهنگ خود احساس گناه نیز می‌کند. مشاور جنسی می‌تواند فرد را در این زمینه راهنمایی کند.

روش‌های جلوگیری از بارداری

با مشاوره جنسی می‌توان روشی مناسب برای جلوگیری از بارداری انتخاب کرد. رایج‌ترین این روش‌ها استفاده از کاندوم، قرص‌های ضد بارداری، بستن لوله رحم، عمل وازکتومی برای آقایان و بکارگیری روش طبیعی با رابطه جنسی منقطع می‌باشد.

کمبود میل جنسی

این مشکل بسیار رایج است و افراد زیادی برای حل آن را به داروهای غیر مجاز و تبلیغی روی می‌آورند و در حقیقت فرصتی برای استفاده‌کنندگان تبلیغ این حوزه در زمینه‌های مختلف می‌باشد.

زیرا بسیاری از داروهایی که البته به عنوان دارو برای این مشکل معرفی می‌شوند (جز داروهای گیاهی) فقط تبلیغی هستند و برای فروشندگان جنبه تجاری دارند. این مواد حتی در اکثر موارد، مشکلات دیگری از نظر جسمی و جنسی برای فرد به وجود می‌آورند. پس بهتر است برای حل مشکل کمبود میل جنسی به مشاوره جنسی مراجعه کنید و از راه علمی و اصولی درمان شوید.

مشاوره جنسی تلفنی

با توجه به تفاوت‌های فرهنگی در برخی جوامع، اشاره کردن به مسائل و مشکلات جنسی استقبال خوبی ندارد. باورهای نادرست موجود در این رابطه مشکلات عدیده‌ای برای زوجین بویژه نوجوانان ایجاد کرده است. در بعضی موارد حل نشدن چنین مشکلاتی و خجالت کشیدن از طرح این مسائل حتی با مشاورین، موجب از بین رفتن خانواده‌ای شده است. راهکار مناسب در اینگونه موارد استفاده از مشاوره تلفنی است که فرد بدون خجالت و راحت تر مسادلش را با مشاور در میان می‌گذارد و نتیجه خوبی هم می‌گیرد. مراجعه حضوری برای مشاوره جنسی هزینه بیشتری هم دارد.

سخن آخر

مشاوره جنسی یا سکس‌تراپی مشابه دیگر روش‌های روان‌درمانی است. مشاوران با توجه به علل مشکلات جنسی شما، به درمان می‌پردازند و از عوارض بعدی آن جلوگیری می‌کنند. اگر با سکس‌تراپیست همراهی کنید و الگوهای رفتاری جدید پیشنهادی او را به عنوان تکالیف خانگی برای مقابله با مشکل‌تان در نظر بگیرید و اجرا کنید، نتایج خوبی خواهید گرفت. در ادامه باید بازخوردهای درمانی را با مشاور در میان بگذارید تا برنامه ثابتی جهت بهبود روابط جنسی شما ارائه دهد. اگر به دنبال زندگی سالم و با کیفیتی هستید. حتما مشکلاتتان را با مشاورین جنسی مطرح کنید و اقدام به درمان نمایید.

برای دریافت مشاوره جنسی می توانید از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

منبع: مشاوره جنسی

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : مشاوره جنسی, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 88 تاريخ : دوشنبه 28 شهريور 1401 ساعت: 23:13

مشاوره ازدواج در کرمان به صورت حضوری و تلفنی در مرکز تخصصی روانشناسی آواژه انجام می‌شود. شما می‌توانید برای انتخاب همسر و تصمیم گیری درباره زندگی مشترک خود در کوتاه ترین زمان از متخصصین این مجموعه خدمات لازم را دریافت کنید. متخصصین با ارائه مشاوره، انجام تست های مختلف روانی و شخصیتی، مصاحبه مشترک با هر دو طرف، بررسی فرهنگ خانوادگی و …. بی طرفانه شما را در مورد ازدواج تان راهنمایی می‌‌کنند. در ادامه به اهمیت و چگونگی مشاوره ازدواج کرمان پرداخته ایم. برای آشنایی بیشتر با خدمات مشاوره ازدواج کلیک کنید.

منبع: مشاوره ازدواج کرمان

مشاوره ازدواج کرمان

اولین سؤالی که باید به آن جواب بدهیم این است که مشاوره ازدواج چه اهمیتی دارد؟ بسیاری از ما فکر می‌کنیم مشکلات زندگی مشترک را می‌توانیم به‌تنهایی و یا با کمک گرفتن از خانواده‌مان برطرف کنیم. به همین خاطر نیازی به استفاده از مشاوره نمی‌بینیم. اما شاید برای‌تان جالب باشد اگر بگوییم بسیاری از مشکلاتی که این روزها باعث طلاق، خیانت زوجین و یا مسائل ریز و درشت دیگر می‌شود با کمک گرفتن از مشاور قابل‌حل بوده‌اند. همچنین درصد بالایی از زوج های موفق یکی از دلایل اصلی این مسئله را کمک‌گرفتن از مشاورین می‌دانند. به همین خاطر قبل از هر چیز بهتر است راجع به مزایای مشاوره ازدواج صحبت کنیم. برای آشنایی با ویژگی های ازدواج موفق کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: معیار انتخاب همسر

قضاوت نشدن در رابطه

خیلی از ما مشکلات زندگی مشترکمان را به دلیل ترس از قضاوت شدن مطرح نمی‌کنیم. هیچ‌کدام از ما دوست نداریم از دیگران بشنویم که اشتباهاتی داشته‌ایم. اما مشاورین خانواده صحبت‌های شما را بدون قضاوت می‌شنوند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاور همدلی است؛ به این معنا که آن‌ها شما را درک می‌کنند و هرگز از کلماتی مثل بد یا اشتباه راجع به شما استفاده نمی‌کنند.

مشاوره ازدواج کرمان | پرهیز از پیش‌داوری

یکی از مشکلات جدی در زمینه ازدواج و رابطه با همسر پیش‌داوری خانواده‌ها است. خیلی از مواقع خانواده به دلیل علاقه‌ای که به شما یا همسرتان دارند راجع به مشکلات احساسی برخورد می‌کنند. این برخوردهای احساسی بسیاری از مواقع می‌تواند مشکلات شما را از آنچه هست بیشتر کند. اما وقتی از مشاوره ازدواج کمک می‌گیرید این پیش‌داوری‌ها و قضاوت‌های احساسی از بین می‌رود. به همین خاطر شما می‌توانید به‌راحتی به دنبال راه‌حل مشکلات باشید.

پیداکردن دلیل و راه‌حل اختلافات

بسیاری از مواقع در زندگی مشترک ما نمی‌دانیم که باید چه کاری انجام بدهیم. در حقیقت مشکلاتی در زندگی پیش می‌آید که شما نمی‌توانید دلیل آن را پیدا کنید و یا ممکن است حتی با دانستن دلیل نتوانید راهکاری پیدا کنید. در این شرایط بهترین کار کمک‌گرفتن از مشاورین خانواده است. مشاور با توجه به تخصصی که دارد به شما کمک خواهد کرد تا دلیل مشکلات و همین‌طور راه‌حل آن را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته

شناخت بهتر یکدیگر

مهم‌ترین نکته در مراحل آشنایی پیش از ازدواج شناخت طرف مقابل است. وقتی شما شناخت کاملی از طرف مقابل داشته باشید راحت‌تر می‌توانید راجع به ادامه رابطه تصمیم بگیرید. به‌علاوه شناخت بهتر به شما کمک می‌کند بدانید که چطور می‌بایست با شریک زندگی‌تان ارتباط برقرار کنید و در هر موقعیتی چه رفتاری داشته باشید. رسیدن به این نقطه یکی از بزرگ‌ترین فایده‌های استفاده از مشاوره خانواده است. مشاورین با استفاده از مصاحبه و همین‌طور تست‌های شخصیت به شما کمک می‌کنند تا شناخت بهتری از طرف مقابل به دست بیاورید. برای آشنایی با راه های شناخت قبل از ازدواج کلیک کنید.

آگاهی از مسائل زندگی مشترک

یکی از مشکلاتی که بسیاری از جوانان در سال‌های اول زندگی با آن مواجه می‌شوند نداشتن آگاهی از زندگی مشترک است. بسیاری از اختلافاتی که بین زوجین پیش می‌آید به این خاطر است که آن‌ها تجربه و درکی از زندگی مشترک ندارند. یکی از اقدامات مهم در مشاوره‌های پیش از ازدواج این است که مشاورین به شما برای پیداکردن آگاهی از مسائل کمک می‌کنند. در حقیقت مشاور به شما کمک خواهد کرد تا دید واضح‌تری راجع به زندگی مشترک و مسائل و مشکلات آن داشته باشید. به‌علاوه آن‌ها راهکارهایی برای روبه‌رو شدن با این مشکلات نیز به شما ارائه می‌کنند. برای آشنایی با روانشناسی ازدواج کلیک کنید.

خدمات مشاوره ازدواج کرمان

مشاوره پیش از ازدواج کرمان

یکی از شناخته‌شده‌ترین اقدامات مشاوره ازدواج مربوط به دوران پیش از ازدواج است. آمارها نشان می‌دهد زوج‌هایی که در این زمان از مشاوره استفاده می‌کنند معمولاً زندگی موفق‌تری نیز خواهند داشت. متخصصین در این مشاوره‌ها با استفاده از تست‌های شخصیت و مصاحبه با هر دو طرف، به شما کمک می‌کنند تا شناخت بهتری از یکدیگر پیدا کنید. برای دریافت مشاوره آنلاین ازدواج کلیک کنید.

زوج‌درمانی

هنگامی که آسیب یا مشکلی در زندگی مشترک شما پیش می‌آید استفاده از زوج‌درمانی می‌تواند بسیار مفید باشد. همان‌طور که گفتیم زوج درمانگر بدون قضاوت و پیش‌داوری به شما کمک می‌کند تا مشکل را پیدا کرده و برای حل کردن آن اقدام کنید.

مشاوره ازدواج و جنسی ازدواج کرمان

آمارها نشان می‌دهد که مشکلات جنسی یکی از جدی‌ترین دلایل اختلافاتی است که در زندگی مشترک زوجین پیش می‌آید. بااین‌حال بسیاری از ما به‌خاطر احساس شرم و خجالت راجع به این موضوع صحبت نمی‌کنیم. اما همان‌طور که می‌دانید سکوت کردن نمی‌تواند مشکلات شما را حل کند. این کار تنها باعث بدتر شدن شرایط می‌شود. به همین خاطر بهتر است راجع به مشکلات جنسی رابطه‌تان با یک نفر صحبت کنید. متخصصین روان‌شناسی مسائل جنسی می‌توانند در این شرایط به شما کمک کنند مشکلات‌تان را برطرف کنید و زندگی بهتری در کنار یکدیگر داشته باشید.

برای آشنایی با معایب و مزایای رابطه قبل ازدواج کلیک کنید.

مشاوره ازدواج کرمان و درمان آسیب‌های خانواده

گاهی اوقات مشکلاتی مانند خیانت در یک رابطه پیش می‌آید. بسیاری از ما در این موقعیت‌ها تصور می‌کنیم که دیگر عمر زندگی مشترک‌مان به پایان رسیده است. اما مشاورین معتقدند درصورتی‌که هر دو نفر تمایل داشته باشند می‌توان این روابط را درمان کرد. هنگامی که درگیر مسائلی مثل خیانت، ضرب و شتم، اعتیاد و سایر مشکلات جدی می‌شوید که زندگی شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد می‌توانید برای درمان از یک مشاور خانواده کمک بگیرید. برای پر کردن پرسشنامه قبل ازدواج کلیک کنید.

پیشگیری از بروز مشکلات

کمک‌گرفتن از مشاوره ازدواج همیشه هم برای برطرف‌کردن مشکلات نیست. شما می‌توانید حتی قبل از اینکه مشکلی در زندگی‌تان پیش بیاید از این مشاوره‌ها استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا از بروز اختلاف‌ها جلوگیری کنید و بتوانید زندگی بهتری در کنار یکدیگر داشته باشید. شما در هر مرحله ای می‌توانید برای دریافت مشاوره تلفنی روانشناسی خانواده خود اقدام کنید.

جلسات و نحوه مشاوره ازدواج کرمان

تعداد جلسات و زمان هر جلسه از مشاوره با توجه به موضوع جلسه و همین‌طور روشی که برای درمان انتخاب شده است متفاوت خواهد بود. اما ساختار کلی این‌گونه است که شما بعضی از جلسات مشاوره را به‌تنهایی و برخی دیگر را همراه با همسرتان شرکت خواهید کرد. به‌علاوه جلساتی نیز به انجام تست‌ها و همین‌طور تفسیر کردن آنها اختصاص خواهد داشت. این کار باعث می‌شود که شما بتوانید به‌راحتی و بدون احساس خجالت از طرف مقابل نیز با مشاور صحبت کنید. به‌علاوه در جلسات مشترک شما با دیدگاه‌های طرف مقابل نیز آشنا می‌شوید و در کنار هم می‌توانید مشکلاتتان را برطرف کنید.

پیشنهاد می شود مقاله های انواع ازدواج ، انگیزه ازدواج ، مراحل ازدواج را هم بخوانید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: مشاوره ازدواج کرمان

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : مشاوره ازدواج کرمان, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 81 تاريخ : يکشنبه 27 شهريور 1401 ساعت: 16:36

مشاوره ازدواج در ساری به صورت حضوری و تلفنی در مرکز تخصصی روانشناسی آواژه انجام می‌شود. شما می‌توانید برای انتخاب همسر و تصمیم گیری درباره زندگی مشترک خود در کوتاه ترین زمان از متخصصین این مجموعه خدمات لازم را دریافت کنید. متخصصین با ارائه مشاوره، انجام تست های مختلف روانی و شخصیتی، مصاحبه مشترک با هر دو طرف، بررسی فرهنگ خانوادگی و …. بی طرفانه شما را در مورد ازدواج تان راهنمایی می‌‌کنند. در ادامه به اهمیت و چگونگی مشاوره ازدواج ساری پرداخته ایم. برای آشنایی بیشتر با خدمات مشاوره ازدواج کلیک کنید.

منبع: مشاوره ازدواج ساری

مشاوره ازدواج ساری

اولین سؤالی که باید به آن جواب بدهیم این است که مشاوره ازدواج چه اهمیتی دارد؟ بسیاری از ما فکر می‌کنیم مشکلات زندگی مشترک را می‌توانیم به‌تنهایی و یا با کمک گرفتن از خانواده‌مان برطرف کنیم. به همین خاطر نیازی به استفاده از مشاوره نمی‌بینیم. اما شاید برای‌تان جالب باشد اگر بگوییم بسیاری از مشکلاتی که این روزها باعث طلاق، خیانت زوجین و یا مسائل ریز و درشت دیگر می‌شود با کمک گرفتن از مشاور قابل‌حل بوده‌اند. همچنین درصد بالایی از زوج های موفق یکی از دلایل اصلی این مسئله را کمک‌گرفتن از مشاورین می‌دانند. به همین خاطر قبل از هر چیز بهتر است راجع به مزایای مشاوره ازدواج صحبت کنیم. برای آشنایی با ویژگی های ازدواج موفق کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: معیار انتخاب همسر

قضاوت نشدن در رابطه

خیلی از ما مشکلات زندگی مشترکمان را به دلیل ترس از قضاوت شدن مطرح نمی‌کنیم. هیچ‌کدام از ما دوست نداریم از دیگران بشنویم که اشتباهاتی داشته‌ایم. اما مشاورین خانواده صحبت‌های شما را بدون قضاوت می‌شنوند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاور همدلی است؛ به این معنا که آن‌ها شما را درک می‌کنند و هرگز از کلماتی مثل بد یا اشتباه راجع به شما استفاده نمی‌کنند.

مشاوره ازدواج ساری | پرهیز از پیش‌داوری

یکی از مشکلات جدی در زمینه ازدواج و رابطه با همسر پیش‌داوری خانواده‌ها است. خیلی از مواقع خانواده به دلیل علاقه‌ای که به شما یا همسرتان دارند راجع به مشکلات احساسی برخورد می‌کنند. این برخوردهای احساسی بسیاری از مواقع می‌تواند مشکلات شما را از آنچه هست بیشتر کند. اما وقتی از مشاوره ازدواج کمک می‌گیرید این پیش‌داوری‌ها و قضاوت‌های احساسی از بین می‌رود. به همین خاطر شما می‌توانید به‌راحتی به دنبال راه‌حل مشکلات باشید.

پیداکردن دلیل و راه‌حل اختلافات

بسیاری از مواقع در زندگی مشترک ما نمی‌دانیم که باید چه کاری انجام بدهیم. در حقیقت مشکلاتی در زندگی پیش می‌آید که شما نمی‌توانید دلیل آن را پیدا کنید و یا ممکن است حتی با دانستن دلیل نتوانید راهکاری پیدا کنید. در این شرایط بهترین کار کمک‌گرفتن از مشاورین خانواده است. مشاور با توجه به تخصصی که دارد به شما کمک خواهد کرد تا دلیل مشکلات و همین‌طور راه‌حل آن را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته

شناخت بهتر یکدیگر

مهم‌ترین نکته در مراحل آشنایی پیش از ازدواج شناخت طرف مقابل است. وقتی شما شناخت کاملی از طرف مقابل داشته باشید راحت‌تر می‌توانید راجع به ادامه رابطه تصمیم بگیرید. به‌علاوه شناخت بهتر به شما کمک می‌کند بدانید که چطور می‌بایست با شریک زندگی‌تان ارتباط برقرار کنید و در هر موقعیتی چه رفتاری داشته باشید. رسیدن به این نقطه یکی از بزرگ‌ترین فایده‌های استفاده از مشاوره خانواده است. مشاورین با استفاده از مصاحبه و همین‌طور تست‌های شخصیت به شما کمک می‌کنند تا شناخت بهتری از طرف مقابل به دست بیاورید. برای آشنایی با راه های شناخت قبل از ازدواج کلیک کنید.

آگاهی از مسائل زندگی مشترک

یکی از مشکلاتی که بسیاری از جوانان در سال‌های اول زندگی با آن مواجه می‌شوند نداشتن آگاهی از زندگی مشترک است. بسیاری از اختلافاتی که بین زوجین پیش می‌آید به این خاطر است که آن‌ها تجربه و درکی از زندگی مشترک ندارند. یکی از اقدامات مهم در مشاوره‌های پیش از ازدواج این است که مشاورین به شما برای پیداکردن آگاهی از مسائل کمک می‌کنند. در حقیقت مشاور به شما کمک خواهد کرد تا دید واضح‌تری راجع به زندگی مشترک و مسائل و مشکلات آن داشته باشید. به‌علاوه آن‌ها راهکارهایی برای روبه‌رو شدن با این مشکلات نیز به شما ارائه می‌کنند. برای آشنایی با روانشناسی ازدواج کلیک کنید.

خدمات مشاوره ازدواج ساری

مشاوره پیش از ازدواج ساری

یکی از شناخته‌شده‌ترین اقدامات مشاوره ازدواج مربوط به دوران پیش از ازدواج است. آمارها نشان می‌دهد زوج‌هایی که در این زمان از مشاوره استفاده می‌کنند معمولاً زندگی موفق‌تری نیز خواهند داشت. متخصصین در این مشاوره‌ها با استفاده از تست‌های شخصیت و مصاحبه با هر دو طرف، به شما کمک می‌کنند تا شناخت بهتری از یکدیگر پیدا کنید. برای دریافت مشاوره آنلاین ازدواج کلیک کنید.

زوج‌درمانی

هنگامی که آسیب یا مشکلی در زندگی مشترک شما پیش می‌آید استفاده از زوج‌درمانی می‌تواند بسیار مفید باشد. همان‌طور که گفتیم زوج درمانگر بدون قضاوت و پیش‌داوری به شما کمک می‌کند تا مشکل را پیدا کرده و برای حل کردن آن اقدام کنید.

مشاوره ازدواج و جنسی ازدواج ساری

آمارها نشان می‌دهد که مشکلات جنسی یکی از جدی‌ترین دلایل اختلافاتی است که در زندگی مشترک زوجین پیش می‌آید. بااین‌حال بسیاری از ما به‌خاطر احساس شرم و خجالت راجع به این موضوع صحبت نمی‌کنیم. اما همان‌طور که می‌دانید سکوت کردن نمی‌تواند مشکلات شما را حل کند. این کار تنها باعث بدتر شدن شرایط می‌شود. به همین خاطر بهتر است راجع به مشکلات جنسی رابطه‌تان با یک نفر صحبت کنید. متخصصین روان‌شناسی مسائل جنسی می‌توانند در این شرایط به شما کمک کنند مشکلات‌تان را برطرف کنید و زندگی بهتری در کنار یکدیگر داشته باشید.

برای آشنایی با معایب و مزایای رابطه قبل ازدواج کلیک کنید.

مشاوره ازدواج ساری و درمان آسیب‌های خانواده

گاهی اوقات مشکلاتی مانند خیانت در یک رابطه پیش می‌آید. بسیاری از ما در این موقعیت‌ها تصور می‌کنیم که دیگر عمر زندگی مشترک‌مان به پایان رسیده است. اما مشاورین معتقدند درصورتی‌که هر دو نفر تمایل داشته باشند می‌توان این روابط را درمان کرد. هنگامی که درگیر مسائلی مثل خیانت، ضرب و شتم، اعتیاد و سایر مشکلات جدی می‌شوید که زندگی شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد می‌توانید برای درمان از یک مشاور خانواده کمک بگیرید. برای پر کردن پرسشنامه قبل ازدواج کلیک کنید.

پیشگیری از بروز مشکلات

کمک‌گرفتن از مشاوره ازدواج همیشه هم برای برطرف‌کردن مشکلات نیست. شما می‌توانید حتی قبل از اینکه مشکلی در زندگی‌تان پیش بیاید از این مشاوره‌ها استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا از بروز اختلاف‌ها جلوگیری کنید و بتوانید زندگی بهتری در کنار یکدیگر داشته باشید. شما در هر مرحله ای می‌توانید برای دریافت مشاوره تلفنی روانشناسی خانواده خود اقدام کنید.

جلسات و نحوه مشاوره ازدواج ساری

تعداد جلسات و زمان هر جلسه از مشاوره با توجه به موضوع جلسه و همین‌طور روشی که برای درمان انتخاب شده است متفاوت خواهد بود. اما ساختار کلی این‌گونه است که شما بعضی از جلسات مشاوره را به‌تنهایی و برخی دیگر را همراه با همسرتان شرکت خواهید کرد. به‌علاوه جلساتی نیز به انجام تست‌ها و همین‌طور تفسیر کردن آنها اختصاص خواهد داشت. این کار باعث می‌شود که شما بتوانید به‌راحتی و بدون احساس خجالت از طرف مقابل نیز با مشاور صحبت کنید. به‌علاوه در جلسات مشترک شما با دیدگاه‌های طرف مقابل نیز آشنا می‌شوید و در کنار هم می‌توانید مشکلاتتان را برطرف کنید.

پیشنهاد می شود مقاله های انواع ازدواج ، انگیزه ازدواج ، مراحل ازدواج را هم بخوانید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: مشاوره ازدواج ساری

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : مشاوره ازدواج ساری, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 114 تاريخ : شنبه 26 شهريور 1401 ساعت: 23:13

درس نخواندن بچه ها و فرار از درس خیلی بین دانش آموزان رایج است. آن‌ها عموما ترجیح می‌دهند که از درس فرار کنند. آن‌ها علاقه ای به درس ندارند، درس را لذت بخش نمی‌بینند. و به دنبال راهی برای بازی و سرگرمی هستند. شاید این روزها روش های آموزش همراه با بازی را شنیده باشید. اما همیشه همه بچه ها به یک روش پاسخ نمی‌دهند. پس در ادامه به طور کامل درباره علل درس نخواندن و روش های مناسب برای رفع این مساله پرداخته‌ایم. اگر در این زمینه باز هم دچار مشکل هستید، حتما برای دریافت خدمات مشاوره کودک اقدام کنید.

منبع: درس نخواندن بچه ها

درس نخواندن

خیلی از بچه ها علاقه ای به درس‌خواندن ندارند و از آن فراری هستند. در این موارد اصولا خانواده ها سعی دارند با سخت گیری و سرزنش بچه‌ها، آن‌ها را به سمت درس‌خواندن سوق دهند. اما این روش اصلا درست است؟ والدین می‌توانند با درک علت درس نخواندن بچه ها و استفاده از راهکارهایی که در ادامه به آن ها اشاره می‌کنیم، بچه ها را به‌درس علاقه مند سازند. پیشنهاد می‌شود حتما مقاله روانشناسی کودکان ابتدایی را هم بخوانید.

علت درس نخواندن

بسیاری از والدین با فرزندانشان به خصوص در دوره ابتدایی در مورد درس نخواندن او دچار مشکل هستند. عموما کودک ترجیح می‌دهد به جای درس‌خواندن، با هم سالان خود بازی کند، بازی‌های کامپیوتری انجام دهند یا تلویزیون ببیند. والدین این کودکان با درک علت درس نخواندن بچه ها می‌توانند راهکاری مناسب برای تشویق آن‌ها برای جلوگیری از درس نخواندن آن ها پیدا کنند. برای آشنایی با راه های مقابله با مشکلات دانش آموزان ابتدایی کلیک کنید.

مطالعه بدون هدف

ممکن است بچه ها از درس‌خواندن هدفی نداشته باشند. یعنی اینکه باخود فکر کنند که اگر درس‌بخوانند هیچ اتفاق مثبتی نمی‌افتد. حتی اگر برای این بچه‌ها توضیح دهید که درس‌خواندن باعث می‌شود آینده خوبی داشته باشند، ممکن است کودک توانایی درک این موضوع را نداشته باشد. درچنین مواقعی شما سعی کنید به او توضیح دهید که با درس‌خواندن و یاد گرفتن درس‌ها می‌تواند در جاهایی به غیرمدرسه هم از آن‌ها استفاده هایی داشته باشد. مثل اینکه اگر الفبا را خوب یاد بگیرد می‌تواند در کوچه، خیابان و روزنامه هرچه را که می‌بیند بخواند و آدرس را پیدا کند. و یا وقتی به مغازه می‌رود برای حساب کردن پول اجناس نیاز به مهارت ریاضی دارد. و یا درباره حیوانات و حشرات در علوم می‌آموزد. این گونه او متوجه می‌شود که هدف از مطالعه هر درس چیست.

عدم تمرکز و حواس پرتی

وقتی حین درس‌خواندن حواس دانش اموز پرت شود، او چیزی از درس متوجه نمی‌شود. این امر باعث می٬شود که او نخواهد درس‌را ادامه دهد یا اینکه نخواهد بعدا دوباره به سراغ درس‌خواندن برود. نداشتن تمرکز و حواس پرتی مهم‌ترین دلیل درس نخواندن بچه هااست. برای افزایش تمرکز راهکارهای مختلفی وجود دارد. که میتوان با تمرین و تکرار این راه حل ها تمرکز را بالابرد. برای آشنایی با روش های افزایش تمرکز در کودکان کلیک کنید.

درس نخواندن به دلیل فشار روانی

فشار روحی در زندگی‌همه ما وجود دارد. بی شک برای همه ما اتفاقات ناگواری می‌افتد، که باعث تنش و ناراحتی برای ما می‌شود. در چنین شرایطی درس‌خواندن خیلی سخت و تقریبا غیرممکن‌ می‌شود. این حواس پرتی او بر ناراحتی او می‌افزاید. باید سعی کرد‌ این ناراحتی را کنترل نمود. و با دریافت خدمات خانواده درمانی و سایر اقدامات لازم شرایطی آرام برای فرزندتان فراهم کنید.

اختلال در یادگیری

یکی از عواملی که باعث مشکل در نتیجه گیری ازدرس می‌شود (نه درس‌خواندن)، اختلال در یادگیری است. مشکل اصلی این کودکان مشکلاتی در ادارک و حافظه آن‌ها است. البته اختلال در یادگیری بعد از مدتی باعث درس نخواندن می‌شود. چون دانش آموز می‌بیند با درس‌خواندن نمی‌تواند نتیجه‌ای بگیرد. پس از تلاش دست می‌کشد. برای آشنایی با انواع نشانه های اختلالات یادگیری کلیک کنید.

درس نخواندن بدلیل بهره هوشی بالا

درموارد خیلی کمی بهره هوشی بالا سبب می‌شود که دانش آموز درس نخواند، تکالیفش را انجام ندهد. زیرا او این تکالیف و درس‌ها را بچگانه می‌پندارد. در چنین مواقعی باید آموزش‌ها و تکالیف ویژه‌ای برای او ترتیب داده شود‌.

برنامه فشرده

بسیاری از والدین می‌خواهند فرزندان آن‌ها عالی و در سطح بالایی در هر چیزی باشند. به همین دلیل آن‌ها را به کلاس های آموزشی و فوق برنامه بسیاری می‌فرستند. مثل کلاس‌های درسی، کلاس موسیقی،کلاس‌های ورزشی مختلف و… که این برنامه‌ها باعث می‌شوند که دانش اموز دائم خسته باشد. از برنامه خود شکایت کند.در چنین مواردی باید برنامه اورا سبک تر کرد تا او با ارامش بیشتری به درس‌هایش برسد.

با بچه ای که درس نمی خواند چه باید کرد؟

حالا که با علت های درس نخواندن آشنا شده‌اید، باید با اقداماتی برای مقابله با این رفتار کودک انجام داد. به یاد داشته باشید که شما تا قبل از نوجوانی و بلوغ این فرصت را دارید که عاداتی را در فرزندتان نهادینه کنید. پس شاید نمرات دروس دبستان تاثیری در آینده تحصیلی و شغلی کودک نداشته باشد اما این همان زمانی است که دانش آموز مسئولیت پذیری و برنامه ریزی درسی را فرا می‌گیرد.

۱- روش پنج دقیقه درس خواندن

در مواقعی که خسته اید، حوصله ندارید به جای اینکه درس‌خواندن را به تعویق بیندازید می‌توانید از روش پنج دقیقه درس‌خواندن استفاده کنید.

در این روش با وجود هر سختی، خستگی و یا هر مشکل دیگری که وجود دارد، شما باخود عهد ببندید که ۵ دقیقه درس‌بخوانید. بعداز پنج دقیقه میبنید آنقدرها هم‌که فکر می‌کنید درس‌خواندن سخت نیست. سپس اگر خواستید پنج دقیقه دیگر نیز درس‌بخوانید. بعد از پنج دقیقه دوم نیز شما تا هروقت که خواستید می‌توانید این پنج دقیقه درس‌خواندن را شارژ کنید. سپس خواهید دید که آنقدر‌ هم که فکر می‌کنید درس‌خواندن آزار دهنده نیست.

۲- دور کردن تلفن همراه

تلفن همراه وفضای مجازی یکی ازمواردی است که امروزه برای بشر مزیت ها و معایبی به وجود آورده است. اما تلفن همراه یکی از عوامل موثر در دوری از درس‌خواندن است. این دستگاه کوچک آنچنان افرادی را به خود مشغول می‌کند که آن‌ها گذر زمان را حس نمی‌کنند، یا اگر آن را کنار بگذارند و به سراغ کار دیگری مثل درس بروند، دوست دارند آن کار را رها کنند و دوباره به سمت تلفن‌شان بروند.

برای اینکه بتوان تلفن را کنار گذاشت، بایدبرنامه ریزی کرد. و تا زمان مقرر شده فقط درس خواند. و ازگوشی استفاده نکرد. در مواردی که انجام این کار سخت است. می‌توانید تلفن خود را به یکی از اعضای خانواده دهید. از او بخواهد تا ساعت مشخص، تلفن را به شما پس ندهد.

۳- تمرکز بیشتر روی محتوای درس

تمرکز روی محتوا به این معناست که شما به عنوان‌دانش اموز سعی کنید، بیشتر برروی اینکه چه چیزهایی خواندید توجه نمایید. نه روی اینکه چه نمره هایی گرفتید. خانواده ها سعی کنند از دانش اموز درباره نمراتش کمتر سوال کنند. بیشتر درباره چگونگی درس‌خواندن او سوال بپرسند. این‌امر باعث علاقه مند شدن بچه ها به درس خواندن می‌شود.

سخن آخر

درس نخواندن بچه ها دلایل مختلفی دارد. بعضی از این دلایل وابسته، به محیط و بعضی مربوط به درون هر فرد است‌. والدین یا خود دانش اموزان، می‌توانند با دانستن دلایل درس نخواندن و با استفاده از راه کارهایی این بی علاقگی به درس خواندن را کم یا ازبین ببرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک و مدرسه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: درس نخواندن بچه ها

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : درس نخواندن بچه ها, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 106 تاريخ : شنبه 26 شهريور 1401 ساعت: 0:11

شب زفاف به شب اول ازدواج زن و مرد گفته می‌شود که در این شب اولین رابطه‌جنسی میان زن وشوهر رخ می‌دهد. همیشه اولین‌ها در ذهن‌ روشن‌تر ماندگار می‌شوند. خاطره اولین تجربه رابطه زن و شوهری همیشه همراه آن‌ها خواهد بود، پس بهتر است برای این شب آماده شده و کاری کنید که خاطره ای خوش به جا بماند. اما نگران نباشید، اگر همه چیز آنطور که می‌خواستید پیش نرفت در آینده جای جبران هست. در ادامه به نکاتی پرداخته‌ایم که برای آینده زندگی زناشویی شما ضروری است. می‌توانید در این زمینه مشاوره جنسی نیز دریافت کنید.

منبع: شب زفاف

شب زفاف

شب زفاف اولین شب زندگی مشترک زن و شوهرو همینطور اولین نزدیکی همراه بادخول است. بر طبق برخی سنت‌های قدیمی مادر عروس باید پشت در اتاق عروس بماند، و دستمال خونی که نشان دهنده بکارت عروس است را از آن دو بگیرد. تا به بقیه نشان دهد. دستمال خونی به معنای حیا و عفت خانم است. البته این رسم در حال حاضر در معدود شهرهای ایران صورت می‌گیرد.

استرس‌های شب اول ازدواج همچنان بر جای خود باقی است و زوجین بهتر است که نسبت به این عوامل آگاهی داشته تا بتوانند رابطه ای همراه با لذت برای یکدیگر بسازند.

انتظارات شب زفاف

یکی ازمهم‌ترین انتظارات شب زفاف از بین بردن پرده بکارت خانوم توسط مرد است. پرده بکارت، یک چین غشایی نازک است، که در قسمت ورودی واژن قرار دارد. از نظر عموم علامت پاره شدن پرده بکارت خونریزی است. یکی ازموارد بسیار حائز اهمیت این است که این پرده بسیار نازک است، اما شاید مردان فکر کنند که باید فشار زیادی برای پاره کردن پرده وارد کنند. و در مقابل خانوم‌ها فکر می‌کنند، پاره شدن پرده بسیار دردناک است. و انتظار درد زیادی دارند. همین افکار باعث استرس و دشوار شدن رابطه می‌گردد.

برای داشتن یک رابطه خوب و بدون درد یا با حداقل درد، و لذت بالا، نباید دخول را سریع و یک دفعه‌ای انجام داد. پس ابتدا معاشقه کنید. معاشقه باعث می‌شود داخل واژن لیز شود. و درهنگام رابطه دردکمی خانوم داشته باشد. اینگونه لذت بسیار بالایی برای هر دو نفر به وجود می‌آورد.

دلایل اضطراب در شب زفاف

1- ترس از درد

یکی ازموارد مهمی که باعث استرس در خانوم‌ها می‌شود، ترس از درد در شب زفاف است. خانوم‌ها از درد پاره شدن پرده بکارت هراس دارند. آن‌ها گمان می‌کنند که پرده یک جسم ضخیم است. بالطبع پاره شدن این جسم ضخیم همراه با درد و خونریزی فراوان است. اما اگر رابطه جنسی همراه با معاشقه باشد، باعث لیز شدن سطح واژن می‌شود و درد ناشی از پاره شدن پرده به حداقل می‌رسد.

2- باورهای غلط

یکی از انتظاراتی که عروس و داماد وجود دارد این است که دستمال خونی که خون حاصل از پاره شدن پرده روی آن ریخته شده است، را تحویل بقیه افراد فامیل برای اثبات باعفت بودن خانوم بدهد. این رسم باعث استرس‌های زیادی در زوجین می‌شود. البته باید داماد اطلاعات کافی درباره پرده‌بکارت داشته باشد. و بداند که پرده بکارت در انواع مختلفی وجود دارد. و برخی پرده‌ها خونریزی ندارند.

3- خجالت

خجالت از رابطه جنسی برای خانوم عادی است. اما بعضی وقت‌ها این خجالت زیاد می‌شود، و باعث استرس خواهد شد. احساس خجالت به آقا هم‌منتقل می‌شود. و باعث می‌شود که اولین رابطه جنسی میان زن وشوهر سردباشد. و دو طرف لذت کافی از اولین رابطه خود نبرند.

4- تجربه های تجاوز در کودکی

یکی ازموارد مهمی که باعث استرس در میان خانوم‌ها می‌شود، تجربه تجاوز در دوران کودکی است. کسانی که تجربه منفی از تجاوز را در زندگی خود به دوش می‌کشند، هنگام رابطه جنسی دچار استرس می‌شوند. تمام وجودشان را استرس فرا می‌گیرد. برای غلبه و ازبین بردن این ترس و استرس باید به مشاور مراجع کرد تا درمان صورت گیرد.

5- آماده نبودن

آماده نبودن یعنی هریک از زوجین برای اولین رابطه‌جنسی هنوز آمادگی جسمی یا ذهنی لازم را ندارد. معمولا زوج‌هایی که شناخت کافی از یکدیگر ندارند و یا صمیمیتی بین آن‌ها شکل نگرفته، احساس عدم آمادگی در مرد و زن وجود خواهد داشت. پس برای کم کردن استرس باید شناخت بین دو طرف ایجاد شود. پس برای اولین‌رابطه عجله نکنید، با همسرتان وقت بگذرانید و دخول را به زمانی موکول کنید که هر دو تمایل زیادی برای این کار دارید.

آداب شب زفاف

درشب زفاف عروس و داماد باید یکسری آداب را رعایت کنند تا نهایت لذت را از این رابطه ببرند. و بتوانند یک رابطه عالی داشته باشند. نکات زیر برای کاهش استرس نیز به شما کمک خواهد کرد.

1- رعایت بهداشت

خانوم ها و اقایان باید قبل از نزدیکی حمام‌کنند، تا بوی بد بدن‌ ازبین برود. بدن پاک و تمیز شود. حتما خانوم و آقا هر دو اندام‌های تناسلی خود را کامل تمیز کنند. خوب است که قبل از اولین زناشویی شرایطی محیا شود تا باهم به حمام بروند، تا شرم و حیا میان زن و شوهر ازبین برود.

2- در نظر گرفتن مکان مناسب

باید مکان مناسب و خلوتی برای اقا و خانوم در نظر گرفته شود. مکان مشخص شده را کامل آماده و محیا‌ کنید. کسی در آنجا حضور نداشته باشد، تا استرسی برای عروس و داماد پیش نیاید. تا در محیطی آرام اولین تجربه جنسی زندگی مشترک را تجربه کنند.

3- استفاده از لباس مناسب

زن و مرد باید از لباسی مناسب و آراسته استفاده کنند. این موضوع هم باعث افزایش اعتماد بنفس آن‌ها می‌شود. همچنین لباس آراسته شما را در نظر همسرتان دوست داشتنی تر می‌کند.

4- نوازش

برای اینکه یک رابطه عالی با لذت بالا داشته باشید، برای کم‌کردن استرس خانوم، اقا باید همسر خود را نوازش کند. نباید حرکت عجولانه داشته باشد. او باید صبور باشد و آرام پیش رود تا بدن خانوم برای دخول آماده شود.

وظیفه مرد در شب زفاف

شب زفاف فقط به معنای داشتن یک رابطه جنسی ساده نیست. شب زفاف یک شب بسیار مهم و تاثیر گذار برای تمام طول عمر این ازدواج است. در این شب اقایان نباید فقط به فکر رابطه‌جنسی باشند، بلکه باید ابتدا از همسر خود اجازه بگیرند. مرد نباید بدون اجازه زن، رابطه را شروع کند.

اگر زن به هر دلیلی مثل خستگی، ترس، شرم و… مخالفت کرد. مرد نباید رابطه را شروع کند‌، مرد باید ابتداهمسر خود را در آغوش بگیرند. او را نوازش کند، تا همسرش آماده رابطه شود. ازاندام و جاذبه های همسرتعریف کند. تا به او اعتماد به نفس بدهد. وحس خوب در او ایجاد کند. نکته حائز اهمیت دیگر این است که اگر‌ مرد آموزش های لازمه را ندیده باشد. نمی‌تواند رابطه خوبی برای خود و همسر خود به ارمغان بیاورد. اولین‌تجربه از رابطه‌جنسی برای همیشه آینده این ازدواج را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد. اگر زوج رابطه خوبی را تجربه نکرده باشند، تجربه منفی برای آن‌دو زندگی را تلخ می‌کند.

وظیفه زن در شب زفاف

خانوم باید سعی کند بر ترس‌هاو خجالت هایی که در او وجود دارد، هر چند طبیعی غلبه کند. تا از شب زفاف با همسرش حس فوق العاده‌ای را تجربه نماید.

خانوم ها باید در این شب خاص و بخصوص برای همسر عشوه گری کند. تا او را به رابطه علاقمند و حریص کند. باید بتوانند کاری کنند که مرد برای رابطه شور و شوق فراوانی داشته باشد. یک نکته مهم دیگر برای خانوم ها این است که خانوم ها در رابطه مثل یک مجسمه منفعل نباشند. بلکه آن‌ها هم باید فعال باشند. تابتوانند لذت بیشتری برای خود و همسر خود بیافرینند و شبی ماندگار را تداعی کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: شب زفاف

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : شب زفاف, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 111 تاريخ : جمعه 25 شهريور 1401 ساعت: 2:02

مشاوره ازدواج در رشت به صورت حضوری و تلفنی در مرکز تخصصی روانشناسی آواژه انجام می‌شود. شما می‌توانید برای انتخاب همسر و تصمیم گیری درباره زندگی مشترک خود در کوتاه ترین زمان از متخصصین این مجموعه خدمات لازم را دریافت کنید. متخصصین با ارائه مشاوره، انجام تست های مختلف روانی و شخصیتی، مصاحبه مشترک با هر دو طرف، بررسی فرهنگ خانوادگی و …. بی طرفانه شما را در مورد ازدواج تان راهنمایی می‌‌کنند. در ادامه به اهمیت و چگونگی مشاوره ازدواج رشت پرداخته ایم. برای آشنایی بیشتر با خدمات مشاوره ازدواج کلیک کنید.

منبع: مشاوره ازدواج رشت

مشاوره ازدواج رشت

اولین سؤالی که باید به آن جواب بدهیم این است که مشاوره ازدواج چه اهمیتی دارد؟ بسیاری از ما فکر می‌کنیم مشکلات زندگی مشترک را می‌توانیم به‌تنهایی و یا با کمک گرفتن از خانواده‌مان برطرف کنیم. به همین خاطر نیازی به استفاده از مشاوره نمی‌بینیم. اما شاید برای‌تان جالب باشد اگر بگوییم بسیاری از مشکلاتی که این روزها باعث طلاق، خیانت زوجین و یا مسائل ریز و درشت دیگر می‌شود با کمک گرفتن از مشاور قابل‌حل بوده‌اند. همچنین درصد بالایی از زوج های موفق یکی از دلایل اصلی این مسئله را کمک‌گرفتن از مشاورین می‌دانند. به همین خاطر قبل از هر چیز بهتر است راجع به مزایای مشاوره ازدواج صحبت کنیم. برای آشنایی با ویژگی های ازدواج موفق کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: معیار انتخاب همسر

قضاوت نشدن در رابطه

خیلی از ما مشکلات زندگی مشترکمان را به دلیل ترس از قضاوت شدن مطرح نمی‌کنیم. هیچ‌کدام از ما دوست نداریم از دیگران بشنویم که اشتباهاتی داشته‌ایم. اما مشاورین خانواده صحبت‌های شما را بدون قضاوت می‌شنوند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاور همدلی است؛ به این معنا که آن‌ها شما را درک می‌کنند و هرگز از کلماتی مثل بد یا اشتباه راجع به شما استفاده نمی‌کنند.

مشاوره ازدواج رشت | پرهیز از پیش‌داوری

یکی از مشکلات جدی در زمینه ازدواج و رابطه با همسر پیش‌داوری خانواده‌ها است. خیلی از مواقع خانواده به دلیل علاقه‌ای که به شما یا همسرتان دارند راجع به مشکلات احساسی برخورد می‌کنند. این برخوردهای احساسی بسیاری از مواقع می‌تواند مشکلات شما را از آنچه هست بیشتر کند. اما وقتی از مشاوره ازدواج کمک می‌گیرید این پیش‌داوری‌ها و قضاوت‌های احساسی از بین می‌رود. به همین خاطر شما می‌توانید به‌راحتی به دنبال راه‌حل مشکلات باشید.

پیداکردن دلیل و راه‌حل اختلافات

بسیاری از مواقع در زندگی مشترک ما نمی‌دانیم که باید چه کاری انجام بدهیم. در حقیقت مشکلاتی در زندگی پیش می‌آید که شما نمی‌توانید دلیل آن را پیدا کنید و یا ممکن است حتی با دانستن دلیل نتوانید راهکاری پیدا کنید. در این شرایط بهترین کار کمک‌گرفتن از مشاورین خانواده است. مشاور با توجه به تخصصی که دارد به شما کمک خواهد کرد تا دلیل مشکلات و همین‌طور راه‌حل آن را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته

شناخت بهتر یکدیگر

مهم‌ترین نکته در مراحل آشنایی پیش از ازدواج شناخت طرف مقابل است. وقتی شما شناخت کاملی از طرف مقابل داشته باشید راحت‌تر می‌توانید راجع به ادامه رابطه تصمیم بگیرید. به‌علاوه شناخت بهتر به شما کمک می‌کند بدانید که چطور می‌بایست با شریک زندگی‌تان ارتباط برقرار کنید و در هر موقعیتی چه رفتاری داشته باشید. رسیدن به این نقطه یکی از بزرگ‌ترین فایده‌های استفاده از مشاوره خانواده است. مشاورین با استفاده از مصاحبه و همین‌طور تست‌های شخصیت به شما کمک می‌کنند تا شناخت بهتری از طرف مقابل به دست بیاورید. برای آشنایی با راه های شناخت قبل از ازدواج کلیک کنید.

آگاهی از مسائل زندگی مشترک

یکی از مشکلاتی که بسیاری از جوانان در سال‌های اول زندگی با آن مواجه می‌شوند نداشتن آگاهی از زندگی مشترک است. بسیاری از اختلافاتی که بین زوجین پیش می‌آید به این خاطر است که آن‌ها تجربه و درکی از زندگی مشترک ندارند. یکی از اقدامات مهم در مشاوره‌های پیش از ازدواج این است که مشاورین به شما برای پیداکردن آگاهی از مسائل کمک می‌کنند. در حقیقت مشاور به شما کمک خواهد کرد تا دید واضح‌تری راجع به زندگی مشترک و مسائل و مشکلات آن داشته باشید. به‌علاوه آن‌ها راهکارهایی برای روبه‌رو شدن با این مشکلات نیز به شما ارائه می‌کنند. برای آشنایی با روانشناسی ازدواج کلیک کنید.

خدمات مشاوره ازدواج رشت

مشاوره پیش از ازدواج رشت

یکی از شناخته‌شده‌ترین اقدامات مشاوره ازدواج مربوط به دوران پیش از ازدواج است. آمارها نشان می‌دهد زوج‌هایی که در این زمان از مشاوره استفاده می‌کنند معمولاً زندگی موفق‌تری نیز خواهند داشت. متخصصین در این مشاوره‌ها با استفاده از تست‌های شخصیت و مصاحبه با هر دو طرف، به شما کمک می‌کنند تا شناخت بهتری از یکدیگر پیدا کنید. برای دریافت مشاوره آنلاین ازدواج کلیک کنید.

زوج‌درمانی

هنگامی که آسیب یا مشکلی در زندگی مشترک شما پیش می‌آید استفاده از زوج‌درمانی می‌تواند بسیار مفید باشد. همان‌طور که گفتیم زوج درمانگر بدون قضاوت و پیش‌داوری به شما کمک می‌کند تا مشکل را پیدا کرده و برای حل کردن آن اقدام کنید.

مشاوره ازدواج و جنسی ازدواج رشت

آمارها نشان می‌دهد که مشکلات جنسی یکی از جدی‌ترین دلایل اختلافاتی است که در زندگی مشترک زوجین پیش می‌آید. بااین‌حال بسیاری از ما به‌خاطر احساس شرم و خجالت راجع به این موضوع صحبت نمی‌کنیم. اما همان‌طور که می‌دانید سکوت کردن نمی‌تواند مشکلات شما را حل کند. این کار تنها باعث بدتر شدن شرایط می‌شود. به همین خاطر بهتر است راجع به مشکلات جنسی رابطه‌تان با یک نفر صحبت کنید. متخصصین روان‌شناسی مسائل جنسی می‌توانند در این شرایط به شما کمک کنند مشکلات‌تان را برطرف کنید و زندگی بهتری در کنار یکدیگر داشته باشید.

برای آشنایی با معایب و مزایای رابطه قبل ازدواج کلیک کنید.

مشاوره ازدواج رشت و درمان آسیب‌های خانواده

گاهی اوقات مشکلاتی مانند خیانت در یک رابطه پیش می‌آید. بسیاری از ما در این موقعیت‌ها تصور می‌کنیم که دیگر عمر زندگی مشترک‌مان به پایان رسیده است. اما مشاورین معتقدند درصورتی‌که هر دو نفر تمایل داشته باشند می‌توان این روابط را درمان کرد. هنگامی که درگیر مسائلی مثل خیانت، ضرب و شتم، اعتیاد و سایر مشکلات جدی می‌شوید که زندگی شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد می‌توانید برای درمان از یک مشاور خانواده کمک بگیرید. برای پر کردن پرسشنامه قبل ازدواج کلیک کنید.

پیشگیری از بروز مشکلات

کمک‌گرفتن از مشاوره ازدواج همیشه هم برای برطرف‌کردن مشکلات نیست. شما می‌توانید حتی قبل از اینکه مشکلی در زندگی‌تان پیش بیاید از این مشاوره‌ها استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا از بروز اختلاف‌ها جلوگیری کنید و بتوانید زندگی بهتری در کنار یکدیگر داشته باشید. شما در هر مرحله ای می‌توانید برای دریافت مشاوره تلفنی روانشناسی خانواده خود اقدام کنید.

جلسات و نحوه مشاوره ازدواج رشت

تعداد جلسات و زمان هر جلسه از مشاوره با توجه به موضوع جلسه و همین‌طور روشی که برای درمان انتخاب شده است متفاوت خواهد بود. اما ساختار کلی این‌گونه است که شما بعضی از جلسات مشاوره را به‌تنهایی و برخی دیگر را همراه با همسرتان شرکت خواهید کرد. به‌علاوه جلساتی نیز به انجام تست‌ها و همین‌طور تفسیر کردن آنها اختصاص خواهد داشت. این کار باعث می‌شود که شما بتوانید به‌راحتی و بدون احساس خجالت از طرف مقابل نیز با مشاور صحبت کنید. به‌علاوه در جلسات مشترک شما با دیدگاه‌های طرف مقابل نیز آشنا می‌شوید و در کنار هم می‌توانید مشکلاتتان را برطرف کنید.

پیشنهاد می شود مقاله های انواع ازدواج ، انگیزه ازدواج ، مراحل ازدواج را هم بخوانید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: مشاوره ازدواج رشت

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : مشاوره ازدواج رشت, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 102 تاريخ : پنجشنبه 24 شهريور 1401 ساعت: 0:35

درمان اختلال شخصیت مرزی Borderline personality disorder با استفاده از تکنیک‌های مختلف امکان پذیر است. اما به دلیل عدم آگاهی از نشانه‌ها، بسیاری قبل از مراجعه به متخصص روانشناسی در حل مشکلات رفتاری ناشی از شخصیت مرزی مایوس شده و شخصیت فرد را ذاتی و یا غیرقابل تغییر می‌پندارند. در حالی که با مراجعه به متخصص به شما و اطرافیان‌تان کمک می‌شود تا زودتر ریشه های مشکل را پیدا کرده و در جهت رفع آن روش‌های موثر به کار بگیرید. در ادامه انواع روش های درمان شخصیت مرزی را شرح داده‌ایم.

منبع: درمان شخصیت مرزی

اهداف درمان شخصیت مرزی

هدفِ درمان اختلال شخصیت مرزی شامل برقراری روابط بین فردی با ثبات رفتاری، ایحاد ثبات رفتاری و آموزش چگونگی غلبه بر عواطف و هیجانات پرنوسان می‌شوند. متخصص می‌داند که رسیدن به تمامی این اهداف به یکباره ممکن نیست پس با توجه به وضعیت بیمار آن‌ها را اولویت بندی کرده و برای رسیدن به آن‌ها برنامه ریزی های لازم را انجام می‌دهد.

تشخیص bpd

تشخیص این اختلال حتما باید توسط متخصص بهداشت روان انجام شود. چون شخصیت مرزی ممکن است با بسیاری از اختلالات دیگر مثل اختلال دوقطبی اشتباه گرفته شود. به همین دلیل خیلی مهم است که توسط روانشناس یا روان پزشک تشخیص درست داده شود. تشخیص bpd عموما در بزرگسالان انجام می‌شود و در کودکان و نوجوانان کمتر تشخیص اختلال شخصیت مرری داده می‎شود. چرا که احتمالا نشانه های ظاهر شده در سنین پایین و نوجوانی با افزایش سن و بلوغ از بین برود. برای آشنایی بیشتر با نشانه های اختلال شخصیت مرزی کلیک کنید.

طول دوره درمان شخصیت مرزی

طول دوره درمان bpd به صورت بلند مدت است، اما طول این دوره برای هر کس به دلایل مختلفی مثل درمان پذیری و شدت اختلال متفاوت می‌باشد. طول جلسات عموما از یک سال تا سه سال خواهد بود. شاید فکر کنید این زمان طولانی است، اما در نظر داشته باشید که اختلالات شخصیت ریشه در تربیت و حوادث اولیه زندگی فرد دارند و تغییر دادن آن‌ها و ایجاد بینش در بیمار زمان بر خواهد بود. برای آشنایی بیشتر درباره اختلالات شخصیت دسته b کلیک کنید.

چه زمانی باید درمان شخصیت مرزی را شروع کرد؟

درمان اختلال شخصیت باید خیلی سریع بعد از تشخیص اختلال انجام شود، چون هرچقدر که شروع درمان این اختلال بیشتر طول بکشد درمان بیماری ببشتر طول می‌کشد و سخت‌تر می‌شود. و اما نکته ای که باید بدانید این است که روش های درمان اختلالات شخصیت برای سایر ناسازگاری های رفتاری و شناختی مفید هستند و شما نیازی نیست که برای دریافت خدمات روان درمانی حتما تشخیص قطعی بگیرید.

شیوه های درمان شخصیت مرزی

رفتاردرمان دیالکتیکی

موثرترین روش درمانی برای اختلال شخصیت مرزی رفتار درمانی دیالکتیکی است و این روش فقط مختص به این اختلال است. این روش درمانی برای کم‌کردن تعداد دفعاتی است که فرد رفتارهای ویرانگر دارد. و هدف بهبودبخشیدن توانایی فرد نسبت به هیجانات آزاردهنده و تکانشی است که شخصیت مرزی را دچار مشکلات متعدد می‌کند.

بااستفاده ازاین روش می‌توان احساسات و هیجانات را کنترل کرد. این روش باعث بهبود روابط میان فردی می‌شود و درمان دیالکتیکی روش حمایتی و شناختی و رفتاری را ادغام‌ می‌کند. این ویژگی‌های کلیدی در درمان‌دیالکتیکی عبارتند از: حمایت مداری، شناخت محوری و همکاری.

این‌روش درمانی را می‌توان هم به صورت گروهی و هم به صورت فردی اجرا کرد. مهارت های مهمی را از طریق رفتار درمانی دیالکتیکی می‌توان یاد گرفتِ مثل افزایش هوشیاری فراگیر، اثربخشی میان فردی، پذیرش پریشانی و تعدیل احساسات.

طرحواره درمانی یا اسکیما تراپی شخصیت مرزی

طرحواره درمانی یکی از روش های موثر برای درمان اختلال شخصیت مرزی است. در این روش با حذف الگوهای غلط، فردبه سمت ذهنیت سالم‌بزرگسال هدایت می‌شود. طرحواره درمانی مراحل مختلفی دارد که در ادامه شرح داده‌ایم.

برقراری رابطه و جمع اوری اطلاعات

روان درمانگر باید با مراجع ارتباط خوبی بگیرد. او باید بسیار با احتیاط باشد چون در رابطه با افراد مبتلا به bpd این‌افراد به صورت دم‌دمی مزاج رفتار می‌کنند و روابط با آن‌ها بسیار متزلزل و بی ثبات هست و ممکن‌است هر لحظه روابط ازهم‌بپاشد. به همین دلیل باید دقت کرد تا روابط به شکل خوبی پیش رود. اگر روابط خوب پیش نرود ممکن است مراجع جلسات درمان را ترک کند، شما باید نیازهای مراجع را که تا به امروز درک و بر،ورده نشده است را درک کنید و تا حد امکان برآورده نمایید.

سنجش و ارزیابی

در این قسمت روان درمانگر نباید به صورت مستقیم درباره طرحواره های مراجع ازاو سوال کند بلکه باید از ذهنیت او آگاه شد. در این روش از مشاهده بالینی به روش مشاهده یانگ و ذهنیت یانگ استفاده می‌شود.

شرح منطق درمان

در قسمت شرح منطق درمان باید بسیار محتاطانه حرکت کنیم، چون در این بخش هر لحظه ممکن است مراجع جلسات درمان را قطع کند. ما نباید خیلی سریع حرکت کنیم و به جلو برویم چون باعث می‌شود که مراجع احساس پوچی و یاس کند. بعد از تشخیص ذهنیت او، آرام مراجع را با ذهنیت‌های خودش روبرو می‌کنیم.

درمان علائم مرتبط با اختلال

با استفاده از آموزش تنظیم هیجان و ذهن‌اگاهی به درمان علائم‌ مرتبط می‌پردازیم. این بخش بسیار اهمیت دارد چرا که به او کمک می‌کند تا عملکرد بهتری در امور مختلف زندگی داشته باشد.

تغییر الگوی رفتار

روان درمانگر‌ درجلسات درمان باید کمک کند تا مراجع الگوی رفتاری خود را تغییر دهد‌. برای این کار متخصص باید ارتباط محکمی با مراجع داشته باشد و محتاطانه الگوهای رفتاری او را جایگزین نماید.

خاتمه جلسات درمان

هیچ‌وقت درمان افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی به پایان نمی‌رسد. آن‌ها بهتر است در دوره های زمانی که درمانگر معین کرده به جلسه درمان برگردند تا الگوهای رفتاری او برگشت پیدا نکنند.

دارو درمانی شخصیت مرزی

دارودرمانی هیچ‌وقت جزو بهترین گزینه‌ها برای درمان این اختلال نبوده و هیچ وقت هم داروی به صورت اختصاصی برای bpd ساخته نشده است. اما می‌توان برای کاهش نشانه‌های شخصیت مرزی از داروهای ضدروان پریشی، داروهای ضد افسردگی و داروی های تثببت‌کننده خلق وخو استفاده کرد. اگر چه این داروها توسط روانپزشک به صورت روتین تجویز می‌شود، اما باید به این‌موارد توجه داشت که استفاده ازاین دارو ها باعث اعتیاد‌ و سو مصرف نیز می‌شوند.

یک مورد مهم دیگر اینکه خیلی وقت ها داروهای تجویز شده برای اختلال شخصیت مرزی به همراه مشروبات الکلی و مواد مخدر منجر به قطعی کردن تصمیم به خودکشی خواهد شد.

هنر درمانی

هنردرمانی عبارت است از کاربرد درمانی عناصر سمعی و بصری هنر که با بهبود تعارض های درون فردی، بین فردی و جامعه می‌تواند سازگاری فرد را ارتقا داده و پلی میان تجربیات درونی و بیرونی او به وجود آورد. این روش به عنوان یک روش مکمل استفاده می‌شود نه یک روش مجزا و کامل. در هنردرمانی از حرکات موزون، تئاتر درمانی و موزیک درمانی استفاده می‌شود. این جلسات به صورت گروهی برگزار می‌شوند.

البته این روش برای افرادی که دارای این اختلال به صورت خفیف هستند مفید است نه برای کسانی که بااین اختلال به صورت عمیق دست و پنجه نرم می‌کنند.

بستری شدن

درمواردی که علائم بیماری بسیار زیاد باشد و امکان آسیب رساندن بیمار به خود و بقیه اطرافیان وجود داشته باشد، بستری کردن بهترین گزینه پیش رو هست و با بستری کردن می‌توان درمان شدیدتری روی افراد مبتلا بهbpd اعمال کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه شخصیت ها می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: درمان شخصیت مرزی

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : درمان شخصیت مرزی, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 106 تاريخ : سه شنبه 22 شهريور 1401 ساعت: 18:10

مشاوره ازدواج در گرگان به صورت حضوری و تلفنی در مرکز تخصصی روانشناسی آواژه انجام می‌شود. شما می‌توانید برای انتخاب همسر و تصمیم گیری درباره زندگی مشترک خود در کوتاه ترین زمان از متخصصین این مجموعه خدمات لازم را دریافت کنید. متخصصین با ارائه مشاوره، انجام تست های مختلف روانی و شخصیتی، مصاحبه مشترک با هر دو طرف، بررسی فرهنگ خانوادگی و …. بی طرفانه شما را در مورد ازدواج تان راهنمایی می‌‌کنند. در ادامه به اهمیت و چگونگی مشاوره ازدواج گرگان پرداخته ایم. برای آشنایی بیشتر با خدمات مشاوره ازدواج کلیک کنید.

منبع: مشاوره ازدواج گرگان

مشاوره ازدواج گرگان

اولین سؤالی که باید به آن جواب بدهیم این است که مشاوره ازدواج چه اهمیتی دارد؟ بسیاری از ما فکر می‌کنیم مشکلات زندگی مشترک را می‌توانیم به‌تنهایی و یا با کمک گرفتن از خانواده‌مان برطرف کنیم. به همین خاطر نیازی به استفاده از مشاوره نمی‌بینیم. اما شاید برای‌تان جالب باشد اگر بگوییم بسیاری از مشکلاتی که این روزها باعث طلاق، خیانت زوجین و یا مسائل ریز و درشت دیگر می‌شود با کمک گرفتن از مشاور قابل‌حل بوده‌اند. همچنین درصد بالایی از زوج های موفق یکی از دلایل اصلی این مسئله را کمک‌گرفتن از مشاورین می‌دانند. به همین خاطر قبل از هر چیز بهتر است راجع به مزایای مشاوره ازدواج صحبت کنیم. برای آشنایی با ویژگی های ازدواج موفق کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: معیار انتخاب همسر

قضاوت نشدن در رابطه

خیلی از ما مشکلات زندگی مشترکمان را به دلیل ترس از قضاوت شدن مطرح نمی‌کنیم. هیچ‌کدام از ما دوست نداریم از دیگران بشنویم که اشتباهاتی داشته‌ایم. اما مشاورین خانواده صحبت‌های شما را بدون قضاوت می‌شنوند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاور همدلی است؛ به این معنا که آن‌ها شما را درک می‌کنند و هرگز از کلماتی مثل بد یا اشتباه راجع به شما استفاده نمی‌کنند.

مشاوره ازدواج گرگان | پرهیز از پیش‌داوری

یکی از مشکلات جدی در زمینه ازدواج و رابطه با همسر پیش‌داوری خانواده‌ها است. خیلی از مواقع خانواده به دلیل علاقه‌ای که به شما یا همسرتان دارند راجع به مشکلات احساسی برخورد می‌کنند. این برخوردهای احساسی بسیاری از مواقع می‌تواند مشکلات شما را از آنچه هست بیشتر کند. اما وقتی از مشاوره ازدواج کمک می‌گیرید این پیش‌داوری‌ها و قضاوت‌های احساسی از بین می‌رود. به همین خاطر شما می‌توانید به‌راحتی به دنبال راه‌حل مشکلات باشید.

پیداکردن دلیل و راه‌حل اختلافات

بسیاری از مواقع در زندگی مشترک ما نمی‌دانیم که باید چه کاری انجام بدهیم. در حقیقت مشکلاتی در زندگی پیش می‌آید که شما نمی‌توانید دلیل آن را پیدا کنید و یا ممکن است حتی با دانستن دلیل نتوانید راهکاری پیدا کنید. در این شرایط بهترین کار کمک‌گرفتن از مشاورین خانواده است. مشاور با توجه به تخصصی که دارد به شما کمک خواهد کرد تا دلیل مشکلات و همین‌طور راه‌حل آن را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته

شناخت بهتر یکدیگر

مهم‌ترین نکته در مراحل آشنایی پیش از ازدواج شناخت طرف مقابل است. وقتی شما شناخت کاملی از طرف مقابل داشته باشید راحت‌تر می‌توانید راجع به ادامه رابطه تصمیم بگیرید. به‌علاوه شناخت بهتر به شما کمک می‌کند بدانید که چطور می‌بایست با شریک زندگی‌تان ارتباط برقرار کنید و در هر موقعیتی چه رفتاری داشته باشید. رسیدن به این نقطه یکی از بزرگ‌ترین فایده‌های استفاده از مشاوره خانواده است. مشاورین با استفاده از مصاحبه و همین‌طور تست‌های شخصیت به شما کمک می‌کنند تا شناخت بهتری از طرف مقابل به دست بیاورید. برای آشنایی با راه های شناخت قبل از ازدواج کلیک کنید.

آگاهی از مسائل زندگی مشترک

یکی از مشکلاتی که بسیاری از جوانان در سال‌های اول زندگی با آن مواجه می‌شوند نداشتن آگاهی از زندگی مشترک است. بسیاری از اختلافاتی که بین زوجین پیش می‌آید به این خاطر است که آن‌ها تجربه و درکی از زندگی مشترک ندارند. یکی از اقدامات مهم در مشاوره‌های پیش از ازدواج این است که مشاورین به شما برای پیداکردن آگاهی از مسائل کمک می‌کنند. در حقیقت مشاور به شما کمک خواهد کرد تا دید واضح‌تری راجع به زندگی مشترک و مسائل و مشکلات آن داشته باشید. به‌علاوه آن‌ها راهکارهایی برای روبه‌رو شدن با این مشکلات نیز به شما ارائه می‌کنند. برای آشنایی با روانشناسی ازدواج کلیک کنید.

خدمات مشاوره ازدواج گرگان

مشاوره پیش از ازدواج گرگان

یکی از شناخته‌شده‌ترین اقدامات مشاوره ازدواج مربوط به دوران پیش از ازدواج است. آمارها نشان می‌دهد زوج‌هایی که در این زمان از مشاوره استفاده می‌کنند معمولاً زندگی موفق‌تری نیز خواهند داشت. متخصصین در این مشاوره‌ها با استفاده از تست‌های شخصیت و مصاحبه با هر دو طرف، به شما کمک می‌کنند تا شناخت بهتری از یکدیگر پیدا کنید. برای دریافت مشاوره آنلاین ازدواج کلیک کنید.

زوج‌درمانی

هنگامی که آسیب یا مشکلی در زندگی مشترک شما پیش می‌آید استفاده از زوج‌درمانی می‌تواند بسیار مفید باشد. همان‌طور که گفتیم زوج درمانگر بدون قضاوت و پیش‌داوری به شما کمک می‌کند تا مشکل را پیدا کرده و برای حل کردن آن اقدام کنید.

مشاوره ازدواج و جنسی ازدواج گرگان

آمارها نشان می‌دهد که مشکلات جنسی یکی از جدی‌ترین دلایل اختلافاتی است که در زندگی مشترک زوجین پیش می‌آید. بااین‌حال بسیاری از ما به‌خاطر احساس شرم و خجالت راجع به این موضوع صحبت نمی‌کنیم. اما همان‌طور که می‌دانید سکوت کردن نمی‌تواند مشکلات شما را حل کند. این کار تنها باعث بدتر شدن شرایط می‌شود. به همین خاطر بهتر است راجع به مشکلات جنسی رابطه‌تان با یک نفر صحبت کنید. متخصصین روان‌شناسی مسائل جنسی می‌توانند در این شرایط به شما کمک کنند مشکلات‌تان را برطرف کنید و زندگی بهتری در کنار یکدیگر داشته باشید.

برای آشنایی با معایب و مزایای رابطه قبل ازدواج کلیک کنید.

مشاوره ازدواج گرگان و درمان آسیب‌های خانواده

گاهی اوقات مشکلاتی مانند خیانت در یک رابطه پیش می‌آید. بسیاری از ما در این موقعیت‌ها تصور می‌کنیم که دیگر عمر زندگی مشترک‌مان به پایان رسیده است. اما مشاورین معتقدند درصورتی‌که هر دو نفر تمایل داشته باشند می‌توان این روابط را درمان کرد. هنگامی که درگیر مسائلی مثل خیانت، ضرب و شتم، اعتیاد و سایر مشکلات جدی می‌شوید که زندگی شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد می‌توانید برای درمان از یک مشاور خانواده کمک بگیرید. برای پر کردن پرسشنامه قبل ازدواج کلیک کنید.

پیشگیری از بروز مشکلات

کمک‌گرفتن از مشاوره ازدواج همیشه هم برای برطرف‌کردن مشکلات نیست. شما می‌توانید حتی قبل از اینکه مشکلی در زندگی‌تان پیش بیاید از این مشاوره‌ها استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا از بروز اختلاف‌ها جلوگیری کنید و بتوانید زندگی بهتری در کنار یکدیگر داشته باشید. شما در هر مرحله ای می‌توانید برای دریافت مشاوره تلفنی روانشناسی خانواده خود اقدام کنید.

جلسات و نحوه مشاوره ازدواج گرگان

تعداد جلسات و زمان هر جلسه از مشاوره با توجه به موضوع جلسه و همین‌طور روشی که برای درمان انتخاب شده است متفاوت خواهد بود. اما ساختار کلی این‌گونه است که شما بعضی از جلسات مشاوره را به‌تنهایی و برخی دیگر را همراه با همسرتان شرکت خواهید کرد. به‌علاوه جلساتی نیز به انجام تست‌ها و همین‌طور تفسیر کردن آنها اختصاص خواهد داشت. این کار باعث می‌شود که شما بتوانید به‌راحتی و بدون احساس خجالت از طرف مقابل نیز با مشاور صحبت کنید. به‌علاوه در جلسات مشترک شما با دیدگاه‌های طرف مقابل نیز آشنا می‌شوید و در کنار هم می‌توانید مشکلاتتان را برطرف کنید.

پیشنهاد می شود مقاله های انواع ازدواج ، انگیزه ازدواج ، مراحل ازدواج را هم بخوانید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: مشاوره ازدواج گرگان

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : مشاوره ازدواج گرگان, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 73 تاريخ : سه شنبه 22 شهريور 1401 ساعت: 1:49

درمان شخصیت نمایشی با استفاده از روش های غیردارویی اثبات شده است. ریشه ناراحتی افراد هیستریونیک در ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها، باعث می‌شود درمان این افراد کمی پیچیده و طولانی شود. بااین‌حال نباید این موضوع را بهانه‌ای برای رها کردن مبتلایان به این اختلال در نظر گرفت. امروزه روش‌های متنوعی برای درمان شخصیت نمایشی وجود دارد. آشنایی با این شیوه‌های درمانی، می‌تواند انگیزه‌ای برای تغییر و بهبود نشانه‌های آسیب‌زا در این افراد ایجاد کند.

منبع: درمان شخصیت نمایشی

تشخیص گذاری اولیه برای درمان شخصیت نمایشی

شخصیت نمایشی یا هیستریونیک در دسته B از اختلالات شخصیتی قرار می‌گیرد که ویژگی اساسی آن، ابراز عواطف اغراق‌آمیز و رفتارهای هیجانی است. این موارد باعث به وجود آمدن مشکلات بین فردی زیادی برای مبتلایان به این بیماری می‌گردد. بااین‌حال، آن‌ها علت بروز چنین ناراحتی‌هایی را در نحوه واکنش‌های خود نمی‌دانند. به همین دلیل اغلب، به خاطر شکایت از ناراحتی‌های دیگر به روانشناس مراجعه می‌کنند.

معمولاً اولین بار، هنگامی‌که درمانگر از فرد آزمون‌های شخصیتی می‌گیرد، متوجه حضور این اختلال می‌شود. اغلب، رفتارهای اغواگرانه و ظاهر فریبنده این اشخاص ابتدایی‌ترین نشانه‌ها را برای تشخیص گذاری این اختلال به ذهن درمانگر می‌آورد. وی در ادامه و با اقدام به مصاحبه‌های تشخیصی، می‌تواند به‌طورقطع در مورد وجود یا نبود این اختلال شخصیتی در فرد نظر بدهد.

تشخیص صحیح اختلال هیستریونیک، اولین پله درمانی برای تغییر و اصلاح مبتلایان به آن حساب می‌شود. در مرحله بعدی لازم است این موضوع به شیوه‌ای مناسب با مراجع در میان گذاشته شود. اکثر افراد، هنگامی‌که می‌فهمند شخصیت و رفتارشان، علت بروز مشکلات روانی‌شان است؛ دچار خشم نسبت به درمانگر می‌شوند. بااین‌وجود، وظیفه روان‌شناس است تا با توضیح این اختلال و روش‌هایی برای بهبود آن، شخص را مجاب به پذیرش موضوع کنند. این امر برای شروع هر چه سریع‌تر روند درمانی و بهبود وضع زندگی افراد لازم است. برای آشنایی با ویژگی ها و علائم اختلال شخصیت نمایشی کلیک کنید.

آیا اختلال شخصیت نمایشی درمان‌پذیر است ؟

بسیاری از کسانی که دارای شخصیت هیستریونیک هستند، ناراحتی‌های روحی دیگری نیز دارند. ازجمله این مشکلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افسردگی
  • عزت‌نفس پایین
  • احساس حقارت درونی
  • داشتن نگاه سیاه‌وسفید به دنیا
  • اختلالات اضطرابی

این موضوع باعث می‌شود تا درمان کامل این افراد نیازمند صرف زمان و دقت بالایی باشد. طولانی بودن مدت دوره درمانی این بیماران، گاهی این حس را برای آن‌ها ایجاد می‌کند که هرگز بهبود نخواهند یافت.

همچنین، با افزایش سن این شخصیت، برخی نشانه‌های بیماری در آن‌ها کاهش می‌یابد. درنتیجه، تمایل بسیاری از آن‌ها برای ادامه درمان‌شان کم می‌شود. بااین‌وجود لازم است به خاطر داشته باشیم که از بین رفتن نشانه‌ها، صرفاً دلیلی برای حل مشکل زیر بنایی نیست.

باوجود تمام این مسائل، هنوز هم درمان این اختلال شخصیتی امکان‌پذیر است؛ البته به‌شرط داشتن پشتکار و انگیزه برای اصلاح خود.

برای آشنایی با ویژگی های کلی اختلالات شخصیت دسته B کلیک کنید.

هدف‌های درمانی برای اختلال شخصیت نمایشی

پژوهش‌های مختلفی در خصوص درمان اختلال شخصیت نمایشی انجام‌گرفته است. بسیاری از این گزارش‌ها بر اهمیت تمرکز بر روابط بین فردی مشکل‌ساز اشاره دارند. کسانی که دچار شخصیت هیستریونیک هستند، معمولاً با ابراز هیجان‌های افراطی، استفاده از جذابیت‌های جسمی، اغواگری‌های جنسی و گله گذاری سعی می‌کنند بر دیگران تسلط بیابند. آن‌ها با این روش به دنبال ارضای لحظه‌ای نیازهای خود هستند. لذا، روانشناسان باید تلاش کنند تا ارزش استفاده از راه‌های بهتر برای رفع نیازها و ایجاد وقفه برای یافتن زمانی مناسب‌تر را به آن‌ها نشان دهند.

درمان شخصیت نمایشی

شیوه‌های مختلفی برای درمان اختلال شخصیت نمایشی وجود دارد. هر یک از این روش‌ها بر اساس ویژگی‌های مراجع و نیز صلاح‌دید درمانگر، می‌تواند مؤثر واقع شود. برخی از رایج‌ترین روش‌های درمانی برای شخصیت هیستریونیک عبارت‌اند از:

دارودرمانی

در برخی بیماران، بر اساس شدت نشانه‌های آسیب‌زا، استفاده از بعضی داروهای روان‌پزشکی ضرورت پیدا می‌کند. برای مثال، درصورتی‌که افراد دچار مشکلاتی از این قبیل باشند، احتمال دارد برای درمان مؤثرتر، به دارودرمانی نیاز پیدا کنند:

  • اضطراب شدید
  • علائم افسردگی
  • تنش بیش‌ازاندازه
  • افکار خودکشی
  • باورهای سایکوتیک

توجه: دارودرمانی تنها برای کاهش و کنترل نشانه هاست و درمان قطعی شخصیت نمایشی محسوب نمی‌شود و حتما باید برای روان درمانی به روانشناس به طور مرتب مراجعه نمود.

گروه‌درمانی

یکی از اصلی‌ترین اهداف درمانی برای بیماران با شخصیت نمایشی ، بهبود روابط میان فردی است. بر این اساس، گروه‌درمانی می‌تواند تأثیر مثبت زیادی برای درمان این افراد داشته باشد. البته باید توجه داشت استفاده از این درمان زمانی توصیه می‌شود که فرد به‌طورجدی درصدد انجام ندادن رفتارهای بیمار گون خود باشد.

درمان شناختی-رفتاری

باورهای تحریف‌شده در افراد دچار شخصیت هیستریونیک، ازجمله علل بروز نشان‌های این بیماری به شمار می‌رود. به همین دلیل، درمان شناختی-رفتاری می‌تواند برای اصلاح این عقاید در شخصیت های نمایشی بسیار مؤثر واقع شود. در این رویکرد درمانی، تلاش می‌شود تا به مراجعان آموزش داد که چطور افکار سازگارانه تری را برای مواجهه با دنیا به کار ببرند.

خانواده‌درمانی

زندگی با کسی که شخصیت نمایشی دارد، برای اطرافیان او، به‌ویژه اعضای خانواده‌اش نیز مشکلاتی را به وجود می‌آورد. به همین دلیل خانواده‌درمانی می‌تواند جهت بهبود روابط میان آن‌ها پرفایده باشد. در این روش، تلاش می‌شود تا عوامل برانگیزاننده تعارض و نیز کارهایی که منجر به تداوم روابط ناسالم و نمایشی میان اعضا می‌شود، شناسایی شود. آنگاه سایر جلسات درمانی به انجام تکلیف‌هایی جهت بهبود این مسائل، جلو می‌رود.

روان تحلیل گری

در این رویکرد، هدف اصلی درمان بر شناخت مشکلات درون فردی بنیادین قرار می‌گیرد. درمانگر تلاش می‌کند با کشف تعارضات اساسی بین نیازهای فرد، وی را به سمت شکل دادن شخصیتی متعادل‌تر پیش ببرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه شخصیت ها می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: درمان شخصیت نمایشی

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : درمان شخصیت نمایشی, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 98 تاريخ : يکشنبه 20 شهريور 1401 ساعت: 17:01

آیا با اختلالات شخصیت دسته b آشنایی دارید؟ اختلالات شخصیتی دارای انواع گوناگونی است. بااین‌حال، دانشمندان تلاش کرده‌اند تا با طبقه‌بندی آن‌ها به چند گروه اصلی، کیفیت رویارویی و درمان این بیماری‌ها را افزایش دهند. ازجمله گروه‌های معروف این اختلالات، مشکلات شخصیتی دسته B هستند. ازآنجاکه عمده مسائل بیماران این طبقه در حوزه مشکلات بین فردی قرار دارد؛ تعارضات بسیاری را برای خود فرد ونیز اطرافیانش به وجود می‌آورد. به همین دلیل لازم است از طریق آشنایی با این اختلالات، روش‌های مناسب برخورد با آن‌ها را دریابیم.

منبع: ازدواج با شخصیت خودشیفته

اختلالات شخصیت دسته B

منظور از اختلالات شخصیتی، الگوهایی پایدار از تجربه‌های درونی و رفتارها در افراد است. این الگوها با آنچه از فرهنگ‌شان انتظار می‌رود، متفاوت بوده و می‌توانند حداقل در دو حوزه از موارد زیر مشاهده شوند:

  • شناخت و ادراک افراد
  • واکنش‌های هیجانی و عاطفی
  • واکنش‌ها و رفتار میان فردی
  • توانایی کنترل تکانه‌ها

به‌طورکلی، اختلالات شخصیت ویژگی‌هایی غیرقابل انعطاف هستند که باعث رنج شخصی یا نابسامانی در عملکرد اجتماعی افراد می‌شود. روانشناسان تلاش کرده‌اند برای افزایش آگاهی از این مشکلات شخصیتی، آن‌ها را به گروه‌های خاصی تقسیم کنند. این گروه‌بندی بر اساس یک سری شباهت‌های توصیفی میان آن‌ها ایجادشده است. یکی از این گروه‌ها، اختلالات شخصیت گروه B نام دارد. افرادی که مشکلات شخصیتی‌شان در این گروه جای می‌گیرد، همگی رفتارهایی دراماتیک، هیجانی یا عجیب‌وغریب از خود نشان می‌دهند.

ویژگی های اختلالات شخصیتی دسته B

همان‌طور که قبلاً بیان شد، مبنای گروه‌بندی مشکلات شخصیتی بر اساس چند مشخصه کلی و مشترک است. بااین‌حال، هر اختلال نیز دارای ویژگی‌هایی خاص است که باعث تمایز آن از سایر بیماری‌ها می‌گردد. مشخصه‌های کلی اختلالات دسته B را می‌توان به شرح زیر بیان کرد.

ابراز هیجانات به‌صورت شدید و افراطی

این افراد معمولاً احساسات و حالات هیجانی خود را به شیوه‌ای اغراق‌آمیز ابراز می‌نمایند. بااین‌حال، در برخورد با احساسات دیگران، معمولاً بی‌توجهی پیشه می‌کنند. به‌طورکلی، شدت و نحوه بوز احساسات و عواطف در مبتلایان به این اختلالات بسیار غیرمعمول و مبالغه‌آمیز است.

داشتن نوسانات خلقی در تعاملات با دیگران

آنچه در ارتباط‌های اجتماعی این گروه از بیماران جلوه می‌کند، دمدمی‌مزاج بودن آن‌ها با اطرافیانشان است. این افراد معمولاً تلاش می‌کنند تا در روابط خود، کنترل‌کننده طرف مقابل باشند. به همین دلیل با تغییرات سریع خلقی، هیجانی و رفتاری، دیگران را به بازی می‌گیرند. در این وضعیت شخص مقابل، توانایی پیش‌بینی و مدیریت کردن رابطه از دست می‌دهد و برحسب خواسته‌های تکانشی فرد مبتلابه این اختلالات رفتار می‌کند.

رفتارهای هیجانی ولی سطحی

اکثر مبتلایان به اختلالات دسته B ظاهر و رفتاری جالب‌توجه دارند. آن‌ها با این روش تلاش می‌کنند تا توجه دیگران را به خود معطوف کنند. بااین‌حال، دقت در رفتارهای این افراد می‌توان دریافت که واکنش‌های آن‌ها کاملاً هیجانی و بدون برنامه و سطحی است.

انواع اختلالات شخصیتی دسته B

معروف‌ترین اختلالات قرارگرفته در دسته B عبارت‌اند از:

اختلال شخصیت ضداجتماعی

ویژگی اصلی این بیماران، عدم رعایت حقوق دیگران و احترام نگذاشتن به آن‌ها است. این افراد به نظر جذاب، باهوش و خوش‌برخورد هستند. اگرچه تمام این ویژگی‌های ساختگی و سطحی است. آن‌ها از رفتارهای غلط خود احساس گناه یا پشیمانی نمی‌کنند نسبت به دیگران همدلی نشان نمی‌دهند. غیرقابل‌اعتماد بودن، ناتوانی در یافتن دوست‌های صمیمی و داشتن روابط زودگذر ازجمله ویژگی‌های رایج این افراد است.

اختلال شخصیت مرزی

بی‌ثباتی در روابط، کمبود اعتمادبه‌نفس، تغییرات خلقی و رفتارهای بی فکرانه ازجمله اصلی‌ترین ویژگی‌های مبتلایان به این اختلال است. این گروه از بیماران از طرد شدن به‌شدت می‌هراسند. به همین دلیل از همان شروع رابطه، به‌طرف مقابل خود می‌چسبند. بااین‌حال، درصورتی‌که توجه و محبت مورد انتظارشان را از او نگیرند، باهمان سرعت نیز به رابطه خود پایان می‌دهند. برای آشنایی بیشتر با نشانه های اختلال شخصیت مرزی کلیک کنید.

اختلال شخصیت خودشیفته

افراد مبتلابه اختلال شخصیت نارسیستیک یا خودشیفتگی، توانایی خود را بیش ازآنچه هست در نظر می‌گیرند. آن‌ها خود را برتر و بالاتر از دیگران می‌دانند و در همه‌چیز به تحسین اطرافیانشان نیاز دارند. در روابط میان فردی، از دیگران انتظار توجه و تحسین دارند و درصورتی‌که این خواسته آن‌ها انجام نشود، به‌شدت عصبانی می‌گردند. برای آشنایی بیشتر با اختلال شخصیت خودشیفته کلیک کنید.

اختلال شخصیت نمایشی

افراد مبتلابه این اختلال، خود را همچون بازیگر صحنه نمایش می‌دانند و رفتارهایی دراماتیک و اغراق‌آمیز از خود نشان می‌دهند. این افراد معمولاً ظاهری بسیار آراسته و جلب‌توجه کننده دارند و همیشه نگران آن هستند که خوب به نظر برسند. آن‌ها دائماً به دنبال تأیید گرفتن از دیگران‌اند و رفتارهای خود را بنا بر سلیقه تماشاگرانشان، به‌سرعت تغییر می‌دهند. برای آشنایی بیشتر با مشخصه های اختلال شخصیت نمایشی کلیک کنید.

راهکارهای بهبود اختلالات شخصیتی دسته B

پیش از هر چیز، برای اقدام به درمان اختلالات شخصیت گروه B باید به بررسی عوامل ایجادکننده و تداوم‌بخش آن پرداخت. بر طبق گزارش‌های بالینی، کسانی که به اختلالات گروه B مبتلا هستند، معمولاً از درون احساس خلأ، کمبود یا تنش زیادی دارند. آن‌ها برای مقابله با این احساسات ناخوشایند اقدام به انجام رفتارهایی می‌کنند که بازهم نامناسب است. به همین دلیل، اغلب روابط بین فردی این عده از بیماران دچار مشکلات اساسی است. برای درمان این مبتلایان روش‌های متنوعی وجود دارد. این شیوه‌های درمانی، بنابر نظر متخصصان، ممکن است در ترکیب باهم برای افراد مؤثر باشند.

ازجمله رایج‌ترین راهکارهای درمانی برای اختلالات شخصیت گروه B عبارت‌اند از:

درمان دارویی

برحسب اینکه نشانه‌های هر یک از مبتلایان شامل چه مواردی باشد، ممکن است نیاز به تجویز برخی داروها پیدا کنیم. این داروها می‌توانند در کاهش علائم افسردگی، تنش، اضطراب و یا کنترل تکانه مؤثر باشد. داروهای ضدافسردگی، ضد روان‌پریشی و بنزودیازپین ها، معروف‌ترین موارد استفاده از درمان دارویی برای این مبتلایان هستند.

روان‌درمانی

ازآنجاکه شخصیت، به الگوهای پایدار رفتاری اشاره می‌کند؛ تغییر دادن آن می‌تواند بسیار سخت باشد. به همین دلیل نیازمند روان‌درمانی‌های متنوع خواهد بود. رویکردهای مختلفی همچون روانکاوی، شناخت درمانی، طرح‌واره درمانی، درمان پذیرش و تعهد و … می‌توانند مورداستفاده قرار گیرند. جدا از روش درمانی موردتوافق با بیمار، همه این رویکردها تلاش می‌کنند تا مبتلایان اختلالت شخصیتی گروه B را مشکل‌سازترین حوزه خود درمان کنند. این حوزه، همان روابط بین فردی ناسازگار در این افراد است. البته باید توجه داشت که تا زمانی که خود بیمار برای بهبود وضع خود اقدامی نکند، عملاً هیچ درمانی برای وی اثربخش نخواهد بود.

برای دریافت مشاوره در زمینه شخصیت ها می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: ازدواج با شخصیت خودشیفته

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : ازدواج با شخصیت خودشیفته, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 84 تاريخ : شنبه 19 شهريور 1401 ساعت: 15:05

برخورد با شخصیت اجتنابی چطور باید باشد؟ آیا تاکنون کسی در اطرافتان بوده که گاهی خوش‌برخورد باشد و گاهی سعی کند از شما دور شود؟ یا پیش آمده خودتان حس کنید ترسی در درون‌تان نگذارد با دیگران ارتباط برقرار کنید؟ یعنی برخلاف میل‌تان و به اجبار نیرویی درونی از بقیه دوری کنید؟ اگر اینطور است، به شما کمک می‌کنیم چطور با این حالت‌ها روبرو شوید. اگر نحوه برخورد با شخصیت اجتنابی را بدانید موفق به برقراری رابطه‌ای فعال با آنان می‌شوید و حتی در درمان آن‌ها نیز کمک کرده‌اید. اکثر مردم اطلاعی از این اختلال ندارند. در نتیجه در رفتار با دوری گزین اشتباه می‌کنند و ناخواسته موجب شدیدتر شدن اختلال و گوشه گیرتر شدن او می‌شوند. برخورد با شخصیت اجتنابی نیاز به آشنایی با این اختلال دارد.

منبع: برخورد با شخصیت اجتنابی

قبل از برخورد با شخصیت اجتنابی او را بشناسید

علائم‌اختلال شخصیت‌اجتنابی در اواخر کودکی و اوایل نوجوانی شروع می‌شود و سپس بر تمام جنبه‌های شغلی، اجتماعی و… فرد تاثیر می‌گذارد. او از انتقاد شدن و قضاوت منفی راجب خود می‌ترسد. این ترس به حدیست که تنها ماندن و عدم ارتباط با دیگران را ترجیح می‌دهد. شخصیت اجتنابی معمولا دوستان صمیمی ندارد یا روابط بسیارکمی دارد.

این افراد فقط وقتی وارد رابطه با کسی می‌شوند که حس کنند واقعا نزد او پذیرفته شده‌اند. حتی از ترس مسخره شدن، با او هم با احتیاط رفتار می‌کند. فرد دوری گزین از عیب‌هایش عصبانی است. عزت نفس و اعتماد به نفس پایینی دارند، به همین دلیل منزوی و از شرکت در جمع فراری هستند. البته دلشان می‌خواهد در جمع باشند اما می‌ترسند طرد یا تحقیر شوند. مشکل اصلی شخصیت اجتنابی، دوراهی ورود به جمع‌ یا تنهایی است. برای کمک به این افراد لازم است رفتار با دوری گزین را بدانیم.

برای آشنایی بیشتر با نشانه های اختلال شخصیت اجتنابی کلیک کنید.

توصیه‌هایی برای کنارآمدن با شخصیت اجتنابی در برقراری ارتباط

شاید زندگی‌کردن با شخصیت اجتنابی سخت باشد. اختلال شخصیت اجتنابی زندگی رومزه زوجین را دچار مشکلاتی خواهد کرد. حتی آثار منفی آن بر زندگی زناشویی شما هم تأثیرگذار است. از سویی درمان این اختلال هم کار آسانی نیست، زیرا ریشه اختلال شخصیت اجتنابی مشکل عزت‌نفس و اعتماد به نفس است. شاید درمان این افراد گاهی سال‌ها طول بکشد. چرا که درمان آن کم کم و با روش‌های درمانی مداوم و منظم، انجام می‌شود تا علائم اختلال از زندگی فرد کم شده یا از بین برود.

بنابراین به شما توصیه می‌کنیم این قسمت از مقاله را با دقت بخوانید تا با چگونگی برخورد با شخصیت اجتنابی و رفتار با دوری گزین آشنا شوید و بتوانید در بهبود او نقشی موثر داشته باشید.

برای آشنایی با روش های درمان شخصیت اجتنابی کلیک کنید.

برخورد با شخصیت اجتنابی

حتما بیشتر شما بدون شناخت و علاقه وارد رابطه با یک فرد جدید نمی‌شوید. غالبا صبر می‌کنید تا یک رابطه صمیمی واقعی و فرصت مناسب ایجاد گردد. ولی برای شخصیت دوری گزین می‌شود گفت این فرصت مناسب تقریبا هیچ وقت فرا نمی‌­رسد و این موضوع موجب ناراحتی اعضای خانواده او می شود.

این مسأله به ویژه وقتی مهم است که قصد دارید با یک شخصیت اجتنابی ازدواج کنید. برای ایجاد رابطه با آنها ابتدا باید روش درست برخورد با شخصیت اجتنابی را بدانید. در این قسمت چند نکته در مورد نحوه برخورد با شخصیت دوری گزین آورده ایم.

1- روی نقاط ضعف آن‌ها تمرکز نکنید

این را بدانید که هیچ یک از رفتارهای ترس و اضطراب و فرار از جمع در شخصیت‌های اجتنابی، از روی علاقه و با میل آنها صورت نمی‌گیرد. بنابراین شما نباید از این نقطه ضعف ها و رفتارهای‌شان انتقاد کنید، زیرا انتقاد باعث آسیب بیشتر به فرد شده و علائم را شدیدتر خواهد کرد. کم حرفی و خجالتی بودن در جمع از ویژگی های شخصیت اجتنابی است. ولی شما نباید جملاتی مانند «پسر یا برادر من بسیار محجوب و آرامه تا بحال با هیچ دختری حرف نزده» را بگویید. این حرف او را از اجتماع بیشتر دور می کند.

2- با تایید هر رفتار مثبت به او پاداش دهید

هرجا رفتار مثبت و پیشرفتی در شخصیت اجتنابی دیدید، فورا او را تایید کنید. این کار به او انگیزه بیشتری خواهد داد تا رفتار مثبتش را تکرار کند. تایید رفتار مثبتش همراه با جایزه و پاداش بهتر اثر می‌کند و به او قدرت بیشتری برای پیشرفت می‌دهد. اما باید مواظب باشید که رفتار تاییدی شما صادقانه و محترمانه باشد و شخصیت اجتنابی حس نکند به او ترحم می‌کنید.

3- آن‌ها را مجبور به انجام رفتاری نکنید

در رفتار با شخصیت‌های اجتنابی به علائم متفاوتشان توجه کنید. از این بین ترس، اضطراب، افسردگی و میل به تنهایی، عصبانیت و مشکل در کنترل خشم و … را می توان نام برد. می بینید که آنها با مشکلات احساسی و ادراکی زیادی دست و پنجه نرم میکنند. از این رو سعی کنید هیچوقت آن‌ها را به انجام رفتاری که از آن دوری میکند، مجبور نکنید. زیرا این کار باعث ناراحتی و خجالت بیشتر آن‌ها خواهد شد.

4- با شخصیت اجتنابی اتمام حجت کنید

با شخصیت اجتنابی در مورد رابطه تان و تأثیرات رفتارهای او بر احساسات‌تان حرف بزنید. او ممکن است شما را نادیده بگیرد و به حرف هایتان توجه نکند. سعی کنید اول او را به انجام روان درمانی قانع کنید. از آنجایی که شخصیت‌اجتنابی ترس و استرس از اجتماع دارد و برایش سخت است از وضعیت موجودش بیرون بیاید. شاید قبول نکند درمان شود. در این مرحله می‌توانید به او بگویید که اگر اقدام به درمان نکند و سعی در بهبود رفتارهایش نکند، مجبور به ترک رابطه خواهید بود.

5- هیچوقت تایید کردن آن‌ها را قطع نکنید

شخصیت اجتنابی به دلیل این که خود را بی کفایت می‌داند و اعتماد به تنفس پایین دارد، نیاز دارند که از سوی دیگران صادقانه تأیید شوند. آن‌ها می‌ترسند نزد دیگران شرمنده شوند، از این رو شما باید در رفتارهایتان دقت کنید که باور کند در تاییدتان صادق هستید. غیر مستقیم از نقاط مثبتشان تعریف کنید.

5- آن‌ها را تشویق کنید که شغلی داشته باشند

شخصیت اجتنابی چون اعتماد به نفس پایینی دارد، تمایلی به انجام مشاغلی که مستلزم ارتباط زیاد با دیگران است را ندارند. با آنها صحبت کنید و مشوق باشید که سعی کنند در چنین شغل پر ارتباطی مشغول شوند. با این کار کم کم به جمع عادت کرده و دایره روابطشان بهبود خواهد یافت. علاوه بر این احساس مفید بودن در آن‌ها ایجاد شده و انگیزه فعالیت و اعتماد به نفس‌شان بیشتر می‌شود.

در طولانی مدت با شخصیت اجتنابی چطور رفتار کنیم ؟

راهکارهایی که در بالا راجب رفتار با شخصیت اجتنابی گفتیم کوتاه مدت هستند. ولی از آنجا که اختلال شخصیتی نسبتا پایدار است، بنابراین بدون مداخله یک روان درمانگر و متخصص نمی‌توان بهبود قطعی و تغییر قابل قبولی در رفتار او مشاهده کرد. زیرا درمان و اصلاح الگوهای رفتاری و فکری اختلال شخصیت اجتنابی کاری بسیار تخصصی و طولانی است.

همان طور که می‌دانیم شخصیت هر آدمی از لحظه تولد او و شاید قبل از آن شروع به شکل گیری می‌کند. پس اگر مشکلات و عللی که اختلال شخصیتی را موجب شده‌اند، از همان ابتدا و در زمان مناسب رسیدگی شوند شاید به اختلال تبدیل نشوند. مسلما اگر در رفتار با شخصیت اجتنابی دقت کنیم و به درمان وی بی توجه نباشیم، روند درمان او راحت تر خواهد بود.

کلام آخر

یکی از ویژگی های اختلال شخصیت‌اجتنابی میل به دوری از جمع و تنهایی است. بنابراین او به حضور شما در کنارش نیاز دارد تا برای شکست این اختلال به او دلگرمی و انگیزه بدهید. ولی دقت کنید در برخورد با دوری گزین نباید به گونه ای رفتار کنید که حس کند سرپرست یا والد او هستید. شما فقط باید از لحاظ عاطفی از او حمایت کنید. در پایان، بهبود و درمان او به تلاش و پشتکار و اراده خودش بستگی دارد.

برای دریافت مشاوره در زمینه شخصیت ها می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: برخورد با شخصیت اجتنابی

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : برخورد با شخصیت اجتنابی, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 122 تاريخ : شنبه 19 شهريور 1401 ساعت: 2:04

برخورد با شخصیت اجتنابی چطور باید باشد؟ آیا تاکنون کسی در اطرافتان بوده که گاهی خوش‌برخورد باشد و گاهی سعی کند از شما دور شود؟ یا پیش آمده خودتان حس کنید ترسی در درون‌تان نگذارد با دیگران ارتباط برقرار کنید؟ یعنی برخلاف میل‌تان و به اجبار نیرویی درونی از بقیه دوری کنید؟ اگر اینطور است، به شما کمک می‌کنیم چطور با این حالت‌ها روبرو شوید. اگر نحوه برخورد با شخصیت اجتنابی را بدانید موفق به برقراری رابطه‌ای فعال با آنان می‌شوید و حتی در درمان آن‌ها نیز کمک کرده‌اید. اکثر مردم اطلاعی از این اختلال ندارند. در نتیجه در رفتار با دوری گزین اشتباه می‌کنند و ناخواسته موجب شدیدتر شدن اختلال و گوشه گیرتر شدن او می‌شوند. برخورد با شخصیت اجتنابی نیاز به آشنایی با این اختلال دارد.

منبع: برخورد با شخصیت اجتنابی

قبل از برخورد با شخصیت اجتنابی او را بشناسید

علائم‌اختلال شخصیت‌اجتنابی در اواخر کودکی و اوایل نوجوانی شروع می‌شود و سپس بر تمام جنبه‌های شغلی، اجتماعی و… فرد تاثیر می‌گذارد. او از انتقاد شدن و قضاوت منفی راجب خود می‌ترسد. این ترس به حدیست که تنها ماندن و عدم ارتباط با دیگران را ترجیح می‌دهد. شخصیت اجتنابی معمولا دوستان صمیمی ندارد یا روابط بسیارکمی دارد.

این افراد فقط وقتی وارد رابطه با کسی می‌شوند که حس کنند واقعا نزد او پذیرفته شده‌اند. حتی از ترس مسخره شدن، با او هم با احتیاط رفتار می‌کند. فرد دوری گزین از عیب‌هایش عصبانی است. عزت نفس و اعتماد به نفس پایینی دارند، به همین دلیل منزوی و از شرکت در جمع فراری هستند. البته دلشان می‌خواهد در جمع باشند اما می‌ترسند طرد یا تحقیر شوند. مشکل اصلی شخصیت اجتنابی، دوراهی ورود به جمع‌ یا تنهایی است. برای کمک به این افراد لازم است رفتار با دوری گزین را بدانیم.

برای آشنایی بیشتر با نشانه های اختلال شخصیت اجتنابی کلیک کنید.

توصیه‌هایی برای کنارآمدن با شخصیت اجتنابی در برقراری ارتباط

شاید زندگی‌کردن با شخصیت اجتنابی سخت باشد. اختلال شخصیت اجتنابی زندگی رومزه زوجین را دچار مشکلاتی خواهد کرد. حتی آثار منفی آن بر زندگی زناشویی شما هم تأثیرگذار است. از سویی درمان این اختلال هم کار آسانی نیست، زیرا ریشه اختلال شخصیت اجتنابی مشکل عزت‌نفس و اعتماد به نفس است. شاید درمان این افراد گاهی سال‌ها طول بکشد. چرا که درمان آن کم کم و با روش‌های درمانی مداوم و منظم، انجام می‌شود تا علائم اختلال از زندگی فرد کم شده یا از بین برود.

بنابراین به شما توصیه می‌کنیم این قسمت از مقاله را با دقت بخوانید تا با چگونگی برخورد با شخصیت اجتنابی و رفتار با دوری گزین آشنا شوید و بتوانید در بهبود او نقشی موثر داشته باشید.

برای آشنایی با روش های درمان شخصیت اجتنابی کلیک کنید.

برخورد با شخصیت اجتنابی

حتما بیشتر شما بدون شناخت و علاقه وارد رابطه با یک فرد جدید نمی‌شوید. غالبا صبر می‌کنید تا یک رابطه صمیمی واقعی و فرصت مناسب ایجاد گردد. ولی برای شخصیت دوری گزین می‌شود گفت این فرصت مناسب تقریبا هیچ وقت فرا نمی‌­رسد و این موضوع موجب ناراحتی اعضای خانواده او می شود.

این مسأله به ویژه وقتی مهم است که قصد دارید با یک شخصیت اجتنابی ازدواج کنید. برای ایجاد رابطه با آنها ابتدا باید روش درست برخورد با شخصیت اجتنابی را بدانید. در این قسمت چند نکته در مورد نحوه برخورد با شخصیت دوری گزین آورده ایم.

1- روی نقاط ضعف آن‌ها تمرکز نکنید

این را بدانید که هیچ یک از رفتارهای ترس و اضطراب و فرار از جمع در شخصیت‌های اجتنابی، از روی علاقه و با میل آنها صورت نمی‌گیرد. بنابراین شما نباید از این نقطه ضعف ها و رفتارهای‌شان انتقاد کنید، زیرا انتقاد باعث آسیب بیشتر به فرد شده و علائم را شدیدتر خواهد کرد. کم حرفی و خجالتی بودن در جمع از ویژگی های شخصیت اجتنابی است. ولی شما نباید جملاتی مانند «پسر یا برادر من بسیار محجوب و آرامه تا بحال با هیچ دختری حرف نزده» را بگویید. این حرف او را از اجتماع بیشتر دور می کند.

2- با تایید هر رفتار مثبت به او پاداش دهید

هرجا رفتار مثبت و پیشرفتی در شخصیت اجتنابی دیدید، فورا او را تایید کنید. این کار به او انگیزه بیشتری خواهد داد تا رفتار مثبتش را تکرار کند. تایید رفتار مثبتش همراه با جایزه و پاداش بهتر اثر می‌کند و به او قدرت بیشتری برای پیشرفت می‌دهد. اما باید مواظب باشید که رفتار تاییدی شما صادقانه و محترمانه باشد و شخصیت اجتنابی حس نکند به او ترحم می‌کنید.

3- آن‌ها را مجبور به انجام رفتاری نکنید

در رفتار با شخصیت‌های اجتنابی به علائم متفاوتشان توجه کنید. از این بین ترس، اضطراب، افسردگی و میل به تنهایی، عصبانیت و مشکل در کنترل خشم و … را می توان نام برد. می بینید که آنها با مشکلات احساسی و ادراکی زیادی دست و پنجه نرم میکنند. از این رو سعی کنید هیچوقت آن‌ها را به انجام رفتاری که از آن دوری میکند، مجبور نکنید. زیرا این کار باعث ناراحتی و خجالت بیشتر آن‌ها خواهد شد.

4- با شخصیت اجتنابی اتمام حجت کنید

با شخصیت اجتنابی در مورد رابطه تان و تأثیرات رفتارهای او بر احساسات‌تان حرف بزنید. او ممکن است شما را نادیده بگیرد و به حرف هایتان توجه نکند. سعی کنید اول او را به انجام روان درمانی قانع کنید. از آنجایی که شخصیت‌اجتنابی ترس و استرس از اجتماع دارد و برایش سخت است از وضعیت موجودش بیرون بیاید. شاید قبول نکند درمان شود. در این مرحله می‌توانید به او بگویید که اگر اقدام به درمان نکند و سعی در بهبود رفتارهایش نکند، مجبور به ترک رابطه خواهید بود.

5- هیچوقت تایید کردن آن‌ها را قطع نکنید

شخصیت اجتنابی به دلیل این که خود را بی کفایت می‌داند و اعتماد به تنفس پایین دارد، نیاز دارند که از سوی دیگران صادقانه تأیید شوند. آن‌ها می‌ترسند نزد دیگران شرمنده شوند، از این رو شما باید در رفتارهایتان دقت کنید که باور کند در تاییدتان صادق هستید. غیر مستقیم از نقاط مثبتشان تعریف کنید.

5- آن‌ها را تشویق کنید که شغلی داشته باشند

شخصیت اجتنابی چون اعتماد به نفس پایینی دارد، تمایلی به انجام مشاغلی که مستلزم ارتباط زیاد با دیگران است را ندارند. با آنها صحبت کنید و مشوق باشید که سعی کنند در چنین شغل پر ارتباطی مشغول شوند. با این کار کم کم به جمع عادت کرده و دایره روابطشان بهبود خواهد یافت. علاوه بر این احساس مفید بودن در آن‌ها ایجاد شده و انگیزه فعالیت و اعتماد به نفس‌شان بیشتر می‌شود.

در طولانی مدت با شخصیت اجتنابی چطور رفتار کنیم ؟

راهکارهایی که در بالا راجب رفتار با شخصیت اجتنابی گفتیم کوتاه مدت هستند. ولی از آنجا که اختلال شخصیتی نسبتا پایدار است، بنابراین بدون مداخله یک روان درمانگر و متخصص نمی‌توان بهبود قطعی و تغییر قابل قبولی در رفتار او مشاهده کرد. زیرا درمان و اصلاح الگوهای رفتاری و فکری اختلال شخصیت اجتنابی کاری بسیار تخصصی و طولانی است.

همان طور که می‌دانیم شخصیت هر آدمی از لحظه تولد او و شاید قبل از آن شروع به شکل گیری می‌کند. پس اگر مشکلات و عللی که اختلال شخصیتی را موجب شده‌اند، از همان ابتدا و در زمان مناسب رسیدگی شوند شاید به اختلال تبدیل نشوند. مسلما اگر در رفتار با شخصیت اجتنابی دقت کنیم و به درمان وی بی توجه نباشیم، روند درمان او راحت تر خواهد بود.

کلام آخر

یکی از ویژگی های اختلال شخصیت‌اجتنابی میل به دوری از جمع و تنهایی است. بنابراین او به حضور شما در کنارش نیاز دارد تا برای شکست این اختلال به او دلگرمی و انگیزه بدهید. ولی دقت کنید در برخورد با دوری گزین نباید به گونه ای رفتار کنید که حس کند سرپرست یا والد او هستید. شما فقط باید از لحاظ عاطفی از او حمایت کنید. در پایان، بهبود و درمان او به تلاش و پشتکار و اراده خودش بستگی دارد.

برای دریافت مشاوره در زمینه شخصیت ها می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

منبع: برخورد با شخصیت اجتنابی

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : برخورد با شخصیت اجتنابی, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 87 تاريخ : پنجشنبه 17 شهريور 1401 ساعت: 19:04

مشاوره ازدواج در شیراز به صورت حضوری و تلفنی در مرکز تخصصی روانشناسی آواژه انجام می‌شود. شما می‌توانید برای انتخاب همسر و تصمیم گیری درباره زندگی مشترک خود در کوتاه ترین زمان از متخصصین این مجموعه خدمات لازم را دریافت کنید. متخصصین با ارائه مشاوره، انجام تست های مختلف روانی و شخصیتی، مصاحبه مشترک با هر دو طرف، بررسی فرهنگ خانوادگی و …. بی طرفانه شما را در مورد ازدواج تان راهنمایی می‌‌کنند. در ادامه به اهمیت و چگونگی مشاوره ازدواج شیراز پرداخته ایم. برای آشنایی بیشتر با خدمات مشاوره ازدواج کلیک کنید.

منبع: مشاوره ازدواج شیراز

مشاوره ازدواج شیراز

اولین سؤالی که باید به آن جواب بدهیم این است که مشاوره ازدواج چه اهمیتی دارد؟ بسیاری از ما فکر می‌کنیم مشکلات زندگی مشترک را می‌توانیم به‌تنهایی و یا با کمک گرفتن از خانواده‌مان برطرف کنیم. به همین خاطر نیازی به استفاده از مشاوره نمی‌بینیم. اما شاید برای‌تان جالب باشد اگر بگوییم بسیاری از مشکلاتی که این روزها باعث طلاق، خیانت زوجین و یا مسائل ریز و درشت دیگر می‌شود با کمک گرفتن از مشاور قابل‌حل بوده‌اند. همچنین درصد بالایی از زوج های موفق یکی از دلایل اصلی این مسئله را کمک‌گرفتن از مشاورین می‌دانند. به همین خاطر قبل از هر چیز بهتر است راجع به مزایای مشاوره ازدواج صحبت کنیم. برای آشنایی با ویژگی های ازدواج موفق کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: معیار انتخاب همسر

قضاوت نشدن در رابطه

خیلی از ما مشکلات زندگی مشترکمان را به دلیل ترس از قضاوت شدن مطرح نمی‌کنیم. هیچ‌کدام از ما دوست نداریم از دیگران بشنویم که اشتباهاتی داشته‌ایم. اما مشاورین خانواده صحبت‌های شما را بدون قضاوت می‌شنوند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاور همدلی است؛ به این معنا که آن‌ها شما را درک می‌کنند و هرگز از کلماتی مثل بد یا اشتباه راجع به شما استفاده نمی‌کنند.

مشاوره ازدواج شیراز | پرهیز از پیش‌داوری

یکی از مشکلات جدی در زمینه ازدواج و رابطه با همسر پیش‌داوری خانواده‌ها است. خیلی از مواقع خانواده به دلیل علاقه‌ای که به شما یا همسرتان دارند راجع به مشکلات احساسی برخورد می‌کنند. این برخوردهای احساسی بسیاری از مواقع می‌تواند مشکلات شما را از آنچه هست بیشتر کند. اما وقتی از مشاوره ازدواج کمک می‌گیرید این پیش‌داوری‌ها و قضاوت‌های احساسی از بین می‌رود. به همین خاطر شما می‌توانید به‌راحتی به دنبال راه‌حل مشکلات باشید.

پیداکردن دلیل و راه‌حل اختلافات

بسیاری از مواقع در زندگی مشترک ما نمی‌دانیم که باید چه کاری انجام بدهیم. در حقیقت مشکلاتی در زندگی پیش می‌آید که شما نمی‌توانید دلیل آن را پیدا کنید و یا ممکن است حتی با دانستن دلیل نتوانید راهکاری پیدا کنید. در این شرایط بهترین کار کمک‌گرفتن از مشاورین خانواده است. مشاور با توجه به تخصصی که دارد به شما کمک خواهد کرد تا دلیل مشکلات و همین‌طور راه‌حل آن را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته

شناخت بهتر یکدیگر

مهم‌ترین نکته در مراحل آشنایی پیش از ازدواج شناخت طرف مقابل است. وقتی شما شناخت کاملی از طرف مقابل داشته باشید راحت‌تر می‌توانید راجع به ادامه رابطه تصمیم بگیرید. به‌علاوه شناخت بهتر به شما کمک می‌کند بدانید که چطور می‌بایست با شریک زندگی‌تان ارتباط برقرار کنید و در هر موقعیتی چه رفتاری داشته باشید. رسیدن به این نقطه یکی از بزرگ‌ترین فایده‌های استفاده از مشاوره خانواده است. مشاورین با استفاده از مصاحبه و همین‌طور تست‌های شخصیت به شما کمک می‌کنند تا شناخت بهتری از طرف مقابل به دست بیاورید. برای آشنایی با راه های شناخت قبل از ازدواج کلیک کنید.

آگاهی از مسائل زندگی مشترک

یکی از مشکلاتی که بسیاری از جوانان در سال‌های اول زندگی با آن مواجه می‌شوند نداشتن آگاهی از زندگی مشترک است. بسیاری از اختلافاتی که بین زوجین پیش می‌آید به این خاطر است که آن‌ها تجربه و درکی از زندگی مشترک ندارند. یکی از اقدامات مهم در مشاوره‌های پیش از ازدواج این است که مشاورین به شما برای پیداکردن آگاهی از مسائل کمک می‌کنند. در حقیقت مشاور به شما کمک خواهد کرد تا دید واضح‌تری راجع به زندگی مشترک و مسائل و مشکلات آن داشته باشید. به‌علاوه آن‌ها راهکارهایی برای روبه‌رو شدن با این مشکلات نیز به شما ارائه می‌کنند. برای آشنایی با روانشناسی ازدواج کلیک کنید.

خدمات مشاوره ازدواج شیراز

مشاوره پیش از ازدواج شیراز

یکی از شناخته‌شده‌ترین اقدامات مشاوره ازدواج مربوط به دوران پیش از ازدواج است. آمارها نشان می‌دهد زوج‌هایی که در این زمان از مشاوره استفاده می‌کنند معمولاً زندگی موفق‌تری نیز خواهند داشت. متخصصین در این مشاوره‌ها با استفاده از تست‌های شخصیت و مصاحبه با هر دو طرف، به شما کمک می‌کنند تا شناخت بهتری از یکدیگر پیدا کنید. برای دریافت مشاوره آنلاین ازدواج کلیک کنید.

زوج‌درمانی

هنگامی که آسیب یا مشکلی در زندگی مشترک شما پیش می‌آید استفاده از زوج‌درمانی می‌تواند بسیار مفید باشد. همان‌طور که گفتیم زوج درمانگر بدون قضاوت و پیش‌داوری به شما کمک می‌کند تا مشکل را پیدا کرده و برای حل کردن آن اقدام کنید.

مشاوره ازدواج و جنسی ازدواج شیراز

آمارها نشان می‌دهد که مشکلات جنسی یکی از جدی‌ترین دلایل اختلافاتی است که در زندگی مشترک زوجین پیش می‌آید. بااین‌حال بسیاری از ما به‌خاطر احساس شرم و خجالت راجع به این موضوع صحبت نمی‌کنیم. اما همان‌طور که می‌دانید سکوت کردن نمی‌تواند مشکلات شما را حل کند. این کار تنها باعث بدتر شدن شرایط می‌شود. به همین خاطر بهتر است راجع به مشکلات جنسی رابطه‌تان با یک نفر صحبت کنید. متخصصین روان‌شناسی مسائل جنسی می‌توانند در این شرایط به شما کمک کنند مشکلات‌تان را برطرف کنید و زندگی بهتری در کنار یکدیگر داشته باشید.

برای آشنایی با معایب و مزایای رابطه قبل ازدواج کلیک کنید.

مشاوره ازدواج شیراز و درمان آسیب‌های خانواده

گاهی اوقات مشکلاتی مانند خیانت در یک رابطه پیش می‌آید. بسیاری از ما در این موقعیت‌ها تصور می‌کنیم که دیگر عمر زندگی مشترک‌مان به پایان رسیده است. اما مشاورین معتقدند درصورتی‌که هر دو نفر تمایل داشته باشند می‌توان این روابط را درمان کرد. هنگامی که درگیر مسائلی مثل خیانت، ضرب و شتم، اعتیاد و سایر مشکلات جدی می‌شوید که زندگی شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد می‌توانید برای درمان از یک مشاور خانواده کمک بگیرید. برای پر کردن پرسشنامه قبل ازدواج کلیک کنید.

پیشگیری از بروز مشکلات

کمک‌گرفتن از مشاوره ازدواج همیشه هم برای برطرف‌کردن مشکلات نیست. شما می‌توانید حتی قبل از اینکه مشکلی در زندگی‌تان پیش بیاید از این مشاوره‌ها استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا از بروز اختلاف‌ها جلوگیری کنید و بتوانید زندگی بهتری در کنار یکدیگر داشته باشید. شما در هر مرحله ای می‌توانید برای دریافت مشاوره تلفنی روانشناسی خانواده خود اقدام کنید.

جلسات و نحوه مشاوره ازدواج شیراز

تعداد جلسات و زمان هر جلسه از مشاوره با توجه به موضوع جلسه و همین‌طور روشی که برای درمان انتخاب شده است متفاوت خواهد بود. اما ساختار کلی این‌گونه است که شما بعضی از جلسات مشاوره را به‌تنهایی و برخی دیگر را همراه با همسرتان شرکت خواهید کرد. به‌علاوه جلساتی نیز به انجام تست‌ها و همین‌طور تفسیر کردن آنها اختصاص خواهد داشت. این کار باعث می‌شود که شما بتوانید به‌راحتی و بدون احساس خجالت از طرف مقابل نیز با مشاور صحبت کنید. به‌علاوه در جلسات مشترک شما با دیدگاه‌های طرف مقابل نیز آشنا می‌شوید و در کنار هم می‌توانید مشکلاتتان را برطرف کنید.

پیشنهاد می شود مقاله های انواع ازدواج ، انگیزه ازدواج ، مراحل ازدواج را هم بخوانید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: مشاوره ازدواج شیراز

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : مشاوره ازدواج شیراز, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 93 تاريخ : چهارشنبه 16 شهريور 1401 ساعت: 18:25

مشاوره ازدواج در قزوین به صورت حضوری و تلفنی در مرکز تخصصی روانشناسی آواژه انجام می‌شود. شما می‌توانید برای انتخاب همسر و تصمیم گیری درباره زندگی مشترک خود در کوتاه ترین زمان از متخصصین این مجموعه خدمات لازم را دریافت کنید. متخصصین با ارائه مشاوره، انجام تست های مختلف روانی و شخصیتی، مصاحبه مشترک با هر دو طرف، بررسی فرهنگ خانوادگی و …. بی طرفانه شما را در مورد ازدواج تان راهنمایی می‌‌کنند. در ادامه به اهمیت و چگونگی مشاوره ازدواج قزوین پرداخته ایم. برای آشنایی بیشتر با خدمات مشاوره ازدواج کلیک کنید.

منبع: مشاوره ازدواج قزوین

مشاوره ازدواج قزوین

اولین سؤالی که باید به آن جواب بدهیم این است که مشاوره ازدواج چه اهمیتی دارد؟ بسیاری از ما فکر می‌کنیم مشکلات زندگی مشترک را می‌توانیم به‌تنهایی و یا با کمک گرفتن از خانواده‌مان برطرف کنیم. به همین خاطر نیازی به استفاده از مشاوره نمی‌بینیم. اما شاید برای‌تان جالب باشد اگر بگوییم بسیاری از مشکلاتی که این روزها باعث طلاق، خیانت زوجین و یا مسائل ریز و درشت دیگر می‌شود با کمک گرفتن از مشاور قابل‌حل بوده‌اند. همچنین درصد بالایی از زوج های موفق یکی از دلایل اصلی این مسئله را کمک‌گرفتن از مشاورین می‌دانند. به همین خاطر قبل از هر چیز بهتر است راجع به مزایای مشاوره ازدواج صحبت کنیم. برای آشنایی با ویژگی های ازدواج موفق کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: معیار انتخاب همسر

قضاوت نشدن در رابطه

خیلی از ما مشکلات زندگی مشترکمان را به دلیل ترس از قضاوت شدن مطرح نمی‌کنیم. هیچ‌کدام از ما دوست نداریم از دیگران بشنویم که اشتباهاتی داشته‌ایم. اما مشاورین خانواده صحبت‌های شما را بدون قضاوت می‌شنوند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاور همدلی است؛ به این معنا که آن‌ها شما را درک می‌کنند و هرگز از کلماتی مثل بد یا اشتباه راجع به شما استفاده نمی‌کنند.

مشاوره ازدواج قزوین | پرهیز از پیش‌داوری

یکی از مشکلات جدی در زمینه ازدواج و رابطه با همسر پیش‌داوری خانواده‌ها است. خیلی از مواقع خانواده به دلیل علاقه‌ای که به شما یا همسرتان دارند راجع به مشکلات احساسی برخورد می‌کنند. این برخوردهای احساسی بسیاری از مواقع می‌تواند مشکلات شما را از آنچه هست بیشتر کند. اما وقتی از مشاوره ازدواج کمک می‌گیرید این پیش‌داوری‌ها و قضاوت‌های احساسی از بین می‌رود. به همین خاطر شما می‌توانید به‌راحتی به دنبال راه‌حل مشکلات باشید.

پیداکردن دلیل و راه‌حل اختلافات

بسیاری از مواقع در زندگی مشترک ما نمی‌دانیم که باید چه کاری انجام بدهیم. در حقیقت مشکلاتی در زندگی پیش می‌آید که شما نمی‌توانید دلیل آن را پیدا کنید و یا ممکن است حتی با دانستن دلیل نتوانید راهکاری پیدا کنید. در این شرایط بهترین کار کمک‌گرفتن از مشاورین خانواده است. مشاور با توجه به تخصصی که دارد به شما کمک خواهد کرد تا دلیل مشکلات و همین‌طور راه‌حل آن را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته

شناخت بهتر یکدیگر

مهم‌ترین نکته در مراحل آشنایی پیش از ازدواج شناخت طرف مقابل است. وقتی شما شناخت کاملی از طرف مقابل داشته باشید راحت‌تر می‌توانید راجع به ادامه رابطه تصمیم بگیرید. به‌علاوه شناخت بهتر به شما کمک می‌کند بدانید که چطور می‌بایست با شریک زندگی‌تان ارتباط برقرار کنید و در هر موقعیتی چه رفتاری داشته باشید. رسیدن به این نقطه یکی از بزرگ‌ترین فایده‌های استفاده از مشاوره خانواده است. مشاورین با استفاده از مصاحبه و همین‌طور تست‌های شخصیت به شما کمک می‌کنند تا شناخت بهتری از طرف مقابل به دست بیاورید. برای آشنایی با راه های شناخت قبل از ازدواج کلیک کنید.

آگاهی از مسائل زندگی مشترک

یکی از مشکلاتی که بسیاری از جوانان در سال‌های اول زندگی با آن مواجه می‌شوند نداشتن آگاهی از زندگی مشترک است. بسیاری از اختلافاتی که بین زوجین پیش می‌آید به این خاطر است که آن‌ها تجربه و درکی از زندگی مشترک ندارند. یکی از اقدامات مهم در مشاوره‌های پیش از ازدواج این است که مشاورین به شما برای پیداکردن آگاهی از مسائل کمک می‌کنند. در حقیقت مشاور به شما کمک خواهد کرد تا دید واضح‌تری راجع به زندگی مشترک و مسائل و مشکلات آن داشته باشید. به‌علاوه آن‌ها راهکارهایی برای روبه‌رو شدن با این مشکلات نیز به شما ارائه می‌کنند. برای آشنایی با روانشناسی ازدواج کلیک کنید.

خدمات مشاوره ازدواج قزوین

مشاوره پیش از ازدواج قزوین

یکی از شناخته‌شده‌ترین اقدامات مشاوره ازدواج مربوط به دوران پیش از ازدواج است. آمارها نشان می‌دهد زوج‌هایی که در این زمان از مشاوره استفاده می‌کنند معمولاً زندگی موفق‌تری نیز خواهند داشت. متخصصین در این مشاوره‌ها با استفاده از تست‌های شخصیت و مصاحبه با هر دو طرف، به شما کمک می‌کنند تا شناخت بهتری از یکدیگر پیدا کنید. برای دریافت مشاوره آنلاین ازدواج کلیک کنید.

زوج‌درمانی

هنگامی که آسیب یا مشکلی در زندگی مشترک شما پیش می‌آید استفاده از زوج‌درمانی می‌تواند بسیار مفید باشد. همان‌طور که گفتیم زوج درمانگر بدون قضاوت و پیش‌داوری به شما کمک می‌کند تا مشکل را پیدا کرده و برای حل کردن آن اقدام کنید.

مشاوره ازدواج و جنسی ازدواج قزوین

آمارها نشان می‌دهد که مشکلات جنسی یکی از جدی‌ترین دلایل اختلافاتی است که در زندگی مشترک زوجین پیش می‌آید. بااین‌حال بسیاری از ما به‌خاطر احساس شرم و خجالت راجع به این موضوع صحبت نمی‌کنیم. اما همان‌طور که می‌دانید سکوت کردن نمی‌تواند مشکلات شما را حل کند. این کار تنها باعث بدتر شدن شرایط می‌شود. به همین خاطر بهتر است راجع به مشکلات جنسی رابطه‌تان با یک نفر صحبت کنید. متخصصین روان‌شناسی مسائل جنسی می‌توانند در این شرایط به شما کمک کنند مشکلات‌تان را برطرف کنید و زندگی بهتری در کنار یکدیگر داشته باشید.

برای آشنایی با معایب و مزایای رابطه قبل ازدواج کلیک کنید.

مشاوره ازدواج قزوین و درمان آسیب‌های خانواده

گاهی اوقات مشکلاتی مانند خیانت در یک رابطه پیش می‌آید. بسیاری از ما در این موقعیت‌ها تصور می‌کنیم که دیگر عمر زندگی مشترک‌مان به پایان رسیده است. اما مشاورین معتقدند درصورتی‌که هر دو نفر تمایل داشته باشند می‌توان این روابط را درمان کرد. هنگامی که درگیر مسائلی مثل خیانت، ضرب و شتم، اعتیاد و سایر مشکلات جدی می‌شوید که زندگی شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد می‌توانید برای درمان از یک مشاور خانواده کمک بگیرید. برای پر کردن پرسشنامه قبل ازدواج کلیک کنید.

پیشگیری از بروز مشکلات

کمک‌گرفتن از مشاوره ازدواج همیشه هم برای برطرف‌کردن مشکلات نیست. شما می‌توانید حتی قبل از اینکه مشکلی در زندگی‌تان پیش بیاید از این مشاوره‌ها استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا از بروز اختلاف‌ها جلوگیری کنید و بتوانید زندگی بهتری در کنار یکدیگر داشته باشید. شما در هر مرحله ای می‌توانید برای دریافت مشاوره تلفنی روانشناسی خانواده خود اقدام کنید.

جلسات و نحوه مشاوره ازدواج قزوین

تعداد جلسات و زمان هر جلسه از مشاوره با توجه به موضوع جلسه و همین‌طور روشی که برای درمان انتخاب شده است متفاوت خواهد بود. اما ساختار کلی این‌گونه است که شما بعضی از جلسات مشاوره را به‌تنهایی و برخی دیگر را همراه با همسرتان شرکت خواهید کرد. به‌علاوه جلساتی نیز به انجام تست‌ها و همین‌طور تفسیر کردن آنها اختصاص خواهد داشت. این کار باعث می‌شود که شما بتوانید به‌راحتی و بدون احساس خجالت از طرف مقابل نیز با مشاور صحبت کنید. به‌علاوه در جلسات مشترک شما با دیدگاه‌های طرف مقابل نیز آشنا می‌شوید و در کنار هم می‌توانید مشکلاتتان را برطرف کنید.

پیشنهاد می شود مقاله های انواع ازدواج ، انگیزه ازدواج ، مراحل ازدواج را هم بخوانید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: مشاوره ازدواج قزوین

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : مشاوره ازدواج قزوین, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 65 تاريخ : سه شنبه 15 شهريور 1401 ساعت: 15:10

برخورد با افراد خودشیفته با توجه به نیاز دائمی آن‌ها به تمجید، عدم همدلی و تصوری مغرورانه از خود کار آسانی نیست. آن‌ها اغلب فریبنده هستند و ناامنی‌های عمیقی دارند. تخمین زده می‌شود حدود 5٪ از جمعیت کل، دارای اختلال شخصیت خودشیفته (NPD) هستند. بنابراین بعید نیست شما نیز مجبور شده باشید با یکی از اعضای خانواده، دوست یا همکار خودشیفته خود تعامل کنید. بهتر است خود را از رابطه با خودشیفته کنار بکشید، اما گاهی اوقات غیرممکن است؛ به خصوص وقتی آن شخص یکی از اعضای خانواده شماست. از اینرو آشنایی با نحوه تشخیص یک خودشیفته واقعی و چگونگی برخورد با افراد خودشیفته به شما در محافظت از سلامت روان کمک می‌کند. در صورتی که رابطه شما با این افراد، عمیق بوده و تاثیرات منفی مستمر و جدی بر زندگی‌تان دارد، مراجعه و کمک از مشاور یا روانشناس قطعا کمک کننده و چه بسا ضروری خواهد بود.

منیع: برخورد با افراد خودشیفته

قبل از برخورد با افراد خودشیفته او را بشناسید

خودشیفتگی بسیار پیچیده‌تر از احساس غرور یا تمایلات خودخواهانه است. خودشیفتگی واقعی اختلال شخصیتی قابل تشخیص است که به عنوان الگویی از بزرگ‌نمایی، نیاز به تحسین و عدم همدلی توصیف شده است. یک فرد مبتلا به NPD بر منحصر به فرد بودن، اهمیت خود و احساس محق بودن خود متمرکز است. این افراد اغلب فقط به خود و نیازهای خود توجه دارند و قادر به تعامل صحیح با دنیای اطراف خود نیستند. احساس استحقاق یک فرد مبتلا به NPD می‎‌تواند بسیار شدید باشد. آن‌ها انتظار برخورد ویژه غیرمنطقی را دارند و هر کاری که لازم است انجام می‌دهند (چه خوب و چه بد) تا در مرکز توجه قرار بگیرند. این نیاز به مرکز توجه بودن و عدم آگاهی از احساسات دیگران اغلب منجر به رفتارهای سمی از طرف آن‌ها می‌شود. برای آشنایی بیشتر با نشانه های اختلال شخصیت خودشیفته کلیک کنید.

برخورد با افراد خودشیفته

بسیاری از اوقات، حذف فردی که ویژگی‌های خودشیفتگی شدیدی از خود نشان می‌دهد، عملی‌ترین و مؤثرترین راه برای جلوگیری از آسیب‌های روحی یا سوء استفاده بیشتر است. اما این تصمیم ممکن است همیشه گزینه مناسب و ممکنی نباشد. در این شرایط شما به مجموعه‌ای از استراتژی‌های جدید برای برخورد با یک خودشیفته نیاز دارید.

1- از برخورد مستقیم با افراد خودشیفته بپرهیزید

از آنجایی که افراد مبتلا به NPD به شدت نسبت به انتقاد حساس هستند، خودشیفته نامیدن یک خودشیفته واقعی معمولا نتیجه معکوس دارد و وضعیت را بدتر می‌کند. صرف نظر از هرگونه نیت خوب پشت انتقاد یا سازنده بودن آن، افراد مبتلا به NPD نمی‌توانند به اندازه کافی رفتار خود را واکاوی کنند تا حقیقت پشت انتقاد را ببینند. درعوض، معمولاً طوری پیش می‌روند که انگار شما مشکل‌دار هستید و کاری می‌کنند عذرخواهی کنید.

اگر احساس می‌کنید باید به موضوعی رسیدگی کنید، سعی کنید در مورد نحوه مکالمه‌تان هوشمندانه رفتار کنید. فرد مبتلا به NPD فقط پذیرای بازخوردهای منفی در دوزهای کوچک و مملو از چاپلوسی است. به جای اینکه مستقیماً با ابراز نارضایتی وارد بحث شوید، ابتدا با تعریف پیش بروید.

مخصوصا سعی کنید از رویکرد ساندویچ تعارف استفاده کنید، که شامل باز کردن و پایان دادن به مکالمه با اظهارات مثبت در مورد شخصی است که با او صحبت می‌کنید. به عنوان مثال، با مطرح کردن آنچه در مورد آن‌ها دوست دارید شروع کنید، سپس به آن‌ها اشاره کنید که چگونه می‌توانند رفتار خود را برای بهبود رابطه تغییر دهند. نهایتا نیز با این نکته پایان دهید که چقدر مطمئن هستید که آنها در ایجاد این تغییرات موفق خواهند بود.

2- در برخورد با افراد خودشیفته بحث نکنید

به‌همان دلیلی که مقابله با افراد خودشیفته بیهوده است، بحث کردن با او نیز عاقلانه نیست. مشاجره با افراد خودشیفته نیز به دلیل عدم همدلی و مهارت‌های بین فردی، می‌تواند به سرعت به آزار کلامی تبدیل شود. حتی ممکن است فردی با NPD بتواند شما را به گونه‌ای به بازی بگیرد که به این باور برسید که شما مشکل دارید (نوع خاصی از مدیریت که شامل وادار کردن کسی به زیر سوال بردن واقعیت خودش است).

از آنجا که افراد مبتلا به NPD نگران خودشان هستند و تمایل دارند خود را قهرمان ببینند، ممکن است سعی کنند شما را به خاطر رفتارهایشان سرزنش کنند. آن‌ها خود را قربانی می‌دانند، زیرا نمی‌دانند ممکن است در هر مشکلی نقش داشته باشند. ادامه مشاجره با یک خودشیفته فقط این تصور قبلی را که شما به آن‌ها حمله می‌کنید تأیید می‌کند. در عوض، از گفتگو خارج شوید و هر کاری می‌توانید انجام دهید تا خود را از آن موقعیت دور کنید.

3- شما مرزها را تعیین کنید

متأسفانه، افراد مبتلا به NPD اغلب حسی از مرزها ندارند. آن‌ها ممکن است برای رفع نیازهای خود دیگران را تحت کنترل بگیرند. شما می‌توانید با تعیین مرزها، رابطه سمی را بهبود ببخشید. مثلا می‌توانید پاسخ مکرر به پیام‌های متنی را متوقف کنید یا محدودیت زمانی برای مکالمات تلفنی خود تعیین کنید. وقتی ارتباط خود را با یک خودشیفته محدود می‌کنید، حتما مرزهای خود را به وضوح بیان کنید. مطمئن شوید که آن‌ها می‌دانند در صورت تداوم برخی رفتارها، ارتباط‌تان را قطع خواهید کرد، و در مورد شرایط و نحوه واکنش‌تان به طور دقیق صحبت کنید.

مثلاً می‌توانید بگویید که می‌خواهید با او وقت بگذرانید، اما اگر نظرات توهین‌آمیزی در مورد شغل شما داشته باشد، مجبور خواهید بود محل را ترک کنید. این تکنیک توپ را در زمین آن‌ها قرار می‌دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد انتخاب کنند که با شرایط سازگار باشند یا نه.

به این شکل حداقل می‌توانید اقداماتی را برای محافظت از خود انجام دهید تا رفتارهای او برای شما کمتر آسیب‌رسان باشد. شما می‌توانید انتخاب کنید که ارتباطتان را با آن‌ها محدود کنید یا مطمئن شوید که همیشه شخص دیگری در اطراف است تا هرگز با آن‌ها تنها نباشید. با اینحال برای این احتمال که یکی از اعضای خانواده خودشیفته شما به مرزهای شما احترام نگذارد، آماده باشید. افراد مبتلا به NPD تمایل دارند خود را مهم‌ترین فرد در جهان بدانند. علیرغم تمام تلاش شما برای رسیدن به یک مصالحه، تنها راه‌حل موثر ممکن است قطع کامل تماس باشد. اگر اینطور است، هیچ شرم‌آور نیست که به خاطر سلامت روان خود، روابط خود را قطع کنید.

4- تعیین کنید که با چه نوع خودشیفته‌ای سر و کار دارید

دو نوع اصلی از خودشیفتگان وجود دارد: خودبزرگ‌بین و آسیب‌پذیر. خودشیفته‌های بزرگ‌بین دارای اعتماد به نفس بالا، به دنبال جلب توجه و در عین حال انعطاف‌پذیر هستند. بهترین راه برای مقابله با آنها این است که آنها را زودتر وارد تیم خود کنید و به آن‌ها نقشی کلیدی بدهید.

از طرف دیگر خودشیفتگان آسیب پذیر، منفعل-پرخاشگر هستند و عزت نفس پایینی دارند. خودشیفته‌های خودبزرگ‌بین برون‌گرا هستند در حالی که خودشیفته‌های آسیب‌پذیر بیشتر درون‌گرا هستند. به خودشیفته‌های آسیب‌پذیر اطمینان خاطر بدهید تا آن‌ها را در حال انجام وظیفه و کنترل احساسات‌شان نگه دارید.

5- به جای واکنش نشان دادن، پاسخ دهید

بهتر است در برخورد با افراد خودشیفته ، روی موضوع مورد نظر تمرکز کنید و اجازه انحراف یا فرافکنی ندهید. بازگرداندن توجه به موضوع، توانایی فرد خودشیفته را برای انحصار در گفتگو یا تغییر موضوع از بین می‌برد. هنگام پاسخ دادن به یک خودشیفته عمداً مراقب کلمات خود باشید و عباراتی بیاموزید که می‌تواند به خلع سلاح شخص خودشیفته در هنگام تلاش برای درگیر کردن شما کمک کند.

6- در برخورد با افراد خودشیفته بخواهید به وعده‌ها عمل کند

خودشیفته‌ها در برنامه ریزی برای آینده عالی هستند اما به ندرت به وعده‌های خود عمل می‌کنند. بهترین روش برای پاسخگو کردن افراد خودشیفته، مقابله با فریب است. پس قول آن‌ها را یادآوری کنید و او را آگاه کنید که اطرافیان متوجه حرف ها و وعده های آن ها هستند.

برای آشنایی بیشتر با روش های درمان اختلال شخصیت خودشیفته کلیک کنید.

7- توجه‌تان را به خودتان برگردانید

خودشیفته‌ها با “توجه” رشد می‌کنند (مهم نیست چقدر به او توجه کنید، هرگز برای یک خودشیفته کافی نخواهد بود). اما می‌توانید با تمرکز بر نیازها، اهداف و خواسته‌های خودتان، طلسم را بشکنید. به نقاط قوت خود توجه داشته باشید، برای تقویت اعتماد به نفس خود با روش‌های ممکن ابراز وجود کنید و مطمئن شوید که برای مراقبت از خود زمانی اختصاص می‌دهید.

8- از کمک های حرفه ای استفاده کنید

هنگام برخورد با افراد یا یک عضو خانواده خودشیفته ، داشتن یک سیستم حمایتی قوی و دریافت مشاوره از یک متخصص بهداشت روان ضروری است. برخورد با یک عزیز خودشیفته می‌تواند به دلیل تمام توهین‌ها، تحقیر عمومی و سایر اشکال سوء استفاده، به شما احساس تنهایی دهد و باعث عزت نفس پایین شود. از آنجایی که سوء استفاده‌ی خودشیفته‌ها می‌تواند ظریف و نامحسوس باشد، تشخیص اینکه آیا قربانی هستید یا خیر، دشوار باشد. نشانه‌های نیاز به کمک حرفه‌ای، از رابطه‌ای به رابطه دیگر متفاوت است. اما اگر تحت تاثیر این رابطه، به خودتان شک می‌کنید یا ارزش خود را زیر سوال می‌برید، ممکن است نیاز داشته باشید از کسی کمک بگیرید.

با خودتان مهربان باشید. با حمایت دوستان و مشاوران حرفه‌ای، می‌توانید دیدگاه درستی به دست آورید و یاد بگیرید که نیازی به شرمساری یا خجالت در مورد موقعیت خود ندارید. بحث در مورد آنچه که از سر می‌گذرانید با یک مشاور می‌تواند به افزایش اعتماد به نفس شما کمک کند و به شما در تصمیم‌گیری در مورد بهترین رویکرد برای تعامل با آن‌ها کمک کند. چه تصمیم به قطع روابط خود داشته باشید یا بخواهید از راه دیگری رابطه‌تان را بهبود ببخشید، مشاور می‌تواند منبع حمایتی قوی باشد و به شما در پذیرفتن پیامدهای تصمیم‌تان کمک کند. بهبودی یک فرآیند طولانی است و یافتن یک متخصص سلامت روان بسیار اهمیت دارد، اما ارزش تلاش برای شروع سفر درمانی را دارد.

آخرین نکته در مورد برخورد با افراد خودشیفته

برخورد با افراد خودشیفته می‌تواند طاقت‌فرسا باشد و زندگی را تغییر دهد. مهم است که بدانید تنها نیستید و افراد زیادی در شرایط مشابه شما هستند. اگر آسیب این رابطه گسترده، عمیق و طولانی مدت است یا اگر احساس می‌کنید قادر به بهبودی و ادامه دادن نیستید، بسیار مهم است که به دنبال کمک حرفه‌ای باشید. توانایی شما برای بهبودی، به درک شما از آنچه تجربه کرده‌اید و یافتن راه‌هایی برای بهبودی، مراقبت از خود و عشق به خودتان بستگی دارد.

برای دریافت مشاوره در زمینه شخصیت ها می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منیع: برخورد با افراد خودشیفته

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : برخورد با افراد خودشیفته, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 97 تاريخ : سه شنبه 15 شهريور 1401 ساعت: 0:02

اختلال شخصیت خودشیفته (NPD) یک اختلال شخصیتی با مشخصه‌های اصلی عدم همدلی، نیاز شدید به تحسین و خودبزرگ‌بینی است. مردم معمولاً از کلمه “خودشیفته” برای اشاره به کسی که رفتارهای خودمحورانه و مغرورانه از خود نشان می‌دهد استفاده می‌کنند. رفتارهای خودشیفته‌وار میتواند بر روابط و کیفیت زندگی فرد تأثیر بگذارد. اما داشتن تمایل به رفتارهای خودشیفته به این معنی نیست که NPD دارید و تشخیص آن ضرورتا باید توسط یک متخصص سلامت روان مانند روانپزشک یا روانشناس صورت بگیرد. درمان‌های موثری برای اختلال شخصیت خودشیفته وجود دارد. تغییر سخت اما ممکن است. همه ظرفیت رشد و تکامل را دارند و این شامل افراد مبتلا به NPD نیز می‌شود. افراد خودشیفته میتوانند به آرامی با درمان مناسب و تلاش زیاد تغییر کنند.

منبع: درمان اختلال شخصیت خودشیفته

درمان اختلال شخصیت خودشیفته

اغلب افراد تصور می‌کنند اختلال شخصیت خودشیفته قابل درمان نیست. تصور غالب این است که خودشیفته‌ها فریبکاران ماهری هستند که می‌توانند حتی روان‌درمانگران باتجربه را فریب دهند و آنچه پیشرفت در درمان به نظر می‌رسد فقط یک‌ تغییر رفتار موقت است. یا اینکه خودشیفته‌ها حقیقت را تحریف می‌کنند و به نوعی موفق می‌شوند روان درمانگران با تجربه را متقاعد کنند که آنها بی‌تقصیر هستند و مشکل واقعی شخص دیگری است. اما هیچ یک از موارد بالا درست نیست.

درمان NPD می‌تواند چالش برانگیز باشد. چراکه شدیدا به تمایل فرد برای ورود به درمان و پایبندی به آن بستگی دارد. افراد مبتلا به این عارضه، خودبزرگ‌بینی و حالت تدافعی زیادی هم دارند که تشخیص مشکلات و آسیب‌پذیری‌ها را برای‌شان دشوار می‌کند. اما حتی اگر تغییر سخت باشد، غیرممکن نیست! نکته کلیدی یافتن درمانگری است که برای کار با بیمارانی که دارای اختلال شخصیت خودشیفته هستند آموزش دیده باشد. درمان میتواند به افراد مبتلا به اختلال شخصیت خودشیفته کمک کند تا یاد بگیرند با خود و دیگران به شیوه‌ای همدلانه‌تر ارتباط برقرار کنند. افراد خودشیفته با کاوش در تجارب‌شان، توسعه رابطه درمانی و تمرکز مداوم بر روابط، اجتماع و ارتباطات، میتوانند احساس سالم‌تری نسبت خود و در ادامه، روابط سالم‌تری با دیگران ایجاد کنند. به طور کلی انواع روش‌های درمانی می‌توانند کمک کننده باشند.

در اتاق درمان، چه چیزی درمورد افراد خودشیفته تغییر میکند؟

درمان موفقیت‌آمیز اختلال شخصیت خودشیفته شامل مجموعه‌ای از مراحل است؛ از جمله کمک به ایشان برای رهایی از پریشانی فوری، شناخت مکانیسم‌های مقابله‌ای ناسالم، توسعه مهارت‌های مقابله‌ای جدید، بازگشایی تجربیات دوران کودکی، یادگیری همدردی با خود، با دیگران و زندگی اصیل. با طی کردن مراحل درمان نهایتا مراجعان آرام‌تر هستند و زندگی آنها عموماً آرام‌تر خواهد بود. آنها یاد میگیرند چه نوع چیزهایی آنها را تحریک میکند و راه‌های مؤثرتری برای مقابله با موقعیت‌ها ایجاد می‌کنند. آسیب‌های دردناک گذشته در مرکز درمان قرار می‌گیرند. اگر این فرایند به خوبی پیش برود، مقداری بهبودی رخ میدهد. در طی این مراحل، آنها با خودشان همدلی عاطفی پیدا میکنند. همچنین شروع به توسعه ظرفیت برای ایجاد تصویری پایدار، واقع بینانه و یکپارچه از خود می‌کنند (روابط کل شیء). این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در مورد افراد دیگر نیز تصور مطلق خوب یا بد نداشته باشند.

بیشتر افراد مبتلا به NPD قبل از اینکه بتوانند برای سایر افراد همدلی عاطفی ایجاد کنند، باید با خودشان همدلی کنند. بسیاری از آنها در درون با خودشان نامهربانند. معمولاً می‌توانید با گوش دادن به اینکه چقدر با دیگران خشن هستند، متوجه شوید که چقدر با خودشان خشن‌اند. گویا سرزنش و قضاوت دیگران راهی برای هدایت منتقد خشن درونی به بیرون و به دست آوردن آرامش درونی است. با اینحال ایجاد تغییرات نیازمند آگاهی و تمایل برای به چالش کشیدن و مهار صدای درون است. هنگامی که درد خود را درک کردند و صدای درونی خشن و بی ارزش خود را بیشتر تحت کنترل داشتند، می‌توانند شروع به نگاه کردن به افراد دیگر کنند. اگر همه چیز خوب پیش برود، برخی از این مراجعان به آرامی ظرفیت خود را برای همدلی عاطفی گسترش خواهند داد.

دشواری‌های درمان اختلال شخصیت خودشیفته

بسیاری از افراد مبتلا به NPD واقعاً خواهان روان‌درمانی نیستند. و بسیاری از کسانی که روان‌درمانی می‌خواهند، نمی‌دانند که مشکل اساسی آنها خودشیفتگی است. ناآگاهی آنها در مورد ماهیت واقعی مسائلشان آنها را به انتخاب نوع نادرست درمانگر سوق میدهد. از سوی دیگر بیشتر خودشیفته‌ها وقتی احساس خطر یا ناراحتی می‌کنند از روان درمانی اجتناب می‌کنند. یا اینکه زودتر از موعد آن را ترک می‌کنند (حتی زمانی که یک درمانگر خوب داشته باشند). این معمولاً به این دلیل است که آنها خودکاوی را بسیار دردناک می‌دانند؛ فرایندی که شامل کنار گذاشتن دفاعیات و مواجهه با شرم درونی و عزت نفس پایین‌شان است. اکثر مراجعین مبتلا به NPD برای تغییر وارد درمان نمیشوند. بلکه معمولاً برای رهایی از احساسات و علائم ناخوشایند یا جلب رضایت شخصی که برایشان مهم است، می‌آیند. برخی به محض اینکه احساس بهتری پیدا کردند یا رضایت آن فرد را کسب کردند، درمان را ترک می‌کنند.

انواع درمان برای اختلال شخصیت خودشیفته

متخصصان سلامت روان با ارزیابی عملکرد روانی فرد شروع می‌کنند و قبل از توصیه طرحی برای درمان، تشخیص‌های افتراقی و بیماری‌های همبود را در نظر میگیرند. اشکال مختلفی از درمان برای NPD وجود دارد و هر کدام ممکن است روند درمان را تا حدودی متفاوت پیش ببرند. آنچه در اینجا مطرح میشود یک نگاه بسیار مختصر به روند درمان است و در واقعیت، ممکن است به این سادگی نباشد.

درمان برای NDP احتمالاً شامل موارد زیر است:

کمک به غلبه بر مقاومت در برابر درمان، شناسایی رفتارهای خودشیفته‌ای که باعث ایجاد مشکلات در زندگی شده‌اند، تمرکز بر درد دوران کودکی و بررسی تجربیات گذشته و باورهایی که منجر به رفتارهای خودشیفته شده است، شناسایی مکانیسم‌های مقابله‌ای و ایجاد مکانیسم‌های مقابله‌ای جدید، درک این که چگونه این رفتارها بر دیگران تأثیر میگذارد، جایگزینی افکار خودبرتربین با افکار واقعی‌تر، بررسی الگوهای رفتاری جدید و تمرین آنها و مشاهده مزایای رفتارهای تازه آموخته شده، توجه و تغییر صدای درونی، همدلی با دیگران و سرانجام زندگی اصیل.

درمان خودشیفتگی چقدر طول میکشد؟

درمان برای NPD یک فرآیند طولانی است. این افراد ممکن است در مراحل اولیه احساس کنند که بهبود یافته‌اند، اما مهم است که درمان را زودتر ترک نکنند. به احتمال زیاد چند سال طول می‌کشد تا واقعاً یک تغییر معنادار ایجاد شود. از سویی، سایر مشکلات سلامت روانی، مانند اضطراب، افسردگی یا اختلال دوقطبی و… نیز باید درمان شوند.

چند نمونه از رویکردهای مطرح در درمان اختلال شخصیت خودشیفته

روان درمانی

روانکاوی نوعی گفتگو درمانی است. از طریق جلسات انفرادی، دلایل احساسات و رفتارها مشخص میشود. در طی جلسات همانطور که شروع به درک گذشته خود میکنند، احساسات و رفتارهای فعلی مورد توجه قرار میگیرند. این میتواند به مراجع کمک کند تا افکار و احساسات خود را بهتر مدیریت کند. سپس، میتواند شروع به تغییر نحوه واکنش خود نسبت به آنها کند.

روان درمانی کامل NPD معمولاً حداقل 5-10 سال طول می‌کشد و فرآیندی طولانی، کند و پیچیده است و به صورت مرحله‌ای پیش می‌رود. مراجعان می‌توانند در هر نقطه توقف کنند. میزان پیشرفت آنها در درمان بستگی به این دارد که چند مرحله را کامل کرده و در ابتدا چقدر درگیر اختلال بوده‌اند. خودشیفتگانی با عملکرد بالا که خودکاوی داشته و با بیشتر بخش‌های زندگی‌شان به خوبی کنار می‌آیند، احتمالاً نسبت به خودشیفته‌های با عملکرد پایین‌تر که قادر به حفظ شغل نیستند و دوستی ندارند، در درمان بهتر عمل می‌کنند.

درمان شناختی رفتاری (CBT)

تمرکز CBT بر شناسایی الگوهای فکری و رفتاری ناسالم و جایگزینی آنها با الگوهای سالم‌تر است. مراجعان مهارت‌های جدیدی را با درمانگر خود تمرین خواهند کرد. همچنین تکالیف خانگی خواهند داشت تا این مهارت‌ها را در فاصله بین جلسات عملی کنند.

طرحواره درمانی

طرحواره درمانی یک رویکرد یکپارچه برای درمان است و عناصر روان درمانی و CBT را ترکیب میکند. هدف این است که به افراد خودشیفته کمک کنند الگوهای غیرمفید و مکانیسم‌های مقابله‌ای را که از تجربیات اولیه دوران کودکی شکل گرفته‌اند، شناسایی و درک کنند. هنگامی که این طرحواره‌های ناسازگار کشف شدند، می‌توانند یاد بگیرند آنها را اصلاح کنند. با تمرین، راه‌های جدیدی برای رفع نیازهای عاطفی خود و تغییر رفتار خود نسبت به دیگران پیدا خواهند کرد.

گشتالت درمانی

گشتالت درمانی نوعی روان‌درمانی است که در آن بیشتر بر روی حال تمرکز میکنند تا گذشته یا آینده. تجربیات زندگی قبلی مراجع و تأثیر آنها بر زندگی کنونی فرد در نظر گرفته می‌شود. مراجعین تشویق خواهند شد در مورد آنچه اکنون در زندگی‌شان اتفاق می‌افتد فکر کنند و روی بهبود خودآگاهی و مسئولیت‌پذیری خود کار خواهند کرد.

رفتار درمانی دیالکتیکی (DBT)

DBT شکلی از CBT با تمرکز بر مواردی همچون ذهن آگاهی، تنظیم احساسات، تحمل پریشانی و اثربخشی بین فردی (مهارت‌های ارتباطی) است. DBT ممکن است شامل جلسات درمانی فردی و گروهی باشد که در آن افراد استراتژی‌های مقابله‌ای جدید را یاد می‌گیرند و تمرین می‌کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه شخصیت ها می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: درمان اختلال شخصیت خودشیفته

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : درمان اختلال شخصیت خودشیفته, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 113 تاريخ : دوشنبه 14 شهريور 1401 ساعت: 0:48

اختلال شخصیت پارانوئید چه ویژگی هایی دارد؟ حتما شما هم کسانی در اطراف‌تان دارید که بیخودی نسبت به همه‌کس و همه چیز بدبین هستند. همیشه تصور می‌کنند دیگران می‌خواهند به او صدمه بزنند، برای همین لذت یک ارتباط خوب حتی با نزدیکانش را ندارد. متخصصین این ویژگی‌ها را در افراد، اختلال پارانوئید یا اختلال بدگمانی می‌نامند. زندگی با چنین شخصی واقعا سخت است زیرا این خصوصیات او بر روابطش با دیگران موثر است و ارتباطاتش را محدود خواهد کرد. او با تفکر بیش از حد راجب زندگی دیگران، به تدریج نسبت به همه بدگمان می‌شود. و به این باور می‌رسد که آنها همیشه در حال توطئه علیه او هستند. برای همین کم کم از همه دوری کرده و منزوی می‌شود. البته بدگمانی در سطح معقول طبیعی است، اختلال بدگمانی یا پارانوئید به حالت شدید و اغراق‌آمیز بدگمانی در فرد اشاره دارد.

منبع: اختلال شخصیت پارانوئید

اختلال شخصیت پارانوئید

این اختلال یک سری رفتارهای غیرعادی در فرد است. اختلال شخصیتی غیرعادی یعنی رفتارهای فرد در نزد دیگران عجیب و غریب جلوه کند. این شخص بسیار نسبت به دیگران مشکوک می‌باشد. فکر می‌‌کند همه نیت بدی نسبت به او دارند و قصد آسیب رساندن به او را در سر می‌پرورانند. یکی دیگر از ویژگی‌های این اختلال نداشتن اعتماد به دیگران و کینه ورزی است. او همیشه حتی در میان بی منظورترین حرف‌ها و اتفاقات اطرافش به دنبال یافتن تهدید یا کنایه است. سریع عصبانی می‌شود و نسبت به اطرافیان حس دشمنی دارد.

علائم اختلال شخصیت پارانوئید در اوایل جوانی شروع می‌شود. از آنجا که بیمار به کسی اعتماد ندارد، درمان این اختلال هم دشوار می‌باشد. از این رو برای درمان موفقیت‌آمیز این اختلال، رابطه خوب بین درمانگر و بیمار و ایجاد اعتماد بسیار مهم است. اعتماد باعث می‌شود فرد بیماری‌اش را باور کند و اقدام به درمان نماید.

علائم اختلال پارانوئید یا بدگمانی

شاید این سوال برای‌تان مطرح باشد که چطور بفهمیم بدگمانی یکی از اطرافیان‌مان به دلیل اختلال پارانوئید است؟ شخصیت اختلال پارانوئید یا بدگمان، علائم زیر را در رفتارش دارد. ولی شاید فردی همه این نشانه‌ها را با هم داشت، و فرد دیگر فقط چند مورد را داشته باشد.

_ شخص بدگمان اصلا انتقادپذیر نیست. جالب این که خود او انتقاد کسی را نمی‌پذیرد، ولی از دیگران به تندی انتقاد کرده و ایراد می‌گیرد. در نتیجه با هیچ کس سازگار نیست.

_ برای بدگمانی نسبت به دیگران هیچ دلیل منطقی وجود ندارد و فقط فکر می‌کند که دیگران قصد لطمه زدن به او را دارند.

کارهای دیگران مورد قبول او نیست، حتی اگر به بهترین نحو انجام داده باشند، باز هم ایرادی پیدا کرده و کار او را بی‌ارزش می‌کنند.

_ همانطور که گفتیم شخصیت اختلال پارانوئید تصور می‌کند بقیه در همه حال به دنبال نقشه کشیدن جهت خیانت به او هستند.

_ نقاط ضعف طرف مقابل‌شان را بزرگ کرده، و کوچک‌ترین عیب آن‌ها را پیوسته به رویش می‌آورند.

_ در عین حال همیشه خجالت‌زده هستند.

_ تصور می‌کنند اطرافیان قصد تصاحب مقام و موقعیت او را دارند و از این رو در خیال خود دنبال راهی برای بی اثر کردن نقشه آن‌ها هستند.

_ اوضاع زندگی اختلال شخصیت پارانوئید وقتی بدتر خواهد بود که این بدگمانی‌ها و رفتارهای غلط را در زندگی زناشویی وارد کند و به شریک زندگی‌اش، بی‌اعتماد باشد.

_ تمایلی به گفتگو درباره زندگی خود با دیگران ندارند، زیرا فکر می‌کنند اگر کسی از زندگی‌اش اطلاع داشته باشد از آسیبش در امان نیست.

علت ابتلا به اختلال شخصیت پارانوئید

محققین هنوز به علت اصلی این بیماری پی نبرده‌اند ولی عقیده دارند ممکن است ترکیبی از عوامل ژنتیکی و روانشناختی در ابتلا به این اختلال نقش دارند. کسانی که در اقوام خود سابقه ابتلا به اسکیزوفرنی دارند، بیشتر در معرض ابتلا به اختلال شخصیت پارانوئید هستند. از این رو محققان وجود رابطه ژنتیکی بین این دو اختلال را تایید می‌کنند. فردی که در کودکی از لحاظ جسمی و عاطفی تجربه بدی داشته یا از جانب والدین به اندازه کافی حمایت نشده، در بزرگسالی امکان ابتلا به اختلال شخصیت پارانوئید در او بیشتر است.

چگونگی تشخیص اختلال بدگمانی

روانشناس یا مشاور از او راجب علائم و سابقه بیماری‌اش می‌پرسد. وضعیت کودکی، مدرسه، محل کار و روابط شخصی او طی مصاحبه‌ای بررسی می‌شود. تست‌ها و معاینات دیگری همچون، دانستن نظر و پاسخ بیمار نسبت به یک موقعیت فرضی از او گرفته می‌شود. سپس با توجه به نتایج این بررسی‌ها بیماری تشخیص داده شده و برنامه درمان او شروع می‌شود.

عوارض و پیامدهای اختلال شخصیت پارانوئید

طرز تفکر و رفتار فرد مبتلا به اختلال شخصیت پارانوئید موجب می‌شود نتواند روابط اجتماعی‌اش را حفظ کند. قادر به عملکرد خوب در محیط شغلی، تحصیلی و اجتماعی نیست، مدام درگیر دعواهای حقوقی با اطرافیان شده و شکایات متوالی از آن‌ها صورت می‌گیرد. ادامه این روال خطرات از هم پاشیدن خانواده، از دست دادن شغل و حتی خانه‌ را برای افراد مبتلا به این بیماری‌ ذهنی دارد.

میزان شیوع اختلال شخصیت پارانوئید

این اختلال در بین 0.5 تا 2.5 درصد از کل جمعیت شیوع دارد. همچنین بین مردان، گروه‌های اقلیت‌، مهاجران، سالمندان و افرادی که در اقوام خود سابقه اسکیزوفرنی دارند شایع‌تر است. غالبا فرد مبتلا به پارانوئید، خودش اقدامی برای درمانش انجام نمی‌دهد؛ و از سوی همسر و یا یکی از نزدیکان جهت درمان به تراپیست یا کلینیک روانپزشکی معرفی می‌شوند.

کمک به بیمار دچار اختلال شخصیت پارانوئید

با توجه به این‌که این بیماری می‌تواند عواقب خطرناکی داشته باشد، ضروریست از همه لحاظ بررسی و درمان شود. اقدام و انگیزه خود او و کمک خانواده در بهبودش نقش مهمی دارند. روانشناسان دو روش دارو درمانی و روان‌درمانی را برای بهبود اختلال شخصیت پارانوئید پیشنهاد می‌دهند:

دارو درمانی

مصرف دارو موجب تشدید حس سوءظن و بدگمانی در بیمار می‌شود و ممکن است بیمار دارو را ترک کند. برای همین دارودرمانی زیاد توصیه نمی‌شود. ولی اگر اختلال شرایط خاصی پیش آورد و عوارضی مثل استرس شدید یا توهم داشته و زندگی طبیعی بیمار را مشکل کند؛ برخی داروها جهت کاهش علائم مفید بوده و تجویز می‌شوند.

روان درمانی

این روش موفق‌ترین و بهترین روش‌ درمانی برای اختلال پارانوئید می‌باشد. این افراد در ایجاد ارتباط با اطرافیانشان مشکل دارند. از این رو درمان آنها را باید با جدیت دنبال کرد. از طریق درمان و معالجه، میزان شک و بدگمانی این افراد کنترل شده و به مرور کم خواهد شد. شاید روند درمان بسیار سخت یا طولانی شود. زیرا این افراد حتی ممکن است نسبت به پزشک و درمان‌گر خود هم شکاک شوند و اطلاعات لازم را به او ندهند. از طرفی بی‌توجهی و عدم درمان به موقع این اختلال به مزمن شدن بیماری منجر می‌شود. دروان‌درمانگر باید در طول درمان دقت و تحمل زیادی داشته باشد؛ زیرا جلب اعتماد بیمار و توانایی در حفظ این اعتماد کار دشواریست. بعد از درمان نیز ممکن است در بسیاری از افراد درصدی از علائم بیماری باقی ‌بماند و نیاز به مراقبت و درمان در کل عمرش لازم است.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با اختلال شخصیت پارانوئید آشنا کردیم. دانستید که افراد مبتلا به این اختلال، تقریبا به همه اطرافیان خود شکاک هستند و نسبت به آنها حالت دشمنی و کینه دارند. قانع کردن آن‌ها به اینکه کسی قصد آسیب به او را ندارد و می‌تواند به طرفش اعتماد کند، سخت است. به ویژه زندگی مشترک با چنین فردی بسیار دشوار است. بنابراین اگر شما در خانواده یا اطراف‌تان کسی را مشکوک به این اختلال می‌بینید، بهتر است با درایت و آگاهی او را قانع به قبول بیماری و درمان کنید. اگرچه درمان این اختلال به صبر و حوصله فراوان نیاز دارد، ولی از درمان نکردن بهتر است. با درمان شخصیت پارانوئید به زندگی خود او و اطرافیانش آرامش بیشتری خواهد آمد.

برای دریافت مشاوره در زمینه شخصیت ها می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: اختلال شخصیت پارانوئید

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : اختلال شخصیت پارانوئید, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 93 تاريخ : شنبه 12 شهريور 1401 ساعت: 17:48